Web Analytics Made Easy - Statcounter

سود سهام عدالت امسال به صورت یکجا به حساب همه مشمولان واریز خواهد شد و احتمالا موعد این واریز، دی ماه است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اقساط طرح سهام عدالت (از محل سود سهام تخصیص یافته به مشمولان) که از سال ۸۵ در حال اجراست بعد از ۱۰ سال در سال ۹۵ به پایان رسید و از سال ۹۶، سود این سهام به صورت نقدی به حساب مشمولان واریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی دو سال ۹۶ و ۹۷ و مطابق با سیاست سازمان خصوصی سازی، واریز سود سهام عدالت پس از جمع آوری از شرکت های سرمایه پذیر، به صورت مرحله به مرحله از آذر ماه آغاز و معمولا تا خرداد ماه سال بعد ادامه پیدا می کرد.

طبق شنیده ها، سود سهام عدالت سال مالی ۹۷ خلاف دو سال قبل، به صورت یک جا واریز خواهد شد و بصورت واریز مرحله ای نخواهد بود. 

در این راستا، یک مقام مطلع اظهار داشت: در دوره های قبلی سود سهام عدالت به صورت گروه گروه واریز می شد. به این معنا که ابتدا از اقشار ضعیف شروع می شد و در ادامه به تدریج برای همه مشمولان واریز می شد.

وی افزود: مقرر شده امسال سود سهام عدالت برای همه مشمولان بصورت یکجا واریز شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سود سهام عدالت دی ماه واریز خواهد شد، ادامه داد: احتمال واریز سود سهام عدالت در دی ماه وجود دارد اما باز هم زمان دقیق واریز مشخص نیست. سازمان خصوصی سازی نمی خواهد خود را درگیر واریز مرحله به مرحله کند اما از سویی دیگر دلیلی ندارد که پول هم در حساب دولت بماند.

گفتنی است؛ سهام عدالت که به معنای واگذاری بلاعوض سهام شرکت‌های دولتی به مردم و افراد کم توان جامعه و شریک شدن آنها در درآمدهای دولت است، ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ ایرانی را در بر می‌گیرد که البته از این تعداد بیش از ۲ میلیون نفر فوت شده‌اند اما با توجه به اینکه افراد فوت شده نیز کماکان سهامدار سهام عدالت هستند و ورثه آنها حق استفاده از سهام عدالت متوفیان را دارند، فهرست مشمولان سهام عدالت همان عدد ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ نفر است.

طی ۱۲ سال گذشته مشمولان سهام عدالت صرفاً ثبت نام شده سهام عدالت هستند و سازمان خصوصی سازی به صورت مجازی، سود را از ۴۹ شرکت سرمایه پذیر دریافت و به صورت علی السویه (به صورت مساوی) میان سهام داران تقسیم می‌کند.

 منبع : مهر

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت سازمان خصوصی سازی سود سهام سهام سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌بس کامل در غزه در مرحله دوم توافق پیش‌بینی شده است

طبق سندی که توسط اسپوتنیک مشاهده شده است، توافقنامه آتش‌بس غزه که توسط جنبش فلسطینی حماس تأیید شده است، توقف کامل جنگ را در دومین ماه از لحظه اجرایی شدن آن فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، بر اساس این سند «اعلام برقراری مجدد آتش بس پایدار (توقف دائم عملیات نظامی و خصمانه) و لازم الاجرا شدن آن تا زمان مبادله گروگان‌ها و اسیران بین دو طرف از بین تمامی مردان اسرائیلی (غیر نظامی و نظامی) زنده مانده و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از نوار غزه." از مفاد توافق آتش‌بس اعلامی است.

روز دوشنبه جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر برای آتش بس در غزه خبر داد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تماس تلفنی با شیخ محمد عبدالرحمان، نخست وزیر قطر و عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر، موافقت خود را با آتش بس در غزه اعلام کرد.

هنیه، آل ثانی و کامل را در جریان موافقت جنبش متبوعش با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه قرار داد.

پیش از این هم یک عضو ارشد حماس به الجزیره گفته بود که «به واسطه‌های قطری و مصری اعلام کردیم با طرحشان برای آتش بس در غزه موافق هستیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عرضه نقدی ریسپکت ۲ در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
  • دستگیری کلاهبردار با رسید ساز جعلی
  • زمان واریز وام تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجویان علوم پزشکی
  • جزییات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی
  • آتش‌بس کامل در غزه در مرحله دوم توافق پیش‌بینی شده است
  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • شرایط جدید خرید نقدی و اقساطی پژوپارس اعلام شد ؛ جزئیات، قیمت و زمان تحویل
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب