Web Analytics Made Easy - Statcounter

چه سوء تفاهم فجیعی است که مردم او را که فقط بازی می‌کند را با آن صاحبان واقعی اندیشه اشتباه می گیرند. آنان که حداکثر نام‌شان را در تیتراژها در فاصله گذرای چند ثانیه‌ای شاید ببینند و بس.. که آن هم نمی بینند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد عبدالهی در یادداشتی نوشت: چه تلخ است، قصه سینما و تلویزیون، "او که می اندیشد" در پشت صحنه مهجور و ناشناس است و "او که هرگز نمی اندیشد" مشهور.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و این وحشتناک است چون در این مدل، مردم دلبسته اندیشه و حتی صاحبان اندیشه نمی شوند بلکه ناخواسته، اغوای عروسکها و دلقکها خواهند شد. تلویزیون و سینما سلبریتی هایی بی اختیار می سازد که روی صحنه نه حرف ها و نه لباس پوشیدن و نه حتی غذا خوردن  و راه رفتن و رسم های اجتماعی و باور های دینی و فرهنگی و اسلامی شان هیچکدام مال خودشان نیست. و این ضعف بزرگ مدیای تلویزیون و سینما در نظام است. چه سوء تفاهم فجیعی است که مردم او را که فقط بازی میکند را با آن صاحبان واقعی اندیشه اشتباه می گیرند. آنان که حداکثر نام شان را در تیتراژها در فاصله گذرای چند ثانیه ای شاید ببینند و بس.. که آن هم نمی بینند.

در واقع، مردم عاشق آن اندیشه در فلان فیلم و اثر شده اند و به اشتباه دل به آواتاری غالبا بیگانه با آن اندیشه بسته اند، با آواتاری عکس و امضا میگیرند که در فلان فیلم برایشان خاطره ساز اندیشه ای خاص بوده و نه خود سلبریتی. چه سو تفاهم سنگینی است که سلبریتی ها شهرت شان را به چشم و ابروی خویش گره می زنند و آن همه لابی های سفارشی و ژن برتری خویش و بعضاً زد و بندهای غیر اخلاقی شأن برای حضور در فلان سکانس یا حتی نصفه پلان از فلان فیلم را به یکباره از یاد می برند و  غرّه و محو در خال و خط و ابرو و چشم و قامت خویش فرصت فاجعه بار برخورداری از تریبون وسیع در جامعه را برای تزریق اندیشه پیدا می کنند و این می شود که با پدیده هایی مواجه می شویم که گرچه از اندیشه تهی هستند ولی بهترین  گزینه عملگی و بلندگوی دشمن شدن برای لجن پراکنی علیه آرمان های  سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی نظام اسلامی خواهند بود.

 و همین میشود که تفاله هایی برانداز مثل محمد حسینی ری استارت و فرشید منافی صدای آمریکا و سالومه سیدی نیای شبکه صهیونیستی من و تو  از تلویزیون نظام، نردبانی می سازند برای بالا رفتن از مقاطع خیانت و وطن فروشی و عداوت. 

در این سیاق، بازیگری آواتار، که غالبا از  اندیشه، بیگانه و تهی است می شود مهنازافشار که به نفع اندیشه حجاب جلوی دوربین ظاهر شده و اندیشه های صاحبان پشت پرده نشین  را بازی کرده، و در سطح جامعه از حداقل اعتقاد به اندیشه حجاب تهی است یا؛ یا با ژست وطن پرستی به خود اجازه می دهد شعار انقلابی «حب الحسین یجمعنا» را به جمله میان تهی «حب الایران یجمعنا» منحرف کند و در رفتاری متناقض برای شبکه سعودی خوش رقصی کند.

می شود رشیدپور که از دوش رسانه ملی بالا رفته و به شهرت رسیده و اتفاقا به خاطر حمایت از روحانی از عاملان وضع موجود است؛ ولی در فضای مجازی با سیاه نمایی ساز جدایی از نظام را می زند.

یا پرستو صالحی که با سریال های تلویزیونی و برنامه پرمخاطب قبل از افطار معروف می شود؛ ولی می شود عمله سفیر انگلیس در شوراندن و تحریک مردم به اغتشاش.

می شود نوید محمد زاده، حامد بهداد، هانیه توسلی، هدیه تهرانی... که در سینمای جمهوری اسلامی، جشنواره فجر و رسانه ملی به نان و نوا رسیدند و زبانشان در فضای مجازی علیه نظام دراز است و عملآ جز نشخوار بیانیه های سلطنت طلب و منافقین در اتهام زنی به حاکمیت و ناامید و ناراضی کردن مردم هنر دیگری در مغز های زنگ زده خویش ندارند.

یا لیلاحاتمی است که در برهه حملات مسلحانه دراویش داعشی در کف تهران، در پشت تریبون دشمن، علیه فرزندان شهید این میهن، ستمکارانه ترین بیانیه ها را می خواند و از یاد می برد او که برایش میکروفن و بلندگو و تریبون برای توهین به قهرمانان میهنش را داده، در کشورش قانون بیرحمانه گیسوت را به شدت اجرا می کند که هر سخنران علیه قربانیان هولوکاست را مستقیما از پشت تریبون به پشت میله های زندان روانه می کند.

از یاد نبریم، مجلسی که درگیر شیر و دستگیره توالت و سلفی حقارت و ورزشگاه رفتن بانوان است و نود نفر از نمایندگانش به دلایل مسائل مالی ردصلاحیت شده اند، فرصت آن را ندارد و شاید حتی برایش صرف هم نکند قانونی بنویسد در حد نصف گیسوت، علیه زبان درازی های یک مشت سلبریتی به قهرمانان واقعی این مرزوبوم.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سینما تلویزیون سلبریتی ها محمد عبدالهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک‌نشینان صهیونیست: نتانیاهو ما را به حال خود رها کرده‌است

به گزارش قدس آنلاین، یک شهرک نشین صهیونیست به نام «موشه وینشتاین» در این باره گفت که کابینه به سرنوشت ساکنان در شهرک های واقع در نزدیکی مرز با لبنان هیچ اهمیتی نمی دهد.

وینشتاین افزود: کابینه اسرائیل، از هفت ماه گذشته تاکنون ما را به حال خود رها کرده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

از ابتدای عملیات حزب الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه، از بیماری‌های روحی و روانی رنج می‌برند.

همزمان، رسانه های رژیم صهیونیستی به هزینه سنگین جنگ برای این رژیم در همه زمینه ها از جمله اقتصادی در شهرک های صهیونیست نشین شمالی فلسطین اشغالی و به ویژه بخش کشاورزی اذعان کرده اند.

بیشترین زیان ها به شهرک های صهیونیست نشین «شلومی و کریات شمونه» در منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی وارد شده و ماهانه به نیم میلیون شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی و هر ۴.۷۲ شیکل برابر با یک دلار آمریکا) رسیده است.

روزنامه یدیعوت آحارنوت خسارات جنگ بر پروژه های تجاری و دارایی های رژیم صهیونیستی را ۶ میلیارد دلار برآورد کرده است که این آمار قابل افزایش است.

این رسانه درباره وضعیت مرزهای شمالی فلسطین اشغالی شهرک صهیونیست نشین «المطله» را مثال زده است که در سال ۱۹۹۶ میلادی احداث شد و بیش از پنج ماه است که به منطقه نظامی بسته تبدیل شده است و ۲۵۰۰ نفر از آن گریخته‌اند و دورنمای خوبی هم در این زمینه وجود ندارد.

همچنین «داوید ازولای» شهردار صهیونیست شهرک المطله اذعان کرد که با گذشت نیمی از سال، حدود ۱۰۰ هزار نفر خارج از منازل خود به سر می‌برند و نوار مرزی شمال فلسطین اشغالی با جنوب لبنان به عمق پنج کیلومتر خالی از شهرک نشینان است و نیروی نظامی هم در آن وجود ندارد.

شهرک دیگری که اوضاع دشواری در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی دارد، «المناره» است که همه ساکنان آن تخلیه شده‌اند. این وضعیت از گزارشی مشخص می‌شود که پایگاه صهیونیستی «واللا» ارائه داده و آورده است که این شهرک (زیر ضربات حزب الله) به شدت آسیب دیده و به بیش از ۱۰۴ واحد مسکونی از ۱۵۵ واحد مسکونی آن خسارت وارد شده و برخی نیز به طور کامل منهدم شده‌اند.

به نوشته پایگاه صهیونیستی «واللا»، در المناره زیرساخت‌ها آسیب دیده و به بخش کشاورزی خسارات سنگینی وارد شده است. کارگران امکان نزدیک شدن به باغات را ندارند. کشاورزان صهیونیست نه تنها محصول سال کنونی را از دست داده اند بلکه وضعیت برای فصل بعدی نیز مبهم است و رسیدگی به درختان نمی شود و برای فصل بعدی هم آماده وجود ندارد.

واللا نوشت: باغات رسیدگی نشده و محصولی در فصل هم در کار نخواهد بود و از نظر کارشناسان امکان ترمیم و برگرداندن آن به شکل سابق نیز وجود ندارد.

بخش گردشگری نیز به طور کامل تعطیل شده و تفریحگاه های «جبل الشیخ» خالی از گردشگر است و کاهش درآمد گردشگری در سال ۲۰۲۴، حدود ۷۳ درصد تخمین زده می شود.

کارشناسان صهیونیست این تاوان و خسارات سنگین کنونی را در مقایسه با آنچه در صورت بروز جنگ تمام عیار در جبهه شمالی رقم خواهد خورد، بسیار اندک دانسته اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شهرک‌نشینان صهیونیست: نتانیاهو ما را به حال خود رها کرده‌است
  • رویداد «صدرا» بهترین فرصت برای تبادل اندیشه‌ دانشجویان و صاحبان صنایع است
  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم
  • روزنامه اطلاعات: ملت در چه فکریه؟ دولت در چه کاریه؟
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد