Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی از توزیع ۱۰هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان و ۲ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده هرمزگان خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی در تشریح اقدامات آستان قدس در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: آستان قدس رضوی همچون سایر اتفاقاتی که برای ملت عزیز ایران پیش آمده است در حادثه سیل سیستان و بلوچستان نیز به کمک مردم این استان شتافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: گام اول در اینگونه اقدامات شناسائی و اولویت بندی است، لذا آستان قدس رضوی در نخستین ساعات وقوع سیل با اعزام گروه‌هایی نسبت به شناسایی نیازهای مردم مناطق سیل‌زده اقدام و سپس خدمت‌رسانی را آغاز کرده است. قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: گام بعدی آستان قدس رضوی فعال کردن سامانه #۸* برای دریافت کمک های نقدی بود که به‌سرعت انجام شد. اعزام کارشناسان برای رفع نیازهای جاری مردم و استقرار آشپزخانه‌ سیار در منطقه با ظرفیت ۱۵ هزار پرس غذا در روز از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان است. خاکسار قهرودی با اشاره به احتیاج مردم منطقه به وسائل گرمایشی افزود: ۱۰ هزار تخته پتو از سمت آستان قدس رضوی تا کنون در بین مردم منطقه حادثه دیده توزیع شده است. وی تأکید کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده داروهای موردنیاز مردم شناسایی و ارسال داروها  به این مناطق صورت گرفته است. همچنین بسته‌های تهیه شده توسط خادمین و خادم یاران آستان قدس رضوی آماده است تا بعد از سازمان‌دهی در اسرع وقت به دست مردم سیل‌زده برسد. خاکسار قهرودی در خصوص اولویت‌های آستان قدس رضوی در امدادرسانی به مناطق سیل زده، خاطرنشان کرد:  طبیعتاً رفع نیازهای فوری در منطقه اولویت دارد. تأمین مواد غذایی، تأمین نیازهای گرمایشی مردم و سازمان‌دهی نیروهای خادم یاری اولویت ماست که تمام این فعالیت‌ها با جدیت تمام دنبال می‌شود. وی تصریح کرد: همچنین گروه‌های خادمیار سلامت آستان قدس رضوی در مناطق سیل زده حضور یافته و به ارائه خدمات رایگان پزشکی و تحویل رایگان دارو مشغول هستند. قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی می‌توان به  تهیه ۱۰هزار بسته غذایی و معیشتی برای ارسال به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان اشاره کرد، همچنین ۲هزار بسته غذایی و معیشتی نیز در میان مردم سیل زده استان هرمزگان توزیع شده است. منبع: آستان نیوز 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد

روح الله سرگزی  اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران در برابر هر گونه سیل احتمالی در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان آمادگی دارند.

وی از شهروندان خواست که جوانب احتیاط را رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری در مسیرهای ارتباطی، اسکان در مسیل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و پایین دست سدها خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: میزان بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید که بیشترین میزان بارندگی استان طی روز جاری بوده است.

محسن حیدری اظهار کرد: از ۵۶ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی سیستان و بلوچستان گزارش باران مخابره شد که تاکنون در زاهدان ۳.۳، چاه رحمان از توابع زاهدان ۳۰، زهک ۴.۶، میرجاوه و سنگان۱۲ میلی متر باران باریده است.

وی بیان کرد: بارش های بهاری تا جمعه در سیستان و بلوچستان تداوم دارد، در زاهدان، نواحی شمالی و ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان، پنجشنبه در بعدازظهر و شب رگبار و رعد و برق، در برخی نقاط تگرگ و وزش بادشدید موقتی پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد. برای شمال استان از جمعه وزش باد در برخی ساعات و گرد و خاک انتظار می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان