Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی هستند و در این زمینه دست یاری به سوی همه شهروندان و علاقه مندان دراز می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن حاجی ‌میرزایی در همایش گام دوم طرح مدرسه آماده که پیش از ظهر امروز در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به این‌که امیدوارم اندوه سنگینی که در دی ماه بر جامعه ایران وارد شد با عنایت خداوند شاهد گشایش و آسانی پس از این سختی‌ها باشیم، اظهار کرد: پدیده‌های طبیعی همواره یک احتمال بالقوه دارند و همه جوامع ظرفیت‌های طبیعی متنوعی دارند که می تواند باعث بروز حادثه شود و عاقلانه است که جوامع همواره برای پیشگیری و آمادگی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان این‌که تصور رایج بر این است که ایران جزو کشورهای در معرض ریسک بالا است، گفت: سازمان ملل اقدامی انجام داده و دو مفهوم ریسک در معرض بودن و آسیب‌پذیری را تفکیک کرده است‌. ایران به لحاظ در معرض بودن ریسک بالایی ندارد، اما از جهت ریسک آسیب‌پذیری که وجه مرتبط با میزان آمادگی است دارای ریسک متوسط است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: توجه به فاصله بین در معرض بودن و آسیب‌پذیر بودن از اهمیت زیادی برخوردار است و تلاشی که امروز و در این جمع در حال انجام است این است که فاصله آمادگی و غافلگیری را کاهش دهیم و تلاش کنیم غافلگیری را به آمادگی تبدیل کنیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: عاقلانه است در جامعه به جای اینکه با بحران مواجه شده و بعد از غافلگیری برای رفع آن اقدام کنیم بهتر است آمادگی لازم را از پیش ایجاد کنیم تا نسبت به این مخاطرات آسیب کمتری ببینیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که اقدام شهرداری برای کمینه‌سازی تأثیر سوانح طبیعی، کسب آمادگی و پیشگیری در این راستا بسیار ارزشمند است، گفت: این‌که شهرداری اولویت را به دانش‌آموزان داد انتخاب هوشمندانه‌ای است چرا که دانش‌آموزان در مهمترین سن فراگیری هستند.

حاجی میرزایی افزود: از طرف دیگر از آنجا که آموزش و پرورش با اولیا نیز در ارتباط است و ما یک امکان مهم، موثر و دم دست داریم که خانواده ها نیز به این حرکت بپیوندند. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: قابلیت ممتاز دیگر این انتخاب هوشمندانه این است که پیامی که در یک انضباط اجتماعی و آموزشی داده می شود نسبت به پیامی که در فضا رها می شود تا صاحبش آن را بردارد تأثیرگذار تر است و به همین دلیل انضباط پیام رسانی در فضای آموزشی نیز بسیار موثر است.

وی اذعان کرد: هیچ رسانه‌ای به اندازه آموزش و پرورش امکان اثرگذاری ندارد و ما یک بازه زمانی ۹ ماهه داریم که دانش‌آموزان در اختیار ما هستند و در این مدت می توانیم آموزش آن‌ها را در چارچوب موثری پیش ببریم.‌ 

حاجی میرزایی ادامه داد: ایران اولویت را به فرزندانش می‌دهد چرا که آینده‌سازان کشور هستند، از طرفی این تعداد از تراکم جمعیت در یک منطقه و در یک مدرسه بسیار زیاد است و اولویت مصونیت‌سازی مدرسه بسیار بالاتر از سایر اماکن است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: طرح مدرسه آماده در سطح 2800 مدرسه شهر تهران آغاز شده است و  در این راستا باید بتوانیم با یک برنامه جمعی در سطح کشور این کار را اجرا کنیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: در سند بنیادین تحول مدرسه به عنوان کانون یادگیری محله ذکر شده و هر قدر پیوند بین مدرسه و واقعیت‌های عینی و ملموس جامعه بیشتر برقرار شود، اثرگذاری آن بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه ما یک قافله ۱۵ میلیونی داریم که می تواند در هدف گذاری‌های مقابله با بحران نقش داشته‌باشد، گفت: اگر دانش آموزی در مدرسه ارتباط با پیرامون و محله را فرا نگرفت، نمی‌تواند در آینده و دانشگاه عضو موثری باشد و امیدوارم این طرح گسترش یابد و برای پهن شدن این طرح در سراسر کشور اعلام آمادگی می‌کنیم.

حاجی‌ میرزایی اذعان کرد: ۳۰ درصد مدارس نیاز به نوسازی و مقاوم سازی دارد و در این زمینه دست یاری به همه شهروندان و علاقه مندان دراز می‌کنیم چرا که مدرسه ایمن می‌تواند پایگاه محله‌ای هم باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم با انعقاد تفاهم نامه میان شهرداری، وزارت آموزش و پرورش، سازمان پدافند غیرعامل طرح مدرسه آماده به عنوان یک طرح ملی معرفی شد.

انتهای پیام/۴۱۰۵/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش دانش آموز مدرسه حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۱۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، ولی موسوی در نشست ویبناری کارشناسان روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق این استان با موضوع بزرگداشت هفته معلم گفت: برنامه‌های هفته معلم از ۱۲ اردیبهشت با شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و حضور مسئولان و اولیاء دانش آموزان در کلاس‌های درس معلمان در مدارس آغاز و براساس روز شمارهفته معلم برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته معلم در استان اجرا می‌شود.  موسوی، برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس، تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای از روسای ادرات، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف با موضوع جایگاه و منزلت و ارزش کار معلمی و تبریک روز معلم، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای با هماهنگی شهرداری و ادارات مختلف با موضوع مقام معلم و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه شناخته شده در خصوص مقام و جایگاه معلم را، بخشی از برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.  رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد افزود: نواختن زنگ سپاس معلم، دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت و تجلیل از معلمان برترشهرستانی و استانی بخش دیگری از این برنامه‌های هفته معلم است.  وی از اجرای ۲۸ برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی و نشست خبری با اصحاب رسانه خبرداد وگفت:اختصاص یک برنامه تلویزیونی به مدرسه تحولی استان برای اطلاع خانواده‌ها و الگوگیری مدیران مدارس نیز پیش بینی شده است.  رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همچنین، تهیه کلیپ از خاطرات اقشار مختلف مردم از قبیل، مسئولان، هنرمندان یا سرایداران مدرسه در خصوص مدرسه و معلم در این هفته را، از کار‌های جالب توجه عنوان کرد.  موسوی تاکید کرد: فعالیت‌های روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق در هفته معلم ارزیابی و روابط عمومی‌های برتر معرفی خواهند شد. 

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف