Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی از برگزاری رویداد شتاب (استارت آپی) نخودچی در شانزدهم بهمن ماه خبر داد و گفت: ثبت نام این رویداد از 30 آذر ماه سال جاری آغاز شده و تا آخر دی ماه ادامه دارد.

فرزان قالیچی روز شنبه در نشست خبری با اشاره به محورهای این رویداد اظهار کرد: استانداردسازی خصوصیات فیزیکی و شیمیایی ماده اولیه نخودچی، افزایش ضریب مکانیزاسیون نخودچی ممقان، ارگونومی، ایمنی و بهداشت محیط کار، بهره‌وری در انرژی (آب، برق و گاز)، تنوع محصول و بسته بندی و دیجیتال مارکتینگ، برندسازی و توسعه صادرات، محورهای این رویداد را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام و ارسال ایده به آدری اینترنتی uastartup.uast.ac.ir  مراجعه کنند، این رویداد استارتاپی با هدف جذب ایده‌های بهره‌وران و نخبگان به منظور رفع موانع تولید برگزار می‌شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان شرقی در خصوص برگزاری و حمایت و هدایت رویداد شتاب (استارت آپی) نخودچی، گفت: امیدواریم تا با استفاده از تخصص دانشگاه علمی کاربردی و حمایت شهرک‌های صنعتی استان، شاهد پیشروی در عرصه تولید نخودچی و سایر محصولات فرآوری شده نخود باشیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شهر ممقان به عنوان شهر نخودچی بیان کرد: نرخ بیکاری در این شهر منفی بوده و علاوه بر ایجاد اشتغال برای افراد بومی، برای افراد غیر بومی هم ایجاد اشتغال شده است.

وی با بیان اینکه کشور ما دارای منابع بسیاری است، گفت: کم‌تر کشوری در دنیا است که شرایط جغرافیایی و اقلیمی کشور ما را دارا باشد، اما عدم سرمایه گذاری سبب شده است تا آن گونه که باید نتوانیم از این منابع استفاده کنیم، امروز زمان خام فروشی به پایان رسیده است.

به گزارش ایسنا، قالیچی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی در طول سال‌های گذشته، روند رو به رشدی را در تمامی زمینه‌ها اعم از مسائل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی طی کرده است، اظهار کرد: تربیت نیروهای توانمند و ماهر برای تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از مسئولیت‌هایی است که  می‌تواند بر عهده مراکز علمی باشد، خوشبختانه با رویکرد مثبتی که مدیریت دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی کشور دارند، اقدامات خوبی در استان ما هم انجام شده است و رتبه خوبی بین دانشگاه‌های کشور داریم.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش در دانشگاه جامع علمی کاربردی، صرفا جنبه نظری نداشته و وارد فاز عملیاتی نیز شده است، اظهار کرد: هدفمان مطرح کردن پروژه‌های کاربردی است و شاید در این دانشگاه شاید به اندازه کل دانشگاه‌های استان، رویداد ایده تاپ و استارتاپ برگزار شده است.

وی متذکر شد: برگزاری استارتاپ کافی نبوده و این رویدادها هنگامی نتیجه می‌دهند که منجر به عقد قرارداد شوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی تاکید کرد: پژوهش‌ در دانشگاه‌های ما به چاپ کتاب و مقاله خلاصه می‌شود؛ چرا که در ارتقاء اعضای هیات علمی موثر است، اما رویدادهایی مانند استارتاپ و ایده‌تاپ نیز در جذب ایده‌های نخبگان، دانشجویان و اساتید نیز لازم است، 67 رویداد استارتاپی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شده است.

نرخ بیکاری در این شهر منفی هفت درصد است

مدیرعامل شرکت تعاونی نخود پزان ممقان نیز در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه شهر ممقان در 46 کیلومتری تبریز واقع شده و نزدیک به 13 هزار نفر جمعیت دارد، 1300 واحد کارگاهی برای فرآوری انواع نخودچی فعال بوده و برای شش هزار نفر اشتغال زایی مستقیم شده است.

وی اضافه کرد: سالانه 100 هزار تن نخودچی در این شهر فرآوری  می‎شود که 60 هزار تن آن صادراتی و 40 درصد مصرف داخلی بوده و نرخ بیکاری در این شهر منفی هفت درصد است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل فراهم نبودن امکانات نرم افزاری، نخبگان تمایل زیادی برای ورود به این عرصه ندارند، آذربایجان شرقی استانی صنعتی بوده و می‌تواند در این خصوص به ما کمک کند.

آخوندی با بیان اینکه حدود 100 الی 150 میلیون دلار از طریق فعالیت‌های حاصل از فرآوری نخودچی ممقان وارد استان می‌‎شود، گفت: با احتساب آذرشهر، 10 درصد واردات استان مربوط به فرآوری نخودچی است.

وی در خاتمه از همکاری دانشگاه‌ها، شهرک‌های صنعتی و سازمان غذا و دارو به منظور توسعه واحدهای فرآوری خبر داد.

انتهای پیام


 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دانشگاه جامع علمي كاربردي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله نشست‌های علمی و تخصصی با موضوع «سواد بصری در مد و لباس» فردا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار می‌شود.

در این‌نشست مریم مونسی استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س) حضور دارند و به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

نشست «سواد بصری در مد و لباس» فردا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ برگزار و به صورت مجازی از طریق این پیوند پخش می‌شود.

کد خبر 6093817 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود