Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیپور در همایش پاسداشت روز ملی هوای پاک درباره اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) گفت: در حوزه اقدامات اساسی برای مدیریت پسماند یکی از کار‌های بسیار حائز اهمیت کاهش تولید پسماند است که به عنوان یکی از موارد اساسی در دوره مدیریت شهری جدید مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: موضوعاتی همچون ذخیره سازی و استفاده از مخازن در طول سالیان گذشته مشکلاتی را فراهم آورده از این حیث که هر فردی در هر ساعتی که می‌خواهد پسماند را داخل مخازن موجود در سطح شهر می‌ریزد؛ لذا در راستای اجرای طرح کاپ تغییر فرم مخازن را به شکلی که آن‌ها را به داخل ساختمان‌ها ببریم، آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت در اجرای این طرح مخازن به داخل ساختمان‌های بلندمرتبه و نهاد‌ها و دستگاه‌ها برده می‌شود.

علیپور ادامه داد: امروز سرشاخه‌ها پس از هرس و لاستیک‌ها در مبدأ جمع‌آوری و به آرادکوه برده نمی‌شود. همچنین ایجاد ایستگاه‌های پردازش اقماری (MRS) در سطح شهر تهران در چهار نقطه ایجاد شده تا به این ترتیب حداکثر تفکیک انجام شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه خودرو‌های انتقال و کیفیت انتقال پسماند تغییر کرده است و نهایتا در آرادکوه کاهش دفن را شاهد هستیم، افزود: تلاش خواهیم کرد با افزایش ظرفیت زباله سوزی بتوانیم تا ۲۵ مگاوات تولید انرژی داشته باشیم که این مرحله با حمایت شهرداری و شورای شهر تهران تا پایان سال ۱۴۰۰ در سطح شهر انجام خواهد شد.

وی درباره انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر تهران نیز گفت: انتشار بو که یکی از مولفه‌های آلایندگی هواست ارتباطی با مجموعه آرادکوه ندارد. بر اساس داده‌های علمی انتشار آلاینده‌های یک منبع خطی همانند آرادکوه نمی‌تواند ۳۵ کیلومتر دورترو در برخی مناطق خاص منتشر شود و در عین حال گزارشی از انتشار بو در اطراف این مجموعه نداشته باشیم.

علیپور تاکید کرد: نشانه‌هایی همچون سردی هوا، پدیده اینورژن و افزایش استفاده از مازوت در هنگام انتشار این بوی نامطبوع قطعا با این مسئله بی ارتباط نیست. البته همه این‌ها باعث نخواهد شد که ما به مجموعه آرادکوه بی توجه باشیم. قطعا در راستای اجرای طرح کاپ کاهش تولید پسماند، تفکیک از مبدأ و تولید انرژی در دستور کار ما خواهد بود. در این مسیر آمادگی داریم نظرات تخصصی که به ما کمک می‌کند تا اجرای طرح کاپ تسهیل شود، می‌پذیریم.

وی ادامه داد: امروز به دلیل غفلت حدود ۱۶ ساله در فرم جمع‌آوری و دفن زباله عقب افتادگی‌هایی داریم به شکلی که از برخی کلانشهر‌های ایران نیز عقب‌تر هستیم؛ لذا نیاز‌مند ساماندهی و تدبیر برای بهبود اوضاع هستیم.

به گزارش ایسنا، در انتهای این مراسم از اثر حجمی طرح کاپ (کاهش پسماند) با حضور جمعی از مدیران شهری رونمایی شد.

* ایسنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۱۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از کسب رتبه نخست افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی در ایستگاه‌ها و ناوگان جمع‌آوری پسماند خشک توسط این منطقه خبر داد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت تفکیک پسماندها و لزوم تحویل پسماندهای خشک قابل بازیافت به مراکز ذی‌صلاح، همچنین افزایش مراجعه شهروندان به ایستگاه‌های جمع‌آوری پسماند خشک و جلب مشارکت آن‌ها برای تفکیک و تحویل اقلام بازیافتی، آموزش‌های ویژه‌ای در مراکز فرهنگی و آموزشی و مساجد اجرا و موجب افزایش بازیافت سطح منطقه شده است.

وی افزود: با توجه به اعلام مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در برسی مناطق پانزده‌گانه، آمار مقایسه‌ای پسماند خشک قابل بازیافت جمع‌آوری شده در ایستگاه‌های بازیافت، منطقه ۹ شهرداری اصفهان در رتبه نخست افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی در ایستگاهای بازیافت سطح شهر است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: بهترین راهکار جداسازی مواد بازیافتی از پسماند تر تفکیک از مبدا است، از این‌رو شهروندان به‌ویژه زنان خانه‌دار باید با جدا کردن بازیافت از پسماند تر در راستای حفظ محیط زیست با شهرداری همکاری کنند.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو ایستگاه ساختمانی و دو غرفه ثابت بازیافت در سطح شهر فعال است و درصدد هستیم تا پایان سال جاری تعداد ایستگاه‌های بازیافت را برای رفاه حال شهروندان منطقه افزایش دهیم.

کد خبر 749383

دیگر خبرها

  • بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند