Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:37:54 GMT

بررسی مشکلات حوزه تعلیم و تربیت در «مدرسه ایران»

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۲۲۴۷

بررسی مشکلات حوزه تعلیم و تربیت در «مدرسه ایران»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت سیما؛ «مدرسه ایران» برنامه جدید شبکه چهار در حوزه تعلیم و تربیت، برنامه ای ترکیبی است که در گروه اجتماعی این شبکه به تهیه کنندگی حمید اسکندری در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای تولید شده است. «مدرسه ایران» هر هفته به یکی از موضوعات حوزه تعلیم و تربیت که ارتباط مستقیم با مسائل و موضوعات مدارس دارد همچون تغییر ترکیب مدارس، بازمانده‌های از تحصیل، آموزش عمومی رایگان با حضور کارشناسان می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکندری تهیه کننده «مدرسه ایران» درباره اهداف و فرآیند تولید این برنامه گفت: «مدرسه ایران» با هدف تغییر روندهای خبری در حوزه تعلیم و تربیت تولید شده و قرار است به موضوع مدرسه، تعلیم و تربیت با نگاه جدید بپردازد.

وی بیان کرد: در حوزه تعلیم و تربیت اتفاقات مهمی در کشور رخ می دهد که این برنامه با هدف نشان دادن این نکات مثبت راه اندازی شده است و ما سعی داریم در هر برنامه این نمونه ها را نشان دهیم و از کارشناسانی که در این خصوص آگاهی و اطلاعات دارند دعوت و درباره مشکلات تعلیم و تربیت به صورت تخصصی گفتگو کنیم.

تهیه کننده برنامه «مدرسه ایران» ادامه داد: بخشی از این برنامه به سئوالات و مطالبات مردم از مسئولان اختصاص دارد که این برنامه با طرح موضوعات و دغدغه های بینندگان، از مدیران و مسئولان پیگیری می شود و سعی کرده ایم تا این برنامه به عنوان پایگاه و مرجعی برای معلمان، خانواده ها و دانش آموزان باشد.

اسکندری درباره بخش‌های این برنامه ترکیبی گفت: ما ۵۵ دقیقه برنامه در هفته داریم که ۲۵ دقیقه آن در خارج استودیو ضبط می شود و در قالب چهار بخش به سراغ موضوعاتی می رویم که با موضوع برنامه مرتبط باشد. این بخش شامل نگاه فرهنگیان، خانواده ها و دانش آموزان است که در قالب یک گفتگو، طرح مسئله می کنیم و راهکار ارائه می دهیم. «مدرسه ایران» یک آیتم هم به نام «تجربه امروزی» و «مدرسه فرنگی» هم دارد. در بخش «آیتم فرنگی» به سراغ تجربه های ایرانیان خارج از کشور می رود و درباره فضای آموزشی کشوری که در آن زندگی می کنند مطالبی را برای دیگر مخاطبان به اشتراک می گذارد. بخش «تاریخ و جغرافیا» و «استند آپ» از دیگر بخش های برنامه «مدرسه ایران» است.

وی بیان کرد: با وجود پخش چند قسمت از این برنامه، بازخوردها و نظران در خصوص «مدرسه ایران» بسیار خوب بوده و این برنامه توانسته جای خود را در میان مخاطبان باز کند و تمام تلاش عوامل و دست اندرکاران این برنامه، ارتقای کمی برنامه است.

تهیه کننده برنامه «مدرسه ایران» در پایان خاطرنشان کرد: برنامه آینده ما در فصل بعدی این است که دوربین برنامه را به خارج از تهران ببریم و صحبت فرهنگیان، خانواده ها و دانش آموزان دیگر استان ها را نیز بشنویم چون موارد زیادی در حوزه تعلیم و تربیت وجود دارد و تکریم و حفظ شان و منزلت معلمان و مجریان تعیلم و تربیت یکی از اهدافی است که این برنامه دنبال می کند.

«مدرسه ایران» از ۱۴ آبان از شبکه چهار سیمای رسانه ملی روی آنتن رفته و هر هفته سه شنبه ها ساعت ۲۱ پخش می شود.

کد خبر 4828639 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه چهار سیما وزارت آموزش و پرورش برنامه تلویزیونی تئاتر ایران قاسم سلیمانی جشنواره فیلم عمار سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر کنسرت موسیقی موسیقی ایرانی فیلم سینمایی سریال ایرانی سینمای مستند شبکه پنج سیما کارگردان سینما جایزه سینمایی سازمان صداوسیما برنامه تلویزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه روستا‌های شهرستان با حضور فرماندار پیرانشهر، "علیرضا مقدم"مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، بخشداران مرکزی و لاجان و کارشناسان و مسؤلان مربوطه در محل فرمانداری برگزارشد.   در این جلسه مسائل متعدد حوزه روستایی از جمله: تشویق مردم به استفاده از تسهیلات مسکن روستایی و آسان کاری در این خصوص، افزایش سهمیه قیر رایگان جهت آسفالت معابر روستاها، صدور سند ساختمان مسکونی روستایی و توجه ویژه به این حوزه، احداث دیوار حفاظتی و ساحلی در روستا‌های دارای شرایط حاد، مشکلات تجهیز و احداث ساختمان بنیاد مسکن شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی هم در این خصوص اتخاذ گردید.

دیگر خبرها

  • شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • اساسی‌ترین کار هر جامعه تعلیم‌ و تربیت است
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است