Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: بخش عمده معضلات زیست محیطی در خوزستان عوامل و جنبه اجتماعی دارد. ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از اهواز ، محمد صادق کریمی کیا امروز در جلسه هماهنگی نخستین مسابقه و جایزه ملی تصویرگری محیط زیست اظهاراشت: این مسابقه برای نخستین بار و به ابتکار هنرمندان تصویرگر خوزستانی در کشور و به میزبانی استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به این که بخش عمده معضلات زیست محیطی جنبه اجتماعی دارد و انسان‌ها بزرگترین عامل تخریب محیط زیست و در عین حال قربانیان آن هستند و این مسابقه در حوزه اهداف و برنامه های ما بود تصمیم گرفتیم که از آن حمایت کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان تصریح کرد: تلاش برای ارتقاء جایگاه هنر تصویرگری در فعالیت‌های فرهنگی زیست‌محیطی استان و جلب توجه جامعه به پیامدهای بحران‌های زیست‌محیطی از طریق انتشار آثار، ایجاد همکاری هنری و فرهنگی بین هنرمندان و فعالان محیط زیست، شناخت زوایای گوناگون محیط زیست و معضلات زیست محیطی اقلیم‌های گوناگون و دستیابی به همکاری بیشتر هنرمندان و مسئولان ارگانهای ملی در حوزه‌های زیست‌محیطی از جمله اهداف اصلی این مسابقه است.

کریمی‌کیا بیان کرد: هنرمندان و فعالان زیست محیطی باید همکاری های بیشتری با هم برای حل مشکلات خوزستان در بحث محیط زیست داشته باشند.

وی ادامه داد: اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در دوره جدید تصمیم گرفته است که از ظرفیت های هنر برای حل مشکلات و چالش های اجتماعی استفاده کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان یادآور شد: جای خالی هنر در حوزه مسائل اجتماعی به ویژه محیط زیست بسیار احساس می شد و جایزه ملی تصویرگری محیط زیست تلاش دارد تا این خلأ و کمبود‌ را جبران کند.

کریمی کیا گفت: علاوه بر این در آموزه‌های دین نیز بر توجه به حفظ محیط زیست و طبیعت به عنوان مخلوقات خداوند و وظیفه ای دینی و شرعی تاکیدات بسیاری شده است.

وی با اشاره به ضرورت ورود هرچه بیشتر هنرمندان به عرصه‌های اجتماعی، گفت: از هنرمندانی که در زمینه مسائل و چالش های اجتماعی در قالب هنر راهکار پیشنهاد دهند حمایت مالی می کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان تصریح کرد: هنرمندان رشته های مختلف برای حل مشکلات و چالش های اجتماعی خوزستان طرح های توجیهی پیشنهاد و به ما ارائه دهند تا در شوراهای تخصصی مطرح و درباره آنها تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/344/ش

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود