Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایه جنگ با حضور پرشور مردم در عرصه ملی خنثی شد، ایجاد چالش های داخلی برای آمریکا با ترور سردار سلیمانی، بررسی سانحه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین و حضور سفیر انگلیس در تجمع غیرقانونی در کمیسیون امنیت ملی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سایه جنگ با حضور پرشور مردم در عرصه ملی خنثی شد، ایجاد چالش های داخلی برای آمریکا با ترور سردار سلیمانی، بررسی سانحه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین و حضور سفیر انگلیس در تجمع غیرقانونی در کمیسیون امنیت ملی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۸ دی ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکره باید از موضع قدرت باشد/باید غرب را برای بی کفایتی هایشان محاکمه کنیم

« هادی محمدی » شب گذشته (جمعه 27 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بررسی بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران پرداخت و با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری نقشه راهی در سطح تحولات بین المللی محسوب می شود، گفت: بیانات رهبری در نماز جمعه تهران صرفاً یک نقشه راه در راستای منافع ملی کشور نبود بلکه نقشه راهی در سطح تحولات منطقه نیز محسوب می شود.

 

کارشناس مسائل منطقه در ادامه تحلیل خود از بیانات رهبر معظم انقلاب به بررسی تحولات اخیر منطقه و دخالت های امریکا در عراق پرداخت و با اشاره به اینکه وقتی امریکایی ها قواعد بازی را زیر پا می گذارند و تخطی می کنند نشان دهنده این است که آنان گزینه های موجود را برای تحقق اهدافشان کافی و مؤثر نمی دانند، ادامه داد:  آنها تصور می کنند با زیر پا گذاشتن قواعد بازی در سطح بین الملل امکان تسلیم پذیر کردن ایران میسر است.

 

وی با اشاره به اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی گفت: امریکایی ها به شهادت رساندن سردار سلیمانی را هم تراز با تسلیم شدن مردم ایران قرار می دهند البته پاسخ جمهوری اسلامی ایران هم هم تراز با این موضوع است.

 

منطق جمهوری اسلامی توانست سایه جنگ را با حضور پرشور مردم در عرصه ملی خنثی کند

« حسین روزبه » شب گذشته (جمعه 27 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران پرداخت و با اشاره به اینکه بیانات رهبری در خصوص فاصله گرفتن سایه جنگ از ایران را می توان در دو محور بررسی کرد، گفت: اول در حوزه راهبردی می توان گفت منطق جمهوری اسلامی مرزهای جنگ را جا به جا کرده این منطق به جای اینکه به حوزه غنی سازی اورانیوم دست بزند به حوزه غنی سازی اراده ها پرداخت.

 

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه منطق جمهوری اسلامی توانست سایه جنگ را با حضور پرشور مردم در عرصه ملی خنثی کند، ادامه داد: این منطق در راستای ایجاد امنیت توانست تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. این منطق هنگامی که به حوزه های فنی وارد می شود یافته های فنی بزرگی تولید می کند دلیل دیگر دور شدن سایه جنگ از منطقه را می توان عمق یابی همین تفکر منطقی نام برد.

 

وی در بخش دیگری از این برنامه خبری با اشاره به تمایل ترامپ به مذاکره بدون پیش شرط با ایران و بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال تقسیم کردن قدرت های راهبردی ایران هستند تا بتوانند یکی یکی آنها را از سر راه بردارند، گفت: راهبرد آنان تضعیف ایران است.

 

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه امروز مواجهه با امریکا یک تجربه است نباید آن را احتمال در نظر گرفت، گفت: در منطق قدرت وقتی قدرت نداشته باشی احترام هم نداری و وضعیت امروز لیبی نمونه بارز منطق راهبردی امریکاست. تجربه تاریخی ما ثابت کرده که امریکا با بیان مذاکره به دنبال نفع رساندن به ما نیستند بلکه به دنبال خروج امریکا از بن بست هستند.

 

ترور سردار سلیمانی، دولت آمریکا را با چالش های داخلی روبرو کرد

«فواد ایزدی » شب گذشته (جمعه 27 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما در تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه آمریکا به سیلی دیگری نیاز داشت تا از شیطنت ها دست بردارد، گفت: البته سیلی های دیگری هم در راه است.

 

تحلیگر مسائل سیاسی به حضور گسترده مردم در نماز جمعه و پوشش رسانه ای این مراسم و واکنش مقامات آمریکایی به آن اشاره کرد و گفت: آمریکاییها حضور میلیونی مردم ایران را رصد می کنند و به آن در شکل های مختلف واکنش نشان می دهند. آمریکایی‌ها در دهه های ۶۰ تا ۷۰ میلادی ترورهای زیادی انجام دادند و به ترور عادت دارند. پیش از این هم هر مخالفی را با ترور از مسیر راه خود برمی داشتند اما نتیجه عکسی می‌گرفتند.

 

وی با بیان این نکته که آمریکا که خود را با شعار ضدترور و ضد جنگ معرفی می کنند، گفت: آنها ناچار شدند برای نشان دادن توان خود مسئولیت ترور سردار سلیمانی را بپذیرد. همین امر دولت آمریکا را با چالش های داخلی روبرو کرد و برای آنها روسیاهی به وجود آورد.

 

ایزدی با اشاره به اینکه خروج آمریکا از برجام در ۱۸ اردیبهشت ۹۷ در واقع به بن بست رسیدن آمریکایی‌ها بود، ادامه داد: آنها ناچار بودند با روسیاهی از برجام خارج شوند. اقدامات تروریستی نهادهای امنیتی امریکا آنچنان بی مهابا و متعدد بود که رئیس جمهور وقت امریکا دستور مهار آنها را صادر کرد.

 

اجتماع مردمی در برپایی نماز جمعه حامل پیامی برای ابرقدرتهای است

مهدی فضائلی شب گذشته (جمعه 27 دی) در تحلیل ابعاد سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه اجتماع مردمی در برپایی نماز جمعه حامل پیامی برای ابرقدرتها است، گفت: آنها که در برابر ایران سنگ اندازی می کنند و چشم دیدن موفقیت های انقلاب اسلامی را ندارند.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه نفس حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه مهم بود، گفت: مقام معظم رهبری مراسم عظیم حضور در تشییع سردار سلیمانی و اقدام سپاه را از ایام یوم الله عنوان کرد.

 

ایران امروز مقاوم تر از گذشته می تواند از مشکلات عبور کند

سید بلال وهبی شب گذشته (جمعه 27 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما در تحلیل ابعاد سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران گفت: مقام معظم رهبری راهبردهایی را برای آینده مشخص کردند. بدون مبالغه می گوییم که ما سخنان ایشان را مد نظر داریم.

 

نویسنده و تحلیلگر با اشاره به اینکه ما در جهانی چند قطبی قرار داریم نه تک قطبی، ادامه داد: رهبر انقلاب از ارزش های انسانی در بین ملت های جهان نام برد و جهان منتظر است ببیند که ایران چه رفتار سیاسی از او سر می زند.

 

وهبی با بیان اینکه مردم ایران در نماز جمعه بر همبستگی خود تاکید کردند، گفت: ملت ایران پرچم دار و با عزت است. ایران امروز مقاوم تر از گذشته است و می تواند از مشکلات عبور کند.

 

سانحه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین و حضور سفیر انگلیس در تجمع غیرقانونی

دستورکار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه (29 دی ماه تا 2 بهمن ماه) اعلام شد.

بررسی آخرین اخبار و تحولات و بررسی سانحه سقوط هواپیمای بوئینگ 737 خط هواپیمایی اوکراین با حضور مسئولین و دستگاه های ذی ربط در دستورکار روز یکشنبه اعضای کمیسیون قرار دارد.

کارگروه روابط خارجی نیز در روز یکشنبه به بررسی لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر و بررسی لایحه موافقتنامه حمل و نقل بین المللی جاده ای مسافر و کالا بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس می پردازد.

همچنین در روز دوشنبه هفته جاری نشست هیات رئیسه و روسای کارگروه های کمیسیون برگزار خواهد شد.

در این بین بررسی آخرین اخبار و تحولات و بررسی موضوع حضور سفیر انگلیس در تجمع غیرقانونی مقابل دانشگاه امیرکبیر با حضور مسئولین و دستگاه های ذیربط نیز در روز دوشنبه انجام می شود.

 

وزیر کشور مهمان هفته جاری کمیسیون اصل نود مجلس/ بررسی صنعت خودرو کشور در دستورکار

دستورکار کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه (29 دی ماه تا 2 بهمن ماه) اعلام شد.

بر این اساس نشست کمیته قضایی کمیسیون برای بررسی شکایات واصله  و نشست با وزیر کشور در خصوص پرونده مطروحه در دستورکار روز یکشنبه اعضای کمیسیون قرار دارد.

در روز دوشنبه نیز نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون برای بررسی شکایات واصله  و نشست عمومی کمیسیون برای  بررسی گزارش تهیه شده در خصوص سیل فروردین ماه سال جاری کشور بویژه سیل شیراز ، بررسی گزارش تهیه شده درباره صنعت خودرو کشور ، بررسی گزارش تهیه شده در خصوص سقوط هواپیمای ای تی آر شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران یاسوج و سایر مسایل برگزار خواهد شد.

همچنین نشست هیات رئیسه کمیسیون برای بررسی پرونده ها و شکوائیه های مطروحه  نیز در روز سه شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما شهادت سردار سلیمانی سقوط هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی نماز جمعه رویداد ملی فهما رویداد ملی فهما فعالیت های مسجدی اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران

امام جمعه شهرکرد با شاره به عملیات طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق، گفت: امروز عرصه بین‌الملل تغییرات سریعی کرده که اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات دنیا را ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار داشت: باید مسئولان توجه ویژه‌تری به ورزش زورخانه‌ای داشته باشند، در شهرکرد تنها یک زورخانه وجود دارد که آن هم مشکلات قابل توجهی دارد که امید است زورخانه جدیدی شکل گیرد.

وی همچنین به روز شوراها اشاره کرد و گفت: توجه به شوراها از مسائل بسیار مهم است چرا که شوراها، کمک کننده و نیازمند حمایت هستند‌. شوراها باید مطالبات را به درستی بیان و با واقع گرایی مسائل را به مسئولین منتقل کنند تا مشکلات مردم کاهش یابند. 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به هفته معلم و تبریک این ایام، گفت: معلم به عنوان یک الگوی تمام عیار، موثر و مفید برای جامعه است‌. خوشبختانه فرهنگیان کشور به خوبی در صحنه هستند اما جهت دهی علمی و فکری، ایمانی و شکل دادن آینده سازان ما به دست معلمین است.

نکونام با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند، افزود: پایگاه نماز جمعه مردمی بوده و سخن اصلی در این پایگاه‌ها، درد مردم است. مواضع امام جمعه از مواضع رهبر اسلامی گرفته می‌شود و باید خط و مشی رهبری را داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز کار و کارگر، مطرح کرد: انتظار کارگران این است که مسئولین صدای آنها را بشنوند. کارگر و محیط کار باید نشاط داشته تا بتواند موثر باشد و جهش تولید محقق شود. رسانه‌ها و مطبوعات هم باید کمک کنند و مطالبات را منعکس کنند.

نکونام در پایان با بیان اینکه امروز در عرصه بین‌الملل شاهد تغییر سریعی هستیم، خاطرنشان کرد: بعد از وقایع طوفان الاقصی و قدرت نمایی یمنی‌ها و مکمل آنها عملیات وعده صادق، افکار و نگاه جهانی تغییر پیدا کرده و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات را در دنیا ایجاد کرده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد