Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از نیواطلس نوشت: محققان دانشگاه هاروارد و بیمارستان عمومی ماساچوست به تازگی درمان جدیدی را برای از بین بردن چاقی شکمی ابداع و آزمایش کرده‌اند. این فناوری جدید که شامل تزریق مستقیم یک محلول نمکی یخی به چربی‌های شکمی می‌شود، موجب کاهش حجم این چربی‌ها به نصف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویه جدید به اندازه کافی ساده به نظر می‌رسد. در این رویه از یک محلول استریل متشکل از نمک، گلیسرول و بین ۲۰ تا ۴۰ درصد ذرات یخ کوچک استفاده می‌شود که به آن بافتی نیمه‌مذاب می‌دهد. این مخلوط که مستقیم به ذخایر چربی مانند ذخایر چربی اطراف شکم تزریق می‌شود، سلول‌های چربی را متبلور می‌کند و آنها را از بین می‌برد. سپس بدن با گذشت چند هفته از درمان، سلول‌های مرده را خارج می‌سازد.

محققان می‌گویند: از این رویه می‌توان برای کاهش ذخایر چربی در هر قسمت از بدن و در هر عمقی استفاده کرد که سوزن یا سوند به آن دسترسی داشته باشد. نکته مهم این است که به نظر نمی‌رسد این رویه بر بافت‌های دیگر مانند ماهیچه‌ها اثر سوء داشته باشد.

محققان برای آزمایش این فرایند، این محلول را به خوک‌ها تزریق کردند و اثرات آن را طی ۸ هفته تحت نظر قرار دادند. آنها خوک‌ها را به دو دسته تقسیم کردند و به یک گروه این محلول نمکی یخی و به گروه دیگر که در واقع گروه کنترل محسوب می‌شدند همین محلول اما بدون ذرات یخ را تزریق کردند. محققان متوجه شدند محلول نمکی یخی در مقایسه با محلولی که فاقد ذرات یخ بود ۵۵ درصد ضخامت چربی را کاهش داد. همچنین به پوست یا ماهیچه آسیبی نرسید و هیچ عارضه جانبی در جای دیگر بدن حیوانات مشاهده نشد.

این فرایند جدید، در واقع کامل‌کننده فناوری مشابهی است که قبلاً توسط برخی از اعضای همین گروه ابداع شده است. روش قبلی شامل استفاده از یک دستگاه خلأمانند در ناحیه مورد نظر معمولاً شکم است. این دستگاه چربی را منجمد می‌کند و سلول‌های چربی را به روشی مشابه با روش جدید از بین می‌برد، اما به نظر نمی‌رسد روش قبلی به اندازه روش جدید مؤثر باشد. همچنین برای استفاده از روش قبلی حداکثر به یک ساعت زمان و دوره‌های طولانی درمان تا ۶ ماه نیاز است.

همچنین کاهش چربی با استفاده از روش قبلی کمتر و به طور متوسط حدود ۲۰ درصد است و به ذخایر عمیق چربی نیز دسترسی ندارد در حالی که به گفته محققان این روش جدید تزریقی سریع‌تر و موثرتر است.

کد خبر 478875 برچسب‌ها چاقی سلامت چربی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: چاقی سلامت چربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

پژوهشگران «دانشگاه متروپولیتن اوزاکا» در پژوهش جدیدی نشان داده‌اند که می‌توان باکتری‌های ایجادکننده بوی زیر بغل را با استفاده از لیزین به‌دست‌آمده از باکتریوفاژ هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، ساطع شدن بوی بد از زیر بغل، یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد را آزار می‌دهد.

به نقل از ساینمگ، بوی بد زیر بغل ناشی از متابولیزه شدن عرق توسط باکتری‌های تولیدشده توسط غدد «آپوکرین»(Apocrine) است. این باکتری‌ها بومی پوست ما هستند اما بوی تولیدشده در بدن افراد گوناگون، متفاوت است. به طور کلی، مردم از دئودورانت‌ها برای زیر بغل خود استفاده می‌کنند اما شاید راهی برای خلاص شدن از شر باکتری‌ها وجود داشته باشد.

برای کشف این راه حل، یک گروه پژوهشی به سرپرستی پروفسور «ساتوشی اوماتسو»(Satoshi Uematsu) استاد «دانشگاه متروپولیتن اوزاکا»(OMU) و «کوسوکه فوجیموتو»(Kosuke Fujimoto) دانشیار دانشکده پزشکی این دانشگاه، نمونه‌های مایع بدن را از زیر بغل ۲۰ مرد سالم جمع‌آوری کردند.

یک پنل بویایی ذهنی، بوها را به دو نوع طبقه‌بندی کرد که ۱۱ نوع بوی قابل توجه را در بر داشت. پژوهشگران، مواد تولیدشده از متابولیسم باکتری‌ها و DNA میکروفلور پوست را تحلیل کردند و افزایش حضور پیش‌سازهای ایجادکننده بو را در آن ۱۱ نمونه دیدند که با تکثیر باکتری «استافیلوکوکوس هومینیس»(Staphylococcus Hominis) همراه بود.

پژوهشگران، آمینواسید «لیزین»(Lysine) را از یک باکتریوفاژ تولید کردند که باکتری استافیلوکوکوس هومینیس را آلوده می‌کند. طی بررسی‌های آزمایشگاهی مشخص شد که لیزین فقط باکتری استافیلوکوکوس هومینیس را هدف قرار می‌دهد، نه باکتری‌های دیگر که معمولا روی پوست وجود دارند.

«میهو اوماتسو»(Miho Uematsu) دانشیار گروه ایمنی‌شناسی و ژنومیک دانشگاه متروپولیتن اوزاکا گفت: ما با استفاده از ابررایانه «SHIROKANE» در «دانشگاه توکیو»(UTokyo)، یک تحلیل متاژنومیک را در مقیاس بزرگ روی میکروفلور پوست انجام دادیم و دریافتیم که باکتری استافیلوکوکوس هومینیس در ایجاد بو مهم است. شناسایی کردن لیزین که به باکتری استافیلوکوکوس هومینیس حمله می‌کند نیز نتیجه تحلیل جامع ژنوم بود.

دکتر «میکی واتانابه»(Miki Watanabe) از اعضای گروه ایمنی‌شناسی و ژنومیک و گروه پوست دانشگاه متروپولیتن اوزاکا گفت: بوی زیر بغل یکی از معدود اختلالات پوستی است که باکتری‌ها عامل اصلی آن هستند. اگرچه بسیاری از بیماران از بوی زیر بغل رنج می‌برند اما گزینه‌های درمانی کمی وجود دارند. ما معتقدیم که این پژوهش به ارائه یک درمان جدید می‌انجامد.

این پژوهش در «Journal of Investigative Dermatology» به چاپ رسید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • باشگاه پرسپولیس: اخبار کذب با هدف به حاشیه بردن تیم است
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید