Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیوهیت، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی به توجیه اقدام تروریستی اخیر آمریکا در فرودگاه بغداد پرداخت و در این ارتباط مدعی شد که ترامپ پاسخ تندی به اقدامات ایران داده است، چون قبل از این اعلام شده بود که ایالات متحده پاسخ می‌دهد.

در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران و حملات پیشگیرانه آمریکا، نیز وزیرخارجه آمریکا گفت که همان گونه که هفته گذشته رئیس جمهور (ترامپ) اعلام کرد، ایران هرگز توانایی داشتن سلاح هسته‌ای را نخواهد داشت و هر اقدام لازم را برای تضمین واقعی بودن و معتبر بودن این موضوع انجام می‌دهیم و ما به تعهدی که آن روز وی (ترامپ) به جهانیان داد، پای بند خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو بار دیگر در ادامه ادعاهای خود، ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» را قانونی دانست و مدعی شد: «قطعاً» ترور سلیمانی قانونی بوده است.

وزیرخارجه آمریکا در سخنان خود همچنین مدعی شد که حملات اخیر در فرودگاه بغداد قانونی بوده است و در این ارتباط افزود: این اقدامی قانونی، مهم و یک تلاش راهبردی بود که ترامپ انجام داد و من مطمئنم که جهان در نتیجه این اقدام امن‌تر خواهد شد.

ادعاهای وزیرخارجه آمریکا در حالی مطرح شده که بسیاری اقدام تروریستی این کشور در فرودگاه بغداد را که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، مورد انتقاد قرار داده و آن را غیرقانونی عنوان کرده‌اند. از جمله به تازگی نیز «بنیامین فرنس» دادستان سابق دادگاه جنایات جنگی نورنبرگ، با ارسال نامه‌ای به روزنامه نیویورک تایمز، عنوان داشته است که ترور سردار قاسم سلیمانی نقض حقوق بین‌الملل بوده است.

کد خبر 4828733

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ایران مایک پمپئو سردار سلیمانی ایالات متحده آمریکا ایران عراق قاسم سلیمانی دونالد ترامپ انتقام سخت موشکی رژیم صهیونیستی لیبی سوریه روسیه برجام انگلیس ترکیه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به چین تازه‌ترین دیدار سطح بالا میان این دو کشور است و آنها درباره مسائلی نظیر تجارت جهانی و ارتباطات نظامی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روابط واشنگتن و پکن به طور فزاینده‌ای بر سر مشکلاتی مثل چگونگی فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین، صادرات چین و ظرفیت تولید و هم‌چنین حمایت پکن از مسکو در جنگ اوکراین به مشکل برخورد کرده و اختلافاتی به وجود آمده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشستی که با مقام رسمی چینی در شانگهای برگزار شده، گفت که بلینکن نگرانی‌هایی را در رابطه با «سیاست‌های تجارت» عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال رقابت اقتصادی سالم با جمهوری خلق چین است و می‌خواهد رفتار عادلانه‌ای در قبال کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اتخاذ شود.»

چین «انتقادات بی‌اساسی» را مبنی بر اینکه ظرفیت تولیدش «بیش از حد» است، رد کرده و افزود که صنایع این کشور، از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی، «رقابتی و نوآور» هستند.

آنتونی بلینکن فردا جمعه جهت دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و احتمالا دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پکن سفر خواهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • بلینکن وارد چین شد
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است