Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@11:25:14 GMT

تکذیب موافقت عبدالمهدی با عملیات آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۴۰۶۵

تکذیب موافقت عبدالمهدی با عملیات آمریکا

حکیم در دیدار با همتای اردنی خود گفت تروریسم هنوز پایان نیافته است و تروریست‌ها همچنان در شرق فرات حضور دارند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن که به بغداد رفته است، امروز با محمد علی الحکیم همتای عراقی خود دیدار کرد.

حکیم در کنفرانس مطبوعاتی با الصفدی تصریح کرد در این دیدار تاکید کردیم که عراق هرگز میدانی برای جنگ و درگیری نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

رایزنی آمریکا با «اربیل» برای احداث ۴ پایگاه نظامی در کردستان عراق

وزیر خارجه عراق تاکید کرد عراق باید از سیاست محورها دور شود و ما بر اهمیت احترام به حاکمیت عراق و عدم نقض آن تاکید کردیم.

وی افزود همچنین بر ضرورت دور کردن عراق از کشمکش‌های منطقه‌ای و سیاست محورها و حمایت از تلاش‌ها برای مبارزه با گروه‌های تروریستی تاکید کردیم.

حکیم گفت تروریسم هنوز پایان نیافته است و تروریست‌ها همچنان در شرق فرات حضور دارند.

وی افزود که مذاکرات فشرده‌ای با وزیر خارجه اردن درباره تقویت روابط در راستای خدمت به منافع دو کشور انجام داده است . حکیم افزود دیدگاه‌هایمان درباره مسائل مشترک مشابه است.

وزیر خارجه اردن : موضع ما در قبال دور کردن عراق از هرگونه تنش در منطقه ثابت است

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد علی الحکیم در بغداد گفت اردن با اینکه عراق صحنه‌ای برای نزاعات بین المللی باشد،‌مخالف است. وی افزود خطر داعش همچنان پابرجاست.

الصفدی گفت کشورش خواهان حل بحران‌ها و تضمین این نکته است که عراق میدانی برای تنش نباشد. وی افزود منطقه به جنگ‌ها یا نزاعات جدید نیاز ندارد.

وزیر خارجه اردن اظهار داشت تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه را بررسی و بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق تاکید کردیم

الصفدی افزود که حامل پیامی از سوی ملک عبدالله دوم برای نخست وزیر عراق درباره کاهش تنش در منطقه است.

وزیر خارجه اردن در خصوص جزئیات دیدار خود با حکیم گفت ما تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه را بررسی کرده و بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق تاکید کردیم، ما خواهان کاهش تنش و در پیش گرفته شدن گفت‌وگو برای حل بحران‌ها و تضمین اینکه عراق صحنه‌ای برای تنش نباشد، هستیم.

وی افزود همه باید برای افزایش تلاش‌ها در راستای حفظ آرامش و کاهش تنش تلاش کنند. الصفدی گفت به همکاری با عراق در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد، چرا که خطر داعش همچنان وجود دارد.

تکذیب موافقت عبدالمهدی با عملیات آمریکا

عبدالکریم خلف سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق اظهار داشت تصمیم اخراج نظامیان بیگانه، یک تصمیم حاکمیتی است و شامل تمام خاک عراق از جمله اقلیم کردستان می‌شود،زیرا اقلیم هم بخشی از خاک عراق است و البته مشکلاتی در این زمینه ندارد.

وی درباره خبرها مبنی بر ازسرگیری فعالیت نظامیان آمریکایی در عراق خاطر نشان کرد فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، با ازسرگیری عملیات ارتش آمریکا در عراق موافقت نکرده است.

روزنامه نیویورک تایمز پنجشنبه(۲۶ دی) به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داده بود که ارتش آمریکا عملیات مشترک خود با عراق را ازسرگرفته است، این عملیات پس از ۱۰ روز از ترور(شهید) قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المندس نایب رئیس حشد شعبی ازسرگرفته شده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی تحولات منطقه داعش سردار حاج قاسم سلیمانی ملک عبدالله دوم روزنامه نیویورک تایمز تروریسم محمد علی الحکیم ارتش آمریکا بغداد فرات نیروهای مسلح عراق اردن عراق کردستان نیروی قدس آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت «سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است».

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به اعتراضات گسترده دانشجویان برخی از دانشگاه‌های آمریکا درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آمریکا از این رژیم واکنش نشان داد.

امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.»

او در ادامه نوشت: «در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان فلسطین، به‌ویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد «کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • بلینکن وارد چین شد
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند