Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@18:41:55 GMT

نهاوند نیازمند احداث کتابخانه‌ استاندارد است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۴۳۴۰

نهاوند نیازمند احداث کتابخانه‌ استاندارد است

رئیس کتابخانه‌های عمومی نهاوند وجود کتابخانه استاندارد را یکی از ضروریات فرهنگی در شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به سوابق فرهنگی و میزان استقبال مردمی و به ویژه کودکان و نوجوانان از کتابخانه‌ها لازم است در این شهرستان کتابخانه استاندارد احداث شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند میلاد امینیان بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی نهاوند اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، انجمن خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان نهاوند موفق شد در بین ۱۰ شهرستان استان رتبه اول را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انجمن خیرین کتابخانه‎ساز نهاوند که در سال ۹۳ به همت خیرین نیک‌اندیش شهرستان به عنوان اولین انجمن خیرین استان تشکیل شد، امروز به لحاظ عملکرد و اقدامات دارای جایگاه ویژه‌ای است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی نهاوند افزود: این انجمن تاکنون با رایزنی با خیرین توانسته کتاب‌های زیادی را جذب کند و در سطح برخی روستاها زمینه‌ساز ایجاد کتابخانه خیرساز شده است.

وی به بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته انجمن خیرین اشاره کرد و افزود: پرداخت بخشی از قبوض آب، برق و گاز کتابخانه‌ها و خرید تجهیزات برقراری اینترنت، برچسب‌های قفسه کتاب و تجهیزات نمازخانه کتابخانه‌ها از این نوع کارها بوده است.

مهرابی با اشاره به خرید تجهیزات کتابخانه‌ای برای کتابخانه‌های عمومی روستایی این شهرستان افزود: چند دستگاه بخاری گازسوز، آب‌سردکن، قفسه کتاب، کامپیوتر و راه‌اندازی سیستم صوت کتابخانه از دیگر اقدامات این انجمن بوده است.

وی به پرداخت حق عضویت برخی از کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌ها از سوی خیرین اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از ۲۰ میلیون ریال حق عضویت نیز پرداخت شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی نهاوند در ادامه وجود کتابخانه استاندارد را یکی از ضروریات فرهنگی در شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به سوابق فرهنگی و میزان استقبال مردمی و به ویژه کودکان و نوجوانان از کتابخانه‌ها لازم است در این شهرستان کتابخانه استاندارد احداث شود.

شهردار نهاوند نیز گفت: با توجه به اینکه کتابخانه شهیدحیدری در پارک ولیعصر(عج) از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های شهرستان است به منظور توسعه این مکان ما آمادگی داریم زمین اطراف آن را در اختیار نهاد کتابخانه عمومی بگذاریم.

محمد حسین‌پور از واریز بخشی از سهم شهرداری به حساب کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است که تا پایان امسال بخش دیگری از سهم سه درصد کتابخانه های عمومی را پرداخت کنیم.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب کودکان کتابخانه های عمومی استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۲۰۰ مدرسه بزرگ‌مقیاس در کشور

مدیرکل حوزه ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ساخت ۲۰۰ مدرسه بزرگ‌مفیاس در برنامه هفتم توسعه دیده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، شهریار خواجه‌صالحانی امروز در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به احداث مدارس در دولت سیزدهم، اظهار داشت: در طول دولت سیزدهم، 31 هزار و 877 کلاس درس در کشور احداث شده است.

وی با اشاره به کمک 50 درصد از خیرین کشور و اعتبارات دولتی در احداث این تعداد درس در سطح کشور، عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه، قرار است 200 مدرسه بزرگ‌مقیاس در کشور به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تلاش دولت بر نهضت جهش مدرسه‌سازی، مطرح کرد: از مهمترین برنامه‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمایت از خیرین و توجه به معماری ایرانی - اسلامی در ساخت مدارس است.

خواجه‌صالحانی ادامه داد: سند توسعه مدارس استان چهارمحال و بختیاری ضروری است که تدوین شود. همراهی همه دستگاه‌های اجرایی در ساخت و نگهداری مدارس در کنار آموزش و پرورش و نوسازی مدارس لازم است.

وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه‌ساز پیشران ایران قوی هستند، خاطرنشان کرد: باید در خصوص اینکه مدرسه به عنوان کانون پیشرفت و توسعه محله است توجه شود که یکی از برنامه‌های سازمان نوسازی است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • استانداردسازی ۱۱۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری
  • احداث ۲۰۰ مدرسه بزرگ‌مقیاس در کشور
  • جای یک کتابخانه مرکزی در شهر عالم‌پرور آمل خالی است
  • ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث می‌شود
  • ساخت یادمان شهدای گناباد نیازمند تامین اعتبار است
  • دبیرکل جدید اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌‌آموزان منصوب شد
  • دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان منصوب شد
  • جانعلی پور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شد
  • ۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود