Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در جذب، آموزش و تربیت دینی کودکان و نوجوانان اقدامات لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل هاشم» در نخستین جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: مشکل اصلی مساجد کشور موازی‌کاری زیادی است که از سوی نهاد‌های مختلف صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ادامه داد: گاهی تعداد نهاد‌های متولی امور مساجد از تعداد نمازگزاران یک مسجد بیشتر است و عامل اصلی پیشرفت نکردن برخی مساجد اختلافات موجود میان نهاد‌های متولی امور مساجد است.

 

امام جمعه تبریز از فعال شدن ستاد رسیدگی به امور مساجد استان در روز‌های آینده خبر داد و گفت: باید چاره‌ای برای رفع موازی‌کاری‌های موجود در فعالیت‌های متولیان امور مساجد اندیشید، همین مسأله در تشکل‌های فعال قرآنی نیز صادق است.

 

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در جذب، آموزش و تربیت دینی کودکان و نوجوانان اقدامات لازم را داشته باشند، گفت: متأسفانه از نسل جدید غافل شده‌ایم، گاهی در نهایت تعجب و تأسف شاهدیم که از حضور کودکان و نوجوانان در مساجد جلوگیری می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: اگر مساجد را قوی نگه داریم، انقلاب را بیمه کرده ایم و تجربه نشان داده هر کجا روحانی فعال و مردمی در مسجدی فعال بوده، پیوند محکمی میان اهالی و مسجد برقرار شده است.

 

براتی مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور هم در این جلسه گفت: ۱۴ هزار کتابخانه در کانون‌های مساجد کشور فعال است.

 

او افزود: ۱۴ هزار کتابخانه در کانون‌های مساجد کشور فعال است که نظام‌نامه جامع و هدفمندی نیز برای این عرصه در حال تدوین است.

 

او با بیان این‌که مطابق اساسنامه شورای هماهنگی کانون‌های مساجد کشور؛ امام جماعت، فرمانده پایگاه مقاومت و رئیس هیأت امنای مسجد جزو عضو هیأت امنای کانون نیز شناخته می‌شوند، گفت: هدف اصلی ستاد هماهنگی ایجاد همگرایی و انسجام در فعالیت‌ها و پرهیز از موازی‌کاری است.

 

مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: سند تحول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری کشور به همت استادان برجسته حوزوی و دانشگاهی تدوین شده که چشم انداز خوبی برای کانون‌های مساجد محسوب می‌شود.

 

محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی هم گفت: هم اکنون حدود ۱۴۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستای استان فعالیت دارند.

 

او افزود: این مراکز در حوزه‌های مختلف به ویژه مهارت‌آموزی، توانمندسازی جوانان، شناسایی و پرورش نیرو‌های مستعد، مدیرپروری، حوزه قرآن و عترت و کارکرد‌های هنری فعال هستند.

 

هادی نیا مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه ۶۰ درصد کانون‌های آذربایجان‌شرقی روستایی است گفت: هم اکنون ۱۰ کانون در استان دارای خانه دیجیتال بوده و ۱۷۳۸ مسجد شهری و روستایی مجری طرح تلاوت نور هستند

 

در پایان این جلسه و پس از اعطای مجوز فعالیت کانون فرهنگی هنری سردار شهید قاسم سلیمانی، امام جمعه تبریز عضو افتخاری کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی شد.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد نماز جمعه مسجد مسجد سردار سلیمانی فعالیت های مسجدی کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما شهادت سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کرمان گفت: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت با بیش از ۳۰ اجرا در استان کرمان حضور دارد.

اکبر خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان اظهار کرد: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت در استان کرمان حضور دارد و بیش از ۳۰ اجرا در مناطق مختلف استان خواهد داشت.

وی افزود: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایش عروسکی «استخوان ماهی جادویی» یکی از نمایش‌های پرمخاطب کانون در سال جاری، امروز جمعه هفتم اردیبهشت مهمان مردم رفسنجان است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کرمان با قدردانی از همکاری شهرداری و روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در اجرای این نمایش تصریح کرد: این نمایش امروز ساعت ۱۷:۳۰ در پارک مادر واقع در بلوار آیت‌الله طالقانی برای مردم شهر رفسنجان اجرا خواهد داشت.

وی ادامه داد: در خلاصه این نمایش عروسکی، سارا فرزند بزرگ پادشاه و ملکه است و ۱۸ خواهر و برادر دارد؛ حقوق پادشاه کفاف مخارج زندگی را نمی‌دهد و ملکه نیز بیمار است‌. فرشته از سارا می‌خواهد تا با استخوان ماهی‌ای که در اختیارش هست آرزویی کند تا برآورده شود. اما ترجیح سارا چیز دیگری است.

کد خبر 748043

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • اعزام ۳۰ هزار نفر از استان همدان به اردوی راهیان نور
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی