Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@17:13:04 GMT

کُردهای سوریه به دنبال مذاکره با دولت

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۴۴۸۱

کُردهای سوریه به دنبال مذاکره با دولت

«ریاض درار» در مصاحبه با شبکه کُردی «روداو»، گفت، ما به دنبال مذاکره با نظام سوریه هستیم. ما روند مذاکره را از نیمه ۲۰۱۸ آغاز کردیم اما بنا به دلایلی این مذاکرات متوقف شد. ما اکنون به دنبال از سرگیری مذاکرات جدیدی هستیم که دستاوردهای بهتر و بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به توجه مسئولان اروپایی برای همکاری با رهبران کُرد در شمال شرق سوریه، گفت: در دیدارهایی که در اروپا انجام می شود اهداف خاصی دنبال می شود؛ به خصوص بعد از تجاوز ترکیه به مناطق کُردنشین «راس العین» و «تل ابیض»، از اروپا دعوت های زیادی دریافت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به وزارت خارجه کشورهای مختلف می رویم و با وزیران و مسئولان انها درباره مسائل بسیاری از جمله موضوع مربوط به اسرای داعشی که نزد ما هستند و خانواده های آنان گفت و گو می کنیم.

درار ادامه داد، کشورهای عربی علیه تجاوز ترکیه به شمال سوریه، موضعگیری خوبی داشتند و در کنار ما هستند. ما به قاهره دعوت شدیم و با وزیر خارجه این کشور دیدار کردیم و قرار است کنفرانس قاهره ۳ درباره سوریه تشکیل شود. ما یکی از حامیان این کنفرانس خواهیم بود و در آن دور جدیدی از روابط سیاسی میان سوری ها را آغاز خواهیم کرد تا مخالفان سوری به یک تفاهم و توافق برسند تا بتوانند چالش های آتی را پشت سر بگذارند.

درار پیشتر گفته بود که کردهای سوری برای گفت و گوی بدون پیش شرط با دمشق آماده اند.

ترکیه ۱۷ مهرماه به همراه نیروهای هم پیمان خود عملیاتی موسوم به «چشمه صلح» را به بهانه مبارزه با شبه نظامیان کردهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور آغاز کرد.

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات نظامی ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه در حدفاصل شهرهای راس العین و تل ابیض به طول ۱۲۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتری از مرزهای ترکیه است.

حملات یک هفته ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد.

برچسب‌ها ترکیه قسد سوریه دمشق تل ابيض

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه قسد سوریه دمشق تل ابيض ترکیه قسد سوریه دمشق تل ابيض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما(از تعلیق روابط تجاری با رژیم صهیونیستی )فقط یک هدف داریم و آن اینکه دولت نتانیاهو را که با حمایت نظامی و دیپلماتیک غرب خارج از کنترل است، مجبور به آتش بس کنیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع اعضای هیئت مدیره انجمن مستقل صنعتگران و بازرگانان ترکیه «موسیاد» ترکیه درباره توقف تجارت ترکیه با رژیم اسرائیل گفت: ما با هیچ کشوری در منطقه خود به دنبال خصومت و درگیری نیستیم و نمی‌خواهیم در جغرافیای خود شاهد درگیری، خون و اشک باشیم.

اردوغان ادامه داد: عواقب این اقدام را با هماهنگی و مشورت با دنیای تجاری خود دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: ما در اینجا فقط یک هدف داریم و آن اینکه دولت نتانیاهو را که با حمایت نظامی و دیپلماتیک غرب خارج از کنترل است، مجبور به آتش بس کنیم.

روز جمعه اردوغان اعلام کرد که ترکیه واردات و صادرات با رژیم صهیونیستی را به طور کامل به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق