Web Analytics Made Easy - Statcounter

توسعه همکاری‌های بانک ملی تاجیکستان و بانک جهانی در چارچوب برنامه «فعالیت اقتصادی یا فضای تجاری» در شهر «دوشنبه» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، توسعه دورنمای همکاری بانک ملی تاجیکستان و بانک جهانی در چارچوب برنامه «فعالیت اقتصادی یا فضای تجاری» در دوشنبه بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک جهانی به بانک ملی تاجیکستان در چارچوب برنامه مذکور کمک‌های فنی ارائه می‌کند.

در این دیدار «مارتین گالستیان» مشاور بین المللی بانک جهانی برنامه‌ای را در زمینه اجرای پروژه «فعالیت اقتصادی در جمهوری تاجیکستان» بر اساس تجربه سایر کشورها در زمینه مذکور از سال 1960 میلادی و نفوذ آنها در توسعه اقتصادی کشور را معرفی کرد.

همچنین در این دیدار تاکید شد که پروژه مذکور به توسعه اقتصادی تاجیکستان و تدوین و اجرای سیاست ارز و اعتبار این کشور کمک خواهد کرد.

نمایندگان بانک جهانی همچنین اظهار داشتند که در چارچوب عملی سازی پروژه مذکور به ارائه علوم متدولوژی و مفهومی آموزش فضای تجاری توجه ویژه خواهد شد.

در چارچوب اجرای این پروژه همچنین یک نظرسنجی برای بررسی نظرات مدیران شرکت‌های مختلف در مورد وضعیت فعلی تجارت و همچنین برنامه و انتظارات آنان برای آینده انجام خواهد شد.

تجربه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی نشان داده که چنین نظرسنجی‌هایی نه تنها برای نهادهای دولتی، تهیه کنندگان سیاست‌های اقتصادی کلان و تحلیلگران بلکه همچنین برای خود پاسخ دهندگان نیز مفید است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان بانک جهانی بانک توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است

موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت وساز پروژه های نهضت ملی مسکن در مقایسه با سال های گذشته با استفاده از ظرفیت های مردمی رشد مناسبی داشته است گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی می تواند روند ساخت وساز را گسترش دهد و دولت باید براساس شعار سال مشارکت های مردمی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

وی افزود: دولت در حال حاضر این برنامه را در خصوص پروژه های مسکونی اجرایی کرده‌ است و با مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت های مردمی اقدام به اجرای پروژه های ویلایی کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت از سوی بانک ها می تواند بازار مسکن را تقویت کند و تولید مسکن را افزایش  دهد.

وی افزود: امیدواریم همکاری بانک ها در این بخش تقویت شود تا متقاضیان و مردم هم در این بخش پای کار بیایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران