Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@23:21:01 GMT

چند درصد ظرفیت سد‌ها پر از آب شده است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۵۱۱۰

در حال حاضر بیش از ۵۲ درصد از ظرفیت سدهای کشور پر است و ۴۸ درصد از ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حال حاضر بیش از ۵۲ درصد از ظرفیت سدهای کشور پر است و ۴۸ درصد از ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است.

مجموع ظرفیت مخازن سدهای ایران 50 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر از این رقم، 26 میلیارد و 490 میلیون مترمکعب پر و بقیه ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است.

در واقع هم‌اکنون بیش از 52 درصد از ظرفیت سدهای کشور پر است و 48 درصد از ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است.

بارش‌های سال آبی جاری نسبت به متوسط درازمدت با رشد همراه بوده اما متولیان مدیریت منابع آب کشور، با خالی نگه داشتن بخشی از ظرفیت مخازن سدهای ایران، به خصوص سدهای بزرگ حوزه‌های کرخه، دز و کارون، شرایط را برای مهار و مدیریت سیلاب‌های احتمالی اسفندماه و فروردین ماه آماده می‌کنند.

در این خصوص، محمد حاج رسولیها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: احتمال وقوع سیلاب‌ها در ماه‌های پایانی سال جاری و ماه‌های ابتدایی سال آینده، به ویژه اسفندماه و فروردین ماه وجود دارد.

وی افزود: در این خصوص، تمامی سناریوها از ماه‌ها قبل مورد توجه ما قرار داشته و با تعامل مستمر با سازمان هواشناسی، در تلاش برای انجام اقدامات موثر در زمینه مهار و مدیریت بهینه وقوع سیلاب‌ها هستیم و خالی نگه داشتن بخشی از ظرفیت مخازن سدها، یکی از این اقدامات است.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران

استاندار تهران، گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران زندگی می‌کنند، لذا در تلاش هستیم تا با دستگیری افراد غیرمجاز و خروج آن‌ها از کشور سطح غیرمجازی را با سرعت بسیار زیادی کاهش دهیم، زیرا بخش بزرگی از ظرفیت‌ها در اختیار اتباع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، علیرضا فخاری عصر امروز در آیین "سپاس معلم" که با حضور اعضای شورای اداری استان تهران برگزار شد، با اشاره به وظایف شورای اداری، اظهار داشت: استان تهران دارای ویژگی‌های خاص است که البته در میان سایر استان‌ها مظلوم و مغموم نیز بوده و در این فرصت به‌صراحت عرض می‌کنم نمایندگانی که از استان تهران در مجلس شورای اسلامی حضور دارند باید در این دوره برای احقاق حقوق استان تهران همت کنند.

وی با بیان اینکه شأن استان تهران این نیست که در جایگاه سی و یکم بودجه‌ای کشور قرار بگیرد، افزود: توسعه در استان تهران نیازمند جنب‌وجوش و حرکت و برنامه‌ریزی دقیق از سوی مسئولان و مدیران در قالب چارچوب‌ها و اصول است تا شاهد تغییر وضعیت در استان تهران باشیم.

استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه پویایی استان تهران به پویایی مدیران و مسئولان گفت: به‌رغم اینکه استان تهران یک‌چهارم ظرفیت تولید کشور را دارد و 52 درصد سهم مالیات کشور در استان تهران دریافت می‌شود، هنوز با ظرفیت اقتصادی فاصله داریم.

فخاری با تأکید بر اینکه به‌کارگیری ظرفیت‌های اقتصادی با شعار سال به‌منزله یک انقلاب است، ابراز داشت: متأسفانه جریان برنامه‌ریزی در استان تهران به‌شدت ضعیف است و این در حالی است که به همه مدیران و مسئولان ابلاغ شده است که باید برنامه‌ریزی دقیق و منسجم داشته باشند و نظام بودجه‌ای و اولویت‌های آن‌ها مشخص باشد و جهت‌گیری‌ها برای برنامه 5 ساله در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم پروژه‌های نیمه‌کاره را هر چه زودتر تمام کنیم، زیرا که هزینه‌های آن در حال افزایش است که در این صورت هم نیاز مردم تأمین خواهد شد و هم تکالیف مدیران مشخص می‌شود.

وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم

فخاری با اشاره به موضوع اتباع گفت: نزدیک به 50 درصد از اتباع کشور در استان تهران زندگی می‌کنند که البته در تلاش هستیم تا با دستگیری افراد غیرمجاز و خروج آن‌ها از کشور سطح غیرمجازی را با سرعت بسیار زیادی کاهش دهیم.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: سطح مجازی اتباع نیز در حوزه‌های اقتصادی، اجرایی، فرهنگی و غیره سازمان‌دهی می‌شود، زیرا که در حال حاضر بخش بزرگی از ظرفیت‌های استان تهران در اختیار اتباع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟