Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که در ۹ ماهه سال گذشته ۱۶۷ هزار فقره وام خرید مسکن از سوی بانک عامل بخش مسکن پرداخت شده بود، این شاخص در مدت مشابه امسال با کاهش ۴۵ درصدی به ۱۰۰ هزار فقره رسید. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از بانک مسکن، بر اساس گزارش عملکرد بانک در زمینه پرداخت انواع تسهیلات مسکن در ماه‌های گذشته از سال جاری، بیشترین تسهیلاتی که در این بخش طی مدت مورد گزارش به متقاضیان پرداخت شد تسهیلات جعاله بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه تعداد ۱۱۵ هزار فقره تسهیلات جعاله توسط شعب بانک مسکن در شهر‌های مختلف به متقاضیان این تسهیلات پرداخت شد که به لحاظ تعداد، رتبه اول بیشترین تسهیلات پرداختی به بخش مسکن طی این مدت را به خود اختصاص داده است.

جزئیات تسهیلات ساخت مسکن در ۹ ماهه ۹۸

طی ۹ ماهه اول امسال تعداد افرادی که برای ساخت مسکن اقدام به دریافت تسهیلات از بانک مسکن کردند کمتر از متقاضیان تسهیلات جعاله و حتی کمتر از متقاضیان تسهیلات خرید مسکن بوده است.

در این مدت ۳۱ هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات ساخت پرداخت شده است.

در ۹ ماهه اول امسال تعداد تسهیلاتی که برای ساخت مسکن توسط شعب بانک مسکن در سراسر کشور پرداخت شد ۴۵.۵ درصد نسبت به ۹ ماهه اول سال گذشته افزایش پیدا کرد.

امسال چه تعداد تسهیلات خرید مسکن پرداخت شده؟

همچنین ۱۰۰ هزار نفر در کشور طی ۹ ماهه اول امسال با استفاده از تسهیلات خرید مسکن صاحب خانه شدند.

طی ۹ ماهه اول سال گذشته نزدیک به ۱۶۷ هزار فقره تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان پرداخت شد بنابراین تعداد تسهیلاتی که طی ۹ ماهه اول امسال برای خرید مسکن متناسب با میزان تقاضا ارائه شده ۴۰ درصد کاهش از خود نشان می‌دهد.

ارزش ریالی تسهیلات مسکن در ۹ ماهه ۹۸

به رغم کاهش در تعداد تسهیلات خرید مسکن، در دو گروه تسهیلات ساخت و جعاله، رشد تقاضا به چشم می‌خورد.

مجموع ارزش تسهیلاتی که از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه توسط بانک مسکن به ترتیب برای ساخت، خرید و جعاله پرداخت شد ۳ هزار میلیارد تومان، ۵ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان و ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان بوده است؛ بنابراین تسهیلات «جعاله» رکورد بیشترین استفاده و پرداخت (به لحاظ فقره تسهیلات) را ثبت کرده و بعد از آن، بیشترین حجم پرداخت تسهیلات در بانک مسکن (از نظر ارزش ریالی) به تسهیلات «خرید» مسکن اختصاص دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصاد مستند مسکن وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال