Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای کره جنوبی گفت: از همان ابتدا که وارد ایران شدم، امنیت و آرامش را احساس می‌کنم و هیچ‌گونه حس نگرانی وجود ندارد.

جون کیم در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به حضور تیم کره جنوبی در مسابقات بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در بجنورد اظهار کرد: از این‌که در ایران و خراسان شمالی هستم خوشحالم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از برخورد مردم بسیار خرسندم و بسیار مشتاقم تا در سطح شهرهای ایران و بجنورد در میان مردم باشم و با آنها به گفتگو بپردازم.

سرمربی تیم کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای کره جنوبی همچنین درباره آشنا شدن خود با این ورزش گفت: از سال ۲۰۰۵ با ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای آشنا شدم و از سال ۲۰۱۵ نیز این ورزش را در کره جنوبی راه‌اندازی کردم.

وی ادامه داد: پس از راه‌اندازی ورزش پهلوانی در کره، در مسابقات تبریز در سال ۲۰۱۵، سنندج و جاکارتا ۲۰۱۶ و همچنین در رقابت‌های فیلیپین در سال ۲۰۱۷ حضور داشتم.

این ورزشکار پهلوانی در ادامه از آشنایی نسبی خود با ورزش زورخانه‌ای گفت و افزود: ورزش‌های پهلوانی در ایران باستان برای آمادگی جنگاوران و ارتش کشور مورداستفاده قرار می‌گرفته و آمادگی این افراد را تأمین کرده است.

وی درباره استقبال از این رشته ورزشی در کشور کره جنوبی گفت و ادامه داد: پس از راه‌اندازی آکادمی رشته پهلوانی در کره جنوبی از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۶۰ ورزشکار جذب این رشته شدند که ۱۰ تن از آنان در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند.

جون کیم از حضور ۳ ورزشکار کره جنوبی در این رقابت‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: این ورزشکاران در کشتی پهلوانی و رشته کباده کشی حاضر می‌شوند و به رقابت می‌پردازند.

وی تیم‌های ایران و آذربایجان را ازجمله تیم‌های صاحب‌عنوان این رشته بیان کرد و افزود: امیدواریم تا مقام سوم را از سوی ورزشکاران کره جنوبی کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کره جنوبی در انتها درباره وضعیت امنیت کشور ایران گفت: پیش از سفر اتفاقات اخیر در این کشور به وجود آمد اما چون پیش‌ازاین به ایران سفر داشتم، نسبت به امنیت و آرامش ایران مطمئن بودم و از هنگام ورود نیز این امنیت و آرامش قابل احساس است.

گفتنی است سومین دوره مسابقات بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به میزبانی بجنورد از ۳۰ دی‌ماه تا ۲ بهمن‌ماه با حضور ورزشکاران ۲۰ کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

کلیدواژه: کره جنوبی امنیت ورزش ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج

در این مراسم در پارک «روجیار» شهر سنندج، ورزشکاران و پیشکسوتان هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان و شهر سنندج به اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

تجلیل از پیشکسوتان و پهلوانان نامدار ورزش زورخانه‌ای استان کردستان و به ویژه شهر سنندج از جمله برنامه‌های دیگر این آیین بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • لازمه ورود به عرصه ورزش، ورزیدگی اخلاقی است
  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • فیلم| اینجا مشق پهلوانی می‌کنند
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند