Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش آموختگان شریف در بیانیه ای اعلام کردند: باور نداریم کسی صرفاً از روی دلسوزی یا عزاداری یا اعتراض، آتش کینه بر مقدسات مردم و ارکان این نظام و انقلاب بگشاید و تخم نفاق بین مردم بپاشد.

به گزارش مشرق، جمعی از دانش آموختگان دانشگاه شریف با صدور بیانیه‌ای نسبت به اتفاقات اخیر در کشور واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سناریوی آشوبگران برای ایجاد ناآرامی در دانشگاه‌ها +عکس سانحه هواپیما دست مایه انتقام از تشییع میلیونی سردار سلیمانی

متن این بیانیه به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم 

این روزها برای مردم ایران به کندی یک عمر می گذرد. زمستانی سرد، پر از داغ هایی سخت و جانکاه. هنوز از شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی قلبهای همه آکنده از درد بود که فاجعه کرمان اتفاق افتاد و هنوز با آن کنار نیامده بودیم که سقوط اندوهناک و غم‌انگیز هواپیما، دوباره داغ‌دارمان کرد.

در این میان اما خروش اقیانوس عاشقان در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی، دلها را به هم پیوند داد و مرهم کوچکی بر زخمهای مردم بود. راز این حضور کم‌نظیر را باید در شخصیت حاج قاسم سلیمانی جُست. کسی که در نهایت بندگی در مقابل پروردگار، سینه‌اش مالامال از عشق و عطوفت به مردم؛ و در همان حال، قلبش آکنده از خشم و نفرت از استکبار جهانی بود. او قطعاً یکی از نشانه‌های الهی بین ما و تفسیر آیه "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا" بود که توانست از مردمی با گرایش‌ها و گویش‌های مختلف، نه تنها در ایران که در بسیاری از کشورهای منطقه، دلربایی کند.

این دقیقاً همان چیزی بود که دشمن خونخوار مستکبر، یعنی آمریکا، تحمل آن را نداشت. همانطور که تحمل آزادی و استقلال کشورهای منطقه و رفاه مردم ایران را نداشت و همانگونه که تحمل پیشرفت علمی و دانشمندان و دانشگاه‌های ما را نداشت تا جایی که همین دانشگاه شریف را تحریم و به اساتید و دانش آموختگانش انواع محدودیت‌ها و فشارها را تحمیل کرد. آمریکا سعی کرد اینها را از ما بگیرد، اما یک چیز را هرگز نتوانست؛ و آن هم آزادگی و احساس شخصیت ما بود.

چون ما در مکتب سیدالشهدا(ع) آموخته‌ایم که تن به ذلت ندهیم و آنچه خود داریم، از بیگانه تمنا نکنیم. همین آموزه عاشورایی بود که این ایمان و جسارت را به دلاورمردان ایران و میراثداران بحق حاج قاسم سلیمانی داد که با هدف قرار دادن پایگاه عین‌الاسد سیلی سختی به آمریکایی‌ها بزنند و غرور پایمال‌شده ملت ایران را برگردانند.

همه می‌دانیم آمریکای مستکبر که برای جنایت‌های خود حد و مرزی نمی‌شناسد در صورت عدم دریافت پاسخ، بی‌تردید با گستاخی و وقاحت بالاتری علیه ملت شریف ایران اقدامات جنایت‌آمیز بعدی خود را رقم می‌زد؛ اما بواسطه یک اشتباه در میانه نبرد دوستان و هم‌دانشگاهی‌های عزیزمان و دیگر هموطنان خود را از دست دادیم. جگرهای ما از این اتفاق سوخته و دلهایمان شرحه‌شرحه است.

دوست داشتیم هرگز این روزها را نمی‌دیدیم؛ و مصرانه و مجدانه خواهان برخورد قاطع با همه مقصران احتمالی این مصیبت جانکاه هستیم؛ اما در عین حال باور نداریم کسی صرفاً از روی دلسوزی یا عزاداری یا اعتراض، آتش کینه بر مقدسات مردم و ارکان این نظام و انقلاب بگشاید و تخم نفاق بین مردم بپاشد و تیغ تهمت و توهین بر پاسداران انقلاب، شهدا و بخصوص شهید مظلوم حاج قاسم سلیمانی بکشد.

دانش‌آموختگان شریف هم داغدار عزیزان خود هستند، هم خود را پشتیبان و همراه میلیون‌ها مردم سوگوار ایران در دفاع از میهن عزیزمان در برابر دشمنی‌ها می‌دانند. ما ضمن تسلیت به خانواده‌هایی که جگرگوشه‌های خودشان را در این حادثه از دست دادند، برای همه کسانی‌ که در این مدت از میان ما رفتند، به‌خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی و دانشجویان و فارغ ‌التحصیلان دانشگاه شریف طلب از خداوند بزرگ آمرزش و رحمت بیکران مسئلت داریم.

«جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف»

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی مشرق سردار رشید اسلام شهید مظلوم دانشگاه صنعتی شریف عاشورایی انقلاب امریکا کرمان سردار حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

نخستین رویداد «فناوری‌های نوین در مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی» (فن‌آب) با هدف حمایت از ایده‌های برتر و با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد و در این رویداد ۲۹ طرح از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها اولیه ۹ طرح در بخش دانشجویی و ۲ طرح از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به مرحله نهایی راه یافتند.

برگزیدگان رویداد فن‌آب پس از داوری نهایی مشخص شدند و مقام اول بخش دانشجویی به علی شاکر از دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، رتبه دوم به فرزانه علی حسینی و عبدالله رحیمی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان و جایگاه سوم به زینب بخشی نفوتی و گلنسا برادران کوکانی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعلق گرفت.

همچنین شرکت تولیدی دانش‌بنیان توسعه فناوری ازن تجهیز نوین و شرکت مهندسی کاشفان نیلفام در این رویداد مورد تقدیر قرار گرفتند. 

مدیر اجرایی رویداد فن‌آب در مراسم تجلیل از برگزیدگان گفت: هدف اصلی از برگزاری این رویداد، رشد اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت نساجی و حرکت در مسیر منافع ملی کشور است.

سید مهدی حجازی با بیان اینکه نساجی یکی از ۱۱ صنعت پیشران کشور است، افزود: اقتصاد دانش‌بنیان صنعت نساجی دچار ضعف‌هایی است و سرمایه‌های انسانی در دانشگاه‌ها می‌توانند این ضعف‌ها را برطرف کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان هم گفت: این استان در صنعت نساجی به‌ویژه ابتدای زنجیره ارزش این صنعت سرآمد است، اما باید با کمک دانشگاه برای ارتقا و رفع محدودیت‌های آن تلاش شود.

رسول سواری با اشاره به اهمیت کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت، افزود: مشکلات صنعت با مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان حل می‌شود.

او تصریح کرد: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی در حد نیاز ایجاد شده، اما همین توسعه در برخی موارد محدودیت‌هایی ایجاد کرده است به همین دلیل در بخش تامین زیرساخت‌ها به‌ویژه در بخش آب و برق با مشکلاتی مواجهیم.

سواری، یکی از راهکار‌های رفع این مشکل را بهینه‌سازی و مدیریت مصرف دانست و افزود: دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند و در بخش مدیریت بهینه و همچنین فناوری پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم.

او خاطرنشان کرد: برگزیدگان رویداد فن‌آب مورد حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مانند ارائه تسهیلات استقرار و کمک هزینه ثبت برند تجاری، تجاری‌سازی و ایجاد بازار ایده‌ها قرار می‌گیرند.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور