Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز شنبه از موضع‌گیری اخیر «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس علیه توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد.

جانسون هفته گذشته با بیان اینکه ایران باید درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره مجدد در مورد برنامه هسته‌ای را بپذیرد، گفت می‌توان برجام را با «توافق ترامپ» جایگزین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، ریابکوف در یک سخنرانی به این موضع جانسون اشاره کرده و گفت این صحبت‌ها «مانعی دیگر در مسیر حفظ توافق هسته‌ای است.»

ریابکوف افزود: «این نشان می‌دهد که انگلیس عملا از دستور کار ایالات متحده در قبال ایران پیروی می‌کند.»

در هفته‌های اخیر انگلیس مواضعی به شدت ضدایرانی در دستور کار قرار داده و ایران را به «انزوای سیاسی و اقتصادی» تهدید کرده است.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس هفته گذشته در یک سخنرانی در پارلمان این کشور گفت: «حکومت ایران با یک انتخاب مواجه است. رژیم [ایران] می‌تواند گام‌هایی برای کاستن از تنش‌ها برداشته و به مبانی بنیادین قوانین بین‌المللی پایبند باشد یا هر روز بیش از پیش در انزوای اقتصادی و سیاسی فروخواهد رفت.»

منبع: فردا

کلیدواژه: ریابکوف جانسون انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۵۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟

به گزارش همشهری آنلاین کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

کد خبر 847170 برچسب‌ها خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم