Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرانجام پس از ماه‌ها بحث و بررسی، کنفرانس برلین فردا (یکشنبه) قرار است برای بررسی بحران لیبی برگزار شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فردا (یکشنبه) قرار است کنفرانس «برلین» برای هموار کردن مسیر صلح در لیبی برگزار شود و علاوه بر طرفین درگیر در لیبی، ۱۲ کشور نیز در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه «اسپوتنیک»، خبرگزاری آلمان به پیش‌نویس بیانیه‌ای که سازمان ملل برای فردا آماده کرده، دست یافته است. این بیانیه شش بند دارد و اصلاحات در زمینه‌های اقتصادی و امنیتی در کنار آتش‌بس و اجرای ممنوعیت واردات سلاح را پیش کرده است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه مفاد این بیانیه را به اطلاع اعضای شورای امنیت رسانده بود و انتظار می‌رود تا نمایندگان ۱۲ کشور حاضر در کنفرانس برلین با توجه به این بیانیه به سمت روند سیاسی در لیبی پیش بروند.

طبق برنامه قرار است تا «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان فردا از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در برلین استقبال کند. همچنین «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی و «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» نیز در برلین حاضر خواهند شد.

پیش‌نویس بیانیه کنفرانس برلین در ماه‌های گذشته و طی پنج نشست با حضور نمایندگان بیش از ده کشور و سازمان‌های مختلف از جمله آمریکا، روسیه، ترکیه، ایتالیا، فرانسه، مصر و امارات آماده شده است.

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: لیبی سازمان ملل برلین آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۸۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مهم ارتش یمن درباره حمله امروز به یک کشتی تا دقایق دیگر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی ساعات آتی بیانیه‌ای مهم درباره عملیات نظامی عصر امروز به یک کشتی عبوری مشکوک در سواحل یمن منتشر خواهد کرد.

گفتنی است پیشتر عصر امروز (دوشنبه)، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حادثه دریایی جدیدی در آب‌های اطراف یمن به وقوع پیوسته است.

سازمان تجارت دریایی انگلیس تأکید کرد این حادثه در ۵۴ مایلی دریایی بندر المخا استان تعز (جنوب غربی یمن) اتفاق افتاده است.

یمن در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه با انجام ده‌ها عملیات در دریای سرخ، تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای حمایت رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ را ناکام گذاشته است.

کد خبر 6092612

دیگر خبرها

  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • درخواست مخاطبان برای تولید نون‌ خ ۶
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره حمله امروز به یک کشتی تا دقایق دیگر
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟