Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@01:25:22 GMT

تقلید پرواز پرندگان با روبات پرنده

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۹۱۹۴

تقلید پرواز پرندگان با روبات پرنده

سال‌های زیادی است که دانشمندان به‌دنبال کشف کامل مدل پروازی پرندگان هستند و می‌خواهند پرواز پرندگان بخصوص بخشی که آنها از پرهای خود برای تغییر جهت، شیرجه و... کمک می‌گیرند ، تقلید کنند. پرواز پرندگان به این دلیل که عملکرد قسمت بال و پرها کاملاً جدا و پیچیده است، الگوبرداری از آن برای محققان دشوار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید گفت یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه استنفورد کالیفرنیا به کشف حقیقت پر پرندگان در پرواز نزدیک شده است. محققان این دانشگاه یک روبات بالداری با پر را با توجه به ساختار پروازی کبوتر طراحی و ساخته که خیلی به پرنده‌ها و کارکرد پرواز آنها نزدیک است. وقتی پرنده‌ها پرواز می‌کنند به طور چشمگیری بال‌های خود را تغییر می‌دهند و با استفاده از پرها، بال‌های خود تغییر جهت می‌دهند.
این محققان روی ساختار پروازی و بدن 40 کبوتر کار کرده و کشف کردند که پرندگان برای تغییر جهت پرهای خود، از مچ پا و انگشتانشان استفاده می‌کنند. به عبارتی پرهای بال‌ها دارای ساختار ریز و جداگانه‌ای است و از سوی دیگر برای جدا کردن پرها نیاز به نیروی قوی دارد. کبوتر با کمک نیرو و قدرت پاها و انگشتان خود، پرهای خود را به‌صورت جدا و خودکار باز می‌کنند تا پرنده را در تغییر جهت کمک کند.
این تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد براساس کشفیات خود روبات کبوتری را ساخته است که پروانه‌ای در جلو بدنه آن قرار دارد و اجازه می‌دهد برای هدایت و مانور این پرنده خمیدگی ایجاد کند و بتواند به مدت طولانی‌تر در هوا بماند.
کشف این موضوع اجازه می‌دهد تا در هواپیماهای بدون سرنشین به‌کار گرفته شود تا قدرت تغییر جهت و مانور بیشتری در هوا و بخصوص پروازهای طولانی  داشته باشند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم

ربات هایی که در اداره پست مورد استفاده قرار می گیرند می تواند ۲۰۰ هزار بسته پستی را در روز مرتب کند.  یک  شرکت چینی با استخدام این ربات ها هزینه نیروی کار را به نصف کاهش داده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی