Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:05:52 GMT

اجرای ۸ میلیارد تومان پروژه آبخیزداری در باشت

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۰۱۷۲

اجرای ۸ میلیارد تومان پروژه آبخیزداری در باشت

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد فرماندار شهرستان باشت گفت: طی سال جاری ۸ پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان در حال اجراست.

«سید مسعود حسینی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: این پروژه ها بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در آینده نزدیک عملیات اجرایی چند پروژه دیگر آغاز می شود.

وی اظهار کرد: چون بارش ها در سطح شهرستانه به صورت سیل آساست و خساراتی را به زیر ساخت ها و اراضی کشاورزی شهرستان وارد می کند این پروژه ها را در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری تعریف شده تا از تخریب اراضی کشاورزی و زیرساخت ها جلوگیری شود و همچنین با ذخیره سازی آب بتوانیم در مواقع کم آبی از آب های ذخیره شده استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان باشت خاطرنشان کرد: از مهم ترین این تعداد پروژه سد ده بزرگ است که با بهره برداری از ان می توانیم از فرسایش خاک و تخریب اراضی کشاورزی و زیر ساخت ها جلوگیری کرد. این سد می تواند هنگام باران های شدید و سیل آسا از تخریب پل شوش که در مسیر محور باشت به بابامیدان قرار دارد، جلوگیری کرد.

حسینی بیان کرد: این سد سالانه ۱.۵ میلیون متر مکعب مهار سیلاب دارد، با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان عملیات اجرایی آن از ابتدای سال ۹۸ آغاز شده که هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

گفتنی است که سد آب ده گاه باشت دارای حجم سازه ۴ هزار متری، عملیات خاک برداری و خاکریزی ۱۰۰ هزار متر مکعب بوده که جهت مهار آب های فصلی و سیلاب تغذیه مصنوعی و افزایش نفوذ آب به سفره های زیرزمینی با ارتفاع ۱۵ متر از ابتدای سال ۹۸ آغاز شده است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرستان باشت كهگيلويه و بويراحمد آبخيزداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت:با بیش از ۳۵ میلیارد تومان هزینه ازمحل اعتبارات ملی واستانی ۲۰ طرح آبخیزداری شامل بندخاکی، سازه‌های کنترل سیلاب سنگی ملاتی وعملیات بیولوژیک درشهرستان‌های اصفهان، مبارکه، سمیرم، کوهپایه، کاشان، آران وبیدگل، خوروبیابانک، چادگان، گلپایگان، برخوار، شاهین شهر، تیران، نجف آباد، اردستان، بوئین میاندشت وفریدن اجرا شد.
حسین یاری مساحت اجرای این طرح را ۳۰ هزار هکتار دانست و افزود:کنترل ومهارسیلاب، جلوگیری ازفرسایش ورسوب وحفظ آب وخاک، تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، افزایش پوشش گیاهی وجلوگیری ازخسارت به تاسیسات وزیرساخت‌های پائین دست (مزارع، باغات، قنوات، چاه ها، جاده‌ها ومنازل مسکونی) از اهداف اجرای این طرح بوده است.
وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیاردنهال ۴ طرح بیولوژیک بذرکاری بادام اسکوپاریا در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های برخوار، مبارکه، کوهپایه و بویین میاندشت باهزینه ۵ میلیارد تومان به مرحله اجرا درآمده است.

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی