Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@05:15:42 GMT

آب سد رودبال در مسیر رودخانه جاری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۱۰۹۰

آب سد رودبال در مسیر رودخانه جاری می‌شود

علی مظفری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان داراب روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به حجم بالای آبی که رها خواهد شد این آب در مسیل رودخانه تا سد خسویه خواهد رسید.

مظفری از شهروندان و ساکنان روستاهای همجوار خواست تا به نکات ایمنی توجه نمایند و عشایر و روستاییان از اسکان و عبور در مسیل رودخانه پایین دست خودداری کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار داراب اضافه کرد: به دهیاران نیز توصیه شده تا اطلاع رسانی مناسبی در باره خطرات اسکان و توقف در مجاورت مسیل رودخانه جهت تماشا انجام گیرد و عشایر و روستاییان در این زمینه آگاه شوند .

دهیاران روستاهای مجاور مسیل رودخانه نیز ضمن اطلاع رسانی به روستاییان اعلام کرده اند : جهت پیشگیری از طغیان رودخانه رودبال بازدید و توقف در مسیر آب ممنوع است و در صورت بروز آسیب به دیواره‌های رودخانه مراتب فورا به فرمانداری اعلام شود.

همچنین تاکید شده است با توجه به پیش بینی استمرار بارندگی و تداوم بازگشایی دریچه های سد تا فروردین ماه کشاورزانی که مسیر عبور و مرورشان از نقاطی از رودخانه که پل ندارد است باید نسبت به انتخاب راه جایگزین اقدام نمایند.

در همین راستا فرمانداری داراب جهت پیشگیری از هرگونه حادثه یا خسارات احتمالی به ادارات امور آب ، راهداری، جهادکشاورزی،  امورعشایری، جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی آماده باش کامل داده است .

سد مخزنی رودبال فارس از نوع خاکی، سنگریزه‌ای با هستهٔ رسی است و ۸۳ متر ارتفاع دارد. حجم سد رودبال ۸۲ میلیون متر مکعب است. طول تاج این سد ۴۸۵ متر است و قابلیت تنظیم ۱۰۴ میلیون متر مکعب آب را در سال دارد.

این سد از طرف شمال به شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان، از طرف غرب به شهرستان فسا، از طرف جنوب به شهرستان داراب منتهی می شود ، فاصله سد رودبال تا شهر داراب ۱۵ کیلومتر، تا استهبان ۶۰ کیلومتر و تا شهر ایج ۲۲ کیلومتر می‌باشد.

شهرستان داراب در فاصله ۲۵۵ کیلومتری شرق شیراز دراستان فارس قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 جمعیت هلال احمر نیروی انتظامی سد رودخانه رودبال قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از رودخانه با طناب

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، بلوچ معاون عمرانی فرماندار چابهار در پیگیری و تشریح این موضوع، گفت: به دنبال سیلاب اخیر مسیر خاکی روستای کورکچ آسیب دید که با تلاش نیرو‌های امدادی و خدماتی بازگشایی و درحال حاضر عبور و مرور ساکنان این روستا از این مسیر درحال انجام است.
ساکنان روستای کورکچ شهرستان چابهار به منظورسهولت در رفت آمد درخواست ساخت پل بر روی رودخانه‌ای دارند باعث جدا شدن بخش‌های از روستا شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تهرانی‌ها هشدار امروز هواشناسی را جدی بگیرند
  • سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شوش / سارقان خشن در کرخه غافلگیر شدند
  • بارش‌های رگباری و تگرگ در راه زنجان
  • ۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است
  • عبور از رودخانه با طناب
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا
  • تالاب حله جانی تازه گرفت
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن