Web Analytics Made Easy - Statcounter

راهپیمایی حقوق زنان در واشنگتن با پیوستن عده‌ای از مخالفان دولت آمریکا به تظاهرات ضد ترامپ تبدیل شد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هزاران نفر از مردم آمریکا دیروز شنبه در دفاع از حقوق زنان در خیابان‌های واشنگتن راهپیمایی کردند که با پیوستن جمعی از مخالفان سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، این راهپیمایی به یک تظاهرات ضد ترامپ تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برف، یخبندان و معابر یخ زده مانع فعالان حقوق زنان برای حضور در خیابان پلازا [خیابان اتصال دهنده کاخ سفید به ساختمان کنگره] نشد. سازمان دهندگان این راهپیمایی اعلام کردند هدف «راهپیمایی زنان» این است که با تحت کنترل درآوردن قدرت سیاسی زنان و انجمن‌های آنها، شرایط را برای تحول اجتماعی فراهم کنند.

آن‌ها راهپیمایی خیابانی خود را با لحظه‌ای سکوت برای بزرگداشت قربانیان نقض حقوق زنان آغاز کردند و پس از یک سخنرانی کوتاه در مراسم افتتاحیه و خواندن سرود اعتراضی زنان، به سمت کاخ سفید و خیابان‌های منتهی به آن آغاز کردند. آن‌ها با حمل دست نوشته‌ها و پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود "حقوق زنان حقوق بشر است"، "آینده را برای زنان و دختران باز کنید"، "برابر به معنای برابر است" مسیر بین ساختمان کنگره و کاخ سفید را پیمودند.

شری دیکرسون، یکی از فعالان حقوق زنان از شهر اوکلاهما گفت: ما امروز با شواهد نفرت روبرو نیستیم، می‌خواهیم با عشق معامله کنیم. زنان روح یک ملت هستند. آن‌ها با عشق خود باید بر نفرت غلبه کنند. هنگامی که زنان به هم نزدیک شدند، تغییرات در سراسر کشور و جهان ما آغاز می‌شود.

این راهپیمایی به صورت کاملا مسالمت آمیز در حال برگزاری بود که مواجهه کلامی افسران پلیس با برخی از معترضان، درگیری مختصری را ایجاد کرد. با این حال، با پیوستن مخالفان ترامپ به تظاهرات حمایت از زنان، راهپیمایی شکل دیگری به خود گرفت. آن‌ها با حمل پوسترهایی خواستار استیضاح ترامپ و خروج معاونش مایک پنس از کاخ سفید شدند.

یکی از مخالفان ترامپ به اسپوتنیک گفت: من مخالف [سیاست های] ترامپ هستم. او کشور را به عقب برده است. علت حضور من در اینجا برای این است که از آینده خود می‌ترسم.

یکی دیگر از مخالفان ترامپ گفت: مهم نیست که این یک تظاهرات برای زنان باشد. در صورتی که خواهان تغییر اوضاع باشم در چنین تجمعاتی نیز شرکت می‌کنم. ترامپ در هر زمینه‌ای از جمله برای زنان، برای مردان، جوانان، آب و هوا، دموکراسی و برای همه چیز بد است.

سازمان دهندگان این تظاهرات در انتها با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند عزم خود را برای حمایت و حفظ حقوق زنان و مقابله با ترامپ جزم می‌کنند. آن‌ها همچنین بر رای ندادن به ترامپ برای خروج او از کاخ سفید تایید کردند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: واشنگتن دونالد ترامپ آمریکا حقوق زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در نشست خبری روزانه خود در کاخ ملی این کشور ضمن انتقاد از آمریکا در زمینه «حقوق بشر» اعلام کرد: پلیس آمریکا علیه دانشجویان که تظاهرات‌هایی در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های این کشور را سازماندهی می کنند، «به شدت» اقدام کرده است.

رئیس جمهور مکزیک در این خصوص ادامه داد: ایالات متحده مدعی است که از حقوق بشر در جهان دفاع می‌کند، اما در برابر دانشجویان و خبرنگارانی که در دانشگاه‌ها تظاهرات می کنند، «با شدت» رفتار می‌کند.

این مقام مکزیک با اشاره به اعتراضات جاری در دانشگاه‌های آمریکا تأکید کرد: اگر شما قاضی حقوق بشر در جهان هستید، پس باید شجاع تر باشید. دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها آمد؟ دیدید با آنها چه برخوردی شد؟

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، با تاکید بر اینکه واشنگتن به جای مبارزه با بحران فزاینده مهاجرت در منطقه، میلیاردها دلار به رژیم اسرائیل و اوکراین اختصاص می‌دهد، اضافه کرد که واشنگتن در زمینه مسائل زیادی ریاکارانه عمل می‌کند.

رئیس جمهور مکزیک تاکید کرد که آنها می‌خواهند سیاست خارجی فعلی مکزیک را تغییر دهند و از آمریکا خواست تا به حاکمیت کشورش احترام بگذارد.

این در حالیست که پیشتر اعلام شده بود که نزدیک به ۶۰۰ دانشجو ظرف یک هفته گذشته در تحصن‌های ضد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه در سراسر آمریکا بازداشت شده اند.

اعتراضات حامیان فلسطین در دست کم ۱۵ دانشگاه در سراسر آمریکا برگزار شده است. در روزهای اخیر، شمار زیادی از دانشگاه در آمریکا شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بوده است.

دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل کشی» شوند.

آنها همچنین خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.

کد خبر 6090227

دیگر خبرها

  • این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  •  تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا