Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با صراحت اعلام می‌کنیم که اگر اروپا به هر دلیلی رفتاری غیرعادلانه در استفاده از ماده ۳۷ توافقنامه هسته‌ای داشته باشد، جمهوری اسلامی ایران تصمیم جدی در همکاری با آژانس خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی قدردان اراده ملت عزیز بوده و سپاسگزار رهبری معظم است و با همه شهدای حادثه غم‌انگیز سقوط هواپیما و حادثه تشییع در کرمان هم‌دردی می‌کند و کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس پیگیر همه زوایای این حادثه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی عضو برجام، این بیانیه را تأسف‌آور خواند و گفت: یکی از وزرای کشورهای اروپایی به صراحت اعلام کرد که آمریکا ما را تهدید کرده که اگر از مکانیزم ماشه استفاده نکنیم تعرفه واردات اتومبیل آمریکا را ۲۵ درصد افزایش می‌دهد؛ بنابراین مجبور شدیم در این مسیر قرار بگیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران اهل تهدید نیست ، خاطرنشان کرد: بیش از یک‌سال از رفتار خصمانه آمریکا در مسئله هسته‌ای می‌گذرد و اروپا صرفاً بیانیه‌ای سیاسی داده است، اما با صراحت اعلام می‌کنیم که اگر اروپا به هر دلیلی رفتاری غیرعادلانه در استفاده از ماده ۳۷ توافقنامه هسته‌ای داشته باشد، جمهوری اسلامی ایران تصمیم جدی در همکاری با آژانس خواهد گرفت و طرح آن در مجلس شورای اسلامی آماده است، اما قطعاً ما شروع‌کننده این امر نخواهیم بود و متناسب با اقدام اروپایی‌ها اقدام خواهیم کرد.

لاریجانی با اشاره به اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان گفت: در رد صلاحیت برخی از نمایندگان فعلی و نمایندگان ادوار از جانب سخنگوی شورای نگهبان مطلبی در رسانه‌ها منعکس شد که این رد صلاحیت‌ها عمدتاً مربوط به سوءاستفاده‌های اقتصادی بوده است. این مطلب درست نیست؛ چراکه در نامه‌هایی که هیئت نظارت به نمایندگان داده‌اند، به بندهایی اشاره شده که مربوط به این امر نیست، البته برخی این‌گونه بوده است. چرا مطلب باید درست منعکس نشود که بیگانگان از آن سوءاستفاده و نیز نظام را متهم به فساد کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، نظرات مراجع چهارگانه در بررسی صلاحیت‌ها می‌تواند ملاک باشد، یادآور شد: گزارش‌های غیر از این مسیر می‌تواند از جانب افراد با اغراض خاص ارائه شود و بررسی صحت آن نیازمند زمان است که در این مقطع کوتاه عملی نیست، ولی می‌تواند فضای قضاوت را ملتهب کند. تردیدی نیست که اگر فسادی در پرونده هر کسی باشد، چه مالی و چه غیر آن که محکمه‌ای نظر داده باشد همگان تابع آن خواهند بود، اما اگر صِرف گزارش از مرجعی باشد باید استواری آن را بررسی کرد که گزارش اولیه و خامی نباشد تا با آبروی افراد بازی نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر سیستم‌های اطلاعاتی درباره نمایندگان مجلس مطالبی داشتند، اولویت این بود که در طول این چهار سال مطالب را در میان می‌گذاشتند تا اصلاح شود نه اینکه نزدیک انتخابات آن را یک‌جا مطرح کنند، خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات در چند مورد که شاید در حد انگشتان دست هم نباشد مطالبی را در مورد برخی به اینجانب ارائه داده است و بنده هم به افراد متذکر شدم و آنها نیز پیگیری موضوع را از طرف وزارت اطلاعات انجام داده‌اند تا صحت مطالب روشن شود، اما به هیچ‌وجه در این حد و اندازه نبود و به بنده منتقل نکردند.

وی با تأکید بر اینکه بزرگ نمایی مشکلات اقتصادی، هم خسارت حیثیتی به افراد می زند و هم به کشور لطمه وارد می‌کند، گفت: در اظهارات هیئت مرکزی آمده است که مبنا بر عقاید سیاسی نبوده است که مبنایی درستی برای انتخابات صحیح می باشد اما استناد به حدودی از ماده ۲۹ که به نوعی به التزام عملی به نظام است، باید دقت داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده که با برخی از آقایان چهار سال و با برخی هشت تا ۱۲ سال همکاری روزانه داشته‌ام، عدم التزام عملی به نظام را در اکثریت قریب به اتفاق همکاران تأیید نمی‌کنم، خاطرنشان کرد: بارها دیده‌ام که با دقت تام از حریم نظام دفاع کرده‌اند. از جمله در مصوبه اخیر مجلس در مقابل ستم آمریکایی‌ها در طرح سه فوریتی ملاحظه کردید که این طرح با اکثریت آراء به تصویب رسید و در موارد دیگر هم بنده شاهد روحیه دفاع از هویت ملی، انقلابی، حقوق ملت و نظام جمهوری اسلامی بوده‌ام.

لاریجانی با تأکید بر این مطلب که در نظر هیئت مرکزی انتخابات در موارد زیادی عدم احراز ذکر شده است که در شرایط فعلی کشور به صلاح نیست، گفت: مشاهده کردید که رئیس‌جمهور نااهل آمریکا چه سوءاستفاده‌ای از این امر کرد. گرچه تعداد زیاد کاندیداها و زمان کوتاه بررسی، مشکلاتی برای هیئت مرکزی نظارت فراهم کرده است، اما امیدواریم در بررسی شورای نگهبان که هنوز زمان برای اظهارنظر دارند، حتی‌المقدور برطرف شود.

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: علی لاریجانی رئیس مجلس مکانیزم ماشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ زمان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۰۸ صبح روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.
مناظره و فیلم‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که پیشتر در صدا و سیمای مرکز آبادان ضبط و تهیه شده در بازه زمانی تبلیغات رسمی (۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت) به روی آنتن شبکه آبادان می‌رود.
در آبادان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴ نامزد برای راهیابی به بهارستان رقابت می‌کنند.
انتخابات در ۸ حوزه از جمله آبادان به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وزارت کشور اعلام کرد: در مرحله اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی به دور دوم کشید که انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱ هزار شعبه صورت می‌گیرد.
مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه