Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@22:48:55 GMT

از کمپ اسپایر تا کمپ تیم های ملی (عکس)

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۲۲۰۶

از کمپ اسپایر تا کمپ تیم های ملی (عکس)

قطر این بار قهرمان جام ملت ها شد و ساده لوحانه است که تصور کنیم این قهرمانی فقط و فقط به خاطر سانچس به دست آمده یا یک اتفاق بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، قطر سال های سال است به این نتیجه رسیده که برای موفقیت در رده سنی بزرگسالان باید به تیم های پایه خود اهمیت بدهد. فلسفه تاسیس کمپ اسپایر نیز همین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداختن به تیم های پایه. آنهم نه برای یک دوره کوتاه یا بلند بلکه برای همیشه. تا زمانی که فوتبال هست و قطر می خواهد در فوتبال باشد.

 

قطر اگر قهرمان جام ملت ها شد اما ما اینبار هم ره به جایی نبردیم به دلیل نگاه های متفاوت به فوتبال است. نمونه اش در سال 2016 و در جام ملت های جوانان آسیا و در بحرین تیم ملی قطر با سانچس در این بازی ها حاضر شد. به عنوان قهرمان دوره قبل. اتفاقا در گروهی قرار گرفت که ایران هم بود. ایران به همراه تیم های ژاپن و یمن. از این گروه ژاپن به عنوان تیم صدرنشین و ایران به عنوان تیم دوم به مرحله یک چهارم نهایی بازی ها صعود کردند و در ادامه هر دو با پیروزی در این مرحله به جام جهانی جوانان که در سال 2017 در کره جنوبی برگزار شد؛ صعود کردند. بله درست متوجه شدید. قطر با همه هزینه هایی که کرده بود حذف شد. ژاوی در اردوی تیم ملی جوانان قطر در روزهای حضور در بحرین حاضر شده بود و بچه های ایران با او عکس یادگاری گرفتند. علاوه بر سانچس، بورا میلوتینویچ که معرف همه است به عنوان مدیر فنی به قطری ها کمک می کرد. قطر حذف شد اما سانچس نه.

 

 

کمپ اسپایر دهها زمین تمرین برای تیم های پایه قطر دارد

 

سانچس با همان تیم ملی جوانان سال 2016 در سال 2020 در بازی های قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک حاضر شد و در گروهی که سوریه، ژاپن و عربستان حضور داشتند تنها به کسب سه امتیاز بسنده کرد و از صعود به مرحله یک چهارم نهایی باز ماند و به نظر می رسد اینبار هم سانچس برکنار نمی شود و باز هم در سایه هدایت تیم ملی قطر به تیم های پایه این کشور به خصوص تیم ملی جوانان فعلی که باید درالمپیک بعدی حاضر شود کمک خواهد کرد.

 

چرا؟ به این خاطر که در آنسوی مرزها فلسفه فوتبال پایه ابتدا بازیکن سازی است و بعد نتیجه گرایی. قطر از سال 2016 که بازی های قهرمانی زیر 19 سال برگزار شد تا سال 2020 که شاهد برگزاری بازی های قهرمانی زیر 23 سال و انتخابی المپیک برگزار بودیم، فقط یک مربی داشت و او کسی نبود جز سانچس. اما ما بعد از بازی های مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در بیشکک که به درستی تیم ملی جوانان ما در آن شرکت کرده بود امیر حسین پیروانی را از کار برکنار کردیم. بعد کرانچار را. بعد فرهاد مجیدی را و دست آخر هم هدایت تیم به حمید استیلی محول شد.

 

فدراسیون فوتبال انصافا این بار در تدارک تیم امید خوب عمل کرد. اولین بار بود که تیم امید به عنوان نماینده فوتبال ایران در بازی های آسیایی جاکارتا شرکت کرد. بعد از آن جز بازی های مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در تهران بازی های دوستانه خوبی را پشت سر گذاشتیم. دو سه بازی با قطر، بازی با تاجیکستان و کویت. دو بازی با اندونزی. بازی با استرالیا. دو بازی با ازبکستان و ... و باز هم صعود نکردیم. ایراد بیش از آنکه از سرمربی تیم ملی امید باشد از نگاهی است که ما به فوتبال پایه داریم.

 

 

زمین شماره یک کمپ تیم های ملی که مورد استفاده همه تیم های پایه ایران قرار می گیرد

 

حمید استیلی می گوید برخی از بازیکنان دو سه هفته پیش از شروع بازی ها به اردوی تیم امید ملحق شدند و برای اولین بار بود که در تایلند کنار هم بازی می کردند. حمید استیلی درست می گوید. تیم فرصت خوبی برای آماده سازی داشت اما در لحظات آخر چند بازیکن جدید به ترکیب تیم اضافه کرد و این هم طبیعی است به این خاطر که هر مربی دیدگاه خاص خود را دارد. وقتی امید در مسیر آماده سازی چهار مربی را به خود می بیند، طبیعی است پی در پی شاهد تغییر در کادر بازیکنان تیم باشیم به این خاطر که هر مربی سلیقه خاص خود را دارد. تیم ملی قطر که از سال 2016 تا 2020 با یک مربی بود صعود نکرد چه رسد به ما که در این مسیر 4 مربی عوض کردیم. این قطعا یک شعار است. موفقیت در فوتبال در ثبات به دست می آید. نمونه اش؛ فدراسیون فوتبال آلمان با وجود حذف در مرحله گروهی جام جهانی و باخت در برابر کره جنوبی یوآخیم لو را عوض نکرد و این نشان می دهد در مسیر حمایت از یک فلسلفه باید از اعضایی که آن فلسفه را می سازند، دفاع کرد.


اینروزها بهتر است به جای تاختن به حمید استیلی یا دفاع از او؛ نگاه خود را نسبت به فوتبال پایه تغییر دهیم. اشتباه گذشته را در آینده تکرار نکنیم و برنامه ی درستی برای آینده تدوین کنیم. تیمی که می تواند در المپیک بعدی برای دفاع از اعتبار فوتبال ایران بجنگد تیم ملی جوانان فعلی است. کادر فنی این تیم را برای چهار سال آینده تا بازی های انتخابی المپیک 2024 حفظ کنیم.  مثل کاری که قطری ها کردند. با یک نتیجه بعد اعتماد خود را نسبت به کادر فنی از دست ندهیم و از همه مهمتر از تیم حمایت کنیم. در این صورت حتی اگر مثل قطر به جام جهانی جوانان راه پیدا نکنیم و در المپیک هم غایب باشیم دست کم برای تیم ملی بازیکن سازی خواهیم کرد و همه تلخی ها با حلاوت قهرمانی تیم ملی در جام ملت ها شیرین می شود.

تیم ملی قطر قطر

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی قطر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی سپاهان و استقلال ملاثانی + فیلم

تیم فوتبال سپاهان در دیدار با استقلال ملاثانی پیروز شد و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال سپاهان به استقلال ملاثانی در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی ایران از ساعت ۱۹:۳۰ _جمعه هفتم اردیبهشت_ در ورزشگاه فولادآرنا مقابل هم صف‌آرایی کردند که در نهایت با پیروزی دو بر یک سپاهان به پایان رسید.

کاوه رضایی در دقیقه ۴۰ و رامین رضائیان از روی نقطه پنالتی و در دقیقه ۱۱۷ گل‌های سپاهان را به ثمر رساندند.

میلاد پاک‌پرور در دقیقه ۲+۹۰ تک گل ملاثانی را به ثمر رساند.

خلاصه بازی سپاهان و استقلال ملاثانی کد خبر 748197

دیگر خبرها

  • ذوب آهن یک بازی تماشایی ارائه کرد
  • به ستوه آمده‌ایم!
  • حسینی بعد از حذف پرسپولیس: هنوز کار خاصی نکرده‌ایم
  • خلاصه بازی سپاهان و استقلال ملاثانی + فیلم
  • ۲ چیز در بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ما شد
  • خلاصه بازی آلومینیوم اراک ۴ (۶) - (۵) ۴ پرسپولیس
  • اعلام ترکیب پرسپولیس برای بازی با آلومینیوم
  • حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!
  • نشست خبری پیش از بازی آلومینیوم و پرسپولیس لغو شد
  • سریال VAR تمام شدنی نیست