Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@03:41:35 GMT

آزادسازی اراضی ملی در بخش لاریجان آمل شدت گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۲۴۹۵

آزادسازی اراضی ملی در بخش لاریجان آمل شدت گرفت

پیش از این هم هشتم دی ماه جاری ۱۳ هکتار از زمین‌های ملی این منطقه از زمین‌خواران پس گرفته شده بود.

روابط عمومی دادگستری مازندران از قول رییس حوزه قضایی بخش لاریجان اعلام کرد که این زمین حدود ۱۰ هکتار از اراضی ملی در خارج از بافت روستای " کندلو " بوده است.

سالار صانعی گفت که این اقدام در پی دستور العمل رییس قوه قضاییه در خصوص حفظ حقوق عامه خصوصا ضرورت حراست از اراضی ملی و پوشش‌های گیاهی و ممانعت از تغییر کاربری اراضی  در جهت بکر نگه داشتن محیط  زیست باحضور نمایندگان دستگاه قضایی ، اکیپ انتظامی ، اداره جهاد کشاورزی شهرستان آمل و بخش لاریجان صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی افزود: در پی گزارش مردمی مبنی بر تصرف بخشی از اراضی ملی  در خارج از بافت  روستای کندلو،  شخص یا اشخاصی  بامحصور نمودن و کاشتن  پایه های آهنی به همراه بتن و فنس کشی در دل عرصه ملی، اقدام به تصرف حدود ۱۰ هکتار از اراضی  کرده بودند. 
صانعی اظهار داشت: با صدور دستور قضایی  و با به کار گیری کلیه عوامل اجرایی، تمامی آثار تصرف، جمع آوری  و عرصه به حالت سابق برگردانده شد.
رییس حوزه قضایی لاریجان هشدار داد که این حوزه قضایی برخورد با تصرف اراضی ملی را به عنوان پدیده شوم با جدیت در دستور کار دارد و با هماهنگی با مرکز استان با آن برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

لاریجان در شهرستان آمل در جنوبی ترین منطقه مازندران واقع است و از نظر وسعت بزرگترین بخش در کشور به شمار می رود. این منطقه به خاطر وجود جاده هراز و رودخانه پر آب هراز در همه فصول سال شلوغ است.

علاوه بر مقوله گردشگری پذیری این منطقه، کشاورزی با محوریت باغداری ، دامداری اعم از پرورش زنبور عسل و چرای دام و پرورش ماهیان سرد آبی مهم ترین شغل مردم این دیار است.

روستاهای دارای چشمه های آب گرم مانند آب اسک ، بایجان و شاهان دشت هم از جمله مناطق توریستی لاریجان هستند . این منطقه به خاطر جریان داشتن رودخانه هراز با آب سرد ناشی از ذوب شدن برف های کوه دماوند، بهترین و باکیفیت ترین ماهی قزل الای کشور را پرورش می دهد.

بخش لاریجان دارای دو شهر رینه و گزنگ است و از دو دهستان بالا لاریجان  و لاریجان سفلی تشکیل شده‌است.

بسیاری در مازندران این منطقه را پرجاذبه ترین نقطه استان برای خوش نشینان غیربومی و زمین خواران می دانند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 دستگاه قضایی دماوند دی ماه روابط عمومی کشاورزی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک باید تا مردادماه نهایی شوند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: مسائل و انتظارات برای ثبت جهانی قلعه باید تا مردادماه نهایی و مرتفع شوند.

ابوطالب شفقت امروز، هشتم اردیبهشت در حاشیه‌ی بازدید از قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد عنوان کرد: تا قبل از این که تیم بازرسی برای ثبت جهانی از مجموعه قلعه فلک الافلاک بازدید کند فرصت داریم تا شرایط برای ثبت را به وجود آوریم که تا مرداد ماه خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم با ایجاد شرایط لازم و ثبت جهانی، این اثر ارزشمند مورد بهره‌برداری مردم جهان قرار گیرد.

استاندار بیان کرد: این منطقه گردشگری و تاریخی شناسنامه قوم لر و لرستان است و استحکام بخشی، آزادسازی حریم و ثبت جهانی قلعه فلک افلاک به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

شفقت تصریح کرد: ثبت جهانی این اثر یکی از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به لرستان است.

وی افزود: تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و آزادسازی اطراف قلعه به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

استاندار گفت: با توجه به این که بسیاری از موارد توسط وزارتخانه در تهران برطرف می‌شود، امیدواریم به زودی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به لرستان سفر کرده و از نزدیک در جریان روند امور قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک باید تا مردادماه نهایی شوند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت