Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@17:46:36 GMT

اتصال به بازار حلقه مفقوده مشاغل خانگی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۲۷۱۵

اتصال به بازار حلقه مفقوده مشاغل خانگی

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی : اتصال به بازار یک حلقه مفقوده در طرح های مشاغل خانگی است که جهاد دانشگاهی با توجه به شرایط موجود پتانسیل ارزشمندی مشاوره ای در راستای کمک به دفاتر تسهیلگری دارد تا شاهد رشد و ارتقای اثربخش مشاغل خانگی در استان باشیم.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، در نشست توسعه مشاغل خانگی در مناطق تحت پوشش دفاتر تسهیلگری آذربایجان غربی جلسه هادی طباطبایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت های  جهاد دانشگاهی استان در بحث توسعه و گسترش مشاغل خانگی موفق عمل کرده است افزود: جهاد دانشگاهی در بحث توسعه و گسترش مشاغل خانگی موفق  وارد شده و می توان از سایر طرح های جهاد دانشگاهی به عنوان الگوهای برتر استفاده کرد و در صورت نتیجه بخش بودن بعنوان پایلوت ملی در اجرای طرح مشاغل خانگی در دفاتر تسهیلگری مناطق حاشیه نشین بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طباطبایی با اشاره به اینکه  عمده مشکل مناطق حاشیه نشین استان امور اقتصادی است تصریح کرد: برای رشد اقتصادی مناطق حاشیه نشین طرح های اجرایی در دفاتر تسهیل گری استان باید به افزایش درآمد و بهتر شدن وضعیت اقتصادی آنها کمک کند.

وی با تاکید به اینکه  نهاد های حمایتی  بسیاری در کشور وجود دارد که افراد نیازمند را مورد حمایت قرار داده اند اظهار کرد: نهاد های امدادی باید با توانمند سازی افراد تحت پوشش خود آنها را توانمند سازند و به جامعه برگرداند.

 مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی یا تاکید به اینکه ایجاد اشتغال پایدار  یک مسئله و راهکار  مهم در رفع  معضل بیکاری است یاداورشد: متاسفانه عمده مشکل کار آفرینی و رونق مشاغل خانگی عدم انتخاب درست نوع فعالیت و بازار فروش است که خوشبختانه جهاد دانشگاهی با ارائه مشاوره های علمی و آموزشی در این زمینه کار های خوبی صورت گرفته شده است.

طباطبایی با تاکید به اینکه دفاتر تسهیلگری در کنار جهاد دانشگاهی، صندوق کار افرینی امید و اداره کار و تعاون استان برای توسعه مشاغل خانگی کمک خواهد کرد افزود: با تصمیمی که اتخاذ شده به زودی برای رونق فروش محصولات دفاتر تسهیلگری در یکی از پارک های پر رفت وآمد ارومیه یا در ترمینال برون شهری ارومیه نمایشگاه دائمی فروش محصولات دفاتر تسهیلگری حاشیه نشین برپا خواهد شد.

 وی با تاکید به اینکه مشاغل خانگی راهکاری مناسب و میانبر برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد خانواده ها است ادامه داد: روند توسعه مشاغل خانگی در استان در سال های اخیر موفق بوده و جهاد دانشگاهی دراجرای بسیار موفق و خوب این طرح ها گام مهمی برداشته است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال هادی طباطبایی تسهیل امور اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران (مرحله استانی) به منظور شرکت در نخستین دوره مسابقه ملی «سدید» را تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسابقه ملی «سدید» در ۴ بخش کتاب، پایان‌نامه، مقاله و طرح‌های پژوهشی برای دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف در خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.


در این مسابقه دانشجویان همه مقاطع تحصیلی می‌توانند معرفی کتاب، ارائه مقاله چاپ‌شده در مجلات معتبر و یا طرح‌های پژوهشی و اختراعات خود را طی مدت ۳ دقیقه در حضور داوران ارائه کنند، دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری هم باید از پایان‌نامه و یا رساله دکتری خود طی همین مدت دفاع کنند.


براساس آئین‌نامه این مسابقه، طرح‌های ارائه‌شده باید در زمان دانشجویی یا حداکثر دو سال پس از دانش آموختگی به پایان رسیده باشد و دارای گواهی اتمام طرح و اعلام رضایت کارفرما برای ارائه در مسابقه باشد.


دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان تهران تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ مهلت دارند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir مراجعه کنند و یا مشخصات خود را به پیام‌رسان ایتا و تلگرام با شناسه @ FarhangiJUT ارسال کنند.


برگزیدگان این مرحله از مسابقات علاوه‌بر دریافت جوایز نقدی و لوح تقدیر معتبر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.


جوایز نقدی در نظر گرفته‌شده برای برگزیدگان این مرحله از مسابقه ملی «سدید» شامل موارد ذیل است:


یک جایزه ۲۰ میلیون ریالی برای یک نفر
دو جایزه ۱۰ میلیون ریالی برای دو نفر
۳ جایزه ۵ میلیون ریالی برای سه نفر


سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی با همکاری و مشارکت دبیرخانه مسابقات جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و جهاد دانشگاهی، اداره‌کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران این مسابقه ملی را در استان تهران برگزار می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود