Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@16:20:23 GMT

برگزاری «سوگواره یاس نبوی» در بقاع متبرکه سمنان

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۳۲۳۳

برگزاری «سوگواره یاس نبوی» در بقاع متبرکه سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: سوگواره یاس نبوی در بقاع شاخص استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از ستاد اطلاع رسانی اداره اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان امروز 29 دی از برگزاری  سوگواره یاس نبوی از پنجم تا یازدهم بهمن‌ماه در بقاع شاخص استان خبر داد و گفت: این برنامه با هدف تکریم و بزرگداشت مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) و برگزاری مراسم پرشور عزاداری و ایجاد یک حماسه جریان‌ساز و لبیک به ندای حمایت از ولایت حضرت زهرا (س) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی  با بیان اینکه  برنامه شاخص این طرح در روز نهم بهمن مطابق با سوم جمادی‌الثانی مصادف با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام‌الله علیها برگزار می‌شود ادامه داد: این مراسم با حضور گسترده هیئات عزاداری و مردم در بقاع شاخص استان برگزار می‌شود.
تدینی؛ میزبانی از دسته‌ها و هیئات عزاداری از مناطق مختلف در بقاع متبرکه، دعوت از قاریان، ذاکران و سخنرانان برجسته، قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیارت‌نامه حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مراسم و اطعام عزاداران از منابع موقوفات مرتبط و استفاده از ظرفیت خیرین را بخشی از اقدامات ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها و هیئت‌امنای بقاع متبرکه مجری این طرح در ایام شهادت حضرت زهرا (س) برشمرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به برگزاری حداقل یک همایش «رهروان یاس نبوی» ویژهٔ بانوان در سطح استان در این ایام متذکر شد: برپایی خیمه‌های معرفت در طول ایام فاطمیه، متشکل از غرفه‌های پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دینی،"همه واقف باشیم" با حضور کارشناسان آشنا به مسائل وقف جهت مشاوره و ترویج وقف خصوصاً تبلیغ وقف فاطمی، غرفه عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و چندرسانه‌ای از دیگر برنامه‌هایی است که در طول ایام فاطمیه در بقاع شاخص استان سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن سوگواره یاس نبوی بقاع سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان

استاندار سمنان گفت: به منظور ارتقای بیش از پیش شاخص‌های آموزشی در سطح استان در بحث تخصیص اعتبارات دور دوم سفر رئیس ‌جمهور به استان، نگاه و رویکرد ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: به منظور ارتقای بیش از پیش شاخص‌های آموزشی در سطح استان در بحث تخصیص اعتبارات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان، نگاه و رویکرد ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: سطح کیفی استان سمنان در حوزه آموزش و پرورش و موارد و مسائل مرتبط با این حوزه همواره باید سرآمد کشور باشد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش از طریق برگزاری اردوهای راهیان نور و برنامه‌های ورزشی و با نشاط از دیگر مسائلی است که ضرورت دارد به صورت ویژه مدنظر باشد.

هاشمی تصریح کرد: توجه به مباحث و مسائل فرهنگی و دینی در سطح مدارس با استفاده از ظرفیت مشاوران فرهنگی و دینی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: بحث آزمون امتحانات نهایی یکی از موارد اولویت‌دار فعلی آموزش و پرورش استان است که باید تمام امکانات لازم با تشکیل ستاد پیشتیبانی از آزمون برای این مهم فراهم شود.

استاندار سمنان گفت: در راستای ارتقای مسئولیت‌پذیری و تقویت احساس تکریم از مقام معلم، ضرورت دارد تا اجرای برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم در سطح استان با نقش‌آفرینی و محوریت دانش‌آموزان برگزار شود.

کد خبر 747556

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان