Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:13:17 GMT

کتاب تحلیل اجتماعی جشنواره فیلم عمار منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۳۸۰۲

کتاب تحلیل اجتماعی جشنواره فیلم عمار منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «تولد یک جنبش واره؛ تحلیلی اجتماعی بر جشنواره مردمی فیلم عمار» نوشته حجت‌الاسلام مجتبی نامخواه به‌تازگی توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب جلد اول از مجموعه «کتابهای جشنواره عمار» است و جشنواره مردمی فیلم عمار را از بعد اجتماعی و جامعه شناسی تحلیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناشر این‌کتاب زیرمجموعه دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، پیش‌تر کتاب‌های «فیلم، فیگور، فلسفه: تأملاتی در مبانی زیبایی شناسی سینمای دینی»، «سکه تقدیر؛ تحلیل سریال روزی روزگاری»، «ده قاب ده قهرمان» و «سینمامردم» را منتشر کرده است.

کتاب «تولد یک جنبش واره» ۳ فصل اصلی دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از: «عمّار و امر اجتماعی»، «آورده‌های عمار» و ضمیمه. در فصل اول کوشش‌های جشنواره عمار برای نزدیک‌شدن به امر اجتماعی و شکل‌دهی یک جنبش‌واره معطوف به انقلاب اسلامی روایت شده است. در فصل دوم، نتایج این تلاش برای قرابت عمار به امر اجتماعی بررسی شده و این فصل در کلیت خود در پی پاسخ به این‌سوال بوده که کوشش‌های جشنواره عمار برای احیای امر اجتماعی، چه آورده‌هایی را در اختیار کنشگران اجتماعی انقلاب اسلامی قرار داده و می‌دهد؟

فصل سوم کتاب هم به صورتی انضمامی‌، بر سه اثر برگزیده جشنواره عمار متمرکز شده و آن‌چه را درباره جنبش‌وارگی عمار و توجه امر اجتماعی مطرح شده را در متن و نقد این سه اثر پیگیری می‌کند. «بانو؛ درآمدی بر جامعه شناسی انسان انقلاب اسلامی»، «داد؛ مستندی درباره تکامل عدالت خواهی» و «رسانه های یخ زده در زمستان یورت» ۳ یادداشتی هستند که در فصل سوم کتاب چاپ شده‌اند.

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

رویداد عمار بیش از آن‌که یک جشن واره باشد یک جنبش ‌واره است. جنبش‌واره‌ای که توانسته طی سالیان، سامانه‌ای گسترده از تولید و توزیع معنا را ایجاد کند. انباشت این تجربه طی یک دهه اخیر، این امکان را فراهم می‌آورد تا هر کنش‏گر اجتماعی معطوف به انقلاب اسلامی، این تجربه را به چشم دست‌مایه‌ای بنگرد برای تلاش به منظور بازگشت به امر اجتماعی. تجربه‌ای که همچنان جاری است و به واسطه قرابت، قرائتش چندان دشوار نیست. کتاب حاضر کوششی است برای بازخوانی تجربه جشنواره عمار در چنین افقی.

تمایز و به تبع هویت جشنواره عمار، مدیون و محصول سطح جشنوارگی عمار است. مدیون توجه و ارجاعی است که به معنای تولید شده در سطح جنبش‌وارگی عمار و عقبه تاریخی آن می‌دهد. این حقیقتی است که هویت و هستی عمار را شکل می‌دهد و مبیّن مسئولیت‌های متقابلی برای کنش‌گران دو سطح جشن‌وارگی و جنبش‌وارگی عمار است: مسئولیت برگزارکنندگان جشنواره در این‌باره این خواهد بود که جشن و جهت سطحِ جشن‌واره عمار را معطوف به معانی بازتاب یافته از سطح جنبش‌واره عمار سامان دهند. مسئولیت اکران کنندگان مردمی در این‌باره این است که خود و کار خود را فراتر از نمایش فیلم در نظر بگیرند و به بازتولید و بازنمایی معانی‌ای بپردازند که با کنش معطوف به انقلاب اسلامی، در طول تاریخ ما خلق شده است.

این‌کتاب با ۱۲۸ صفحه، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۳ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4829347 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فیلم عمار کتاب قرارگاه عمار سردار سلیمانی گردشگری ترجمه ادبیات کتاب و کتابخوانی رایزنی فرهنگی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی میراث فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجدید چاپ نشر مرکز دفاع مقدس خانه کتاب بازار نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب آداب آبادانی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، کتاب «در جستجوی آداب آبادانی» در مکتب معماری یزد، گزیده‌ای از مقالات این حوزه به قلم محمدرضا اولیا و با مقدمه‌ای از هادی ندیمی و به کوشش گروه پژوهشی والا در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

این کتاب در زمینه معماری ایرانی اسلامی و مرمت حکمت و هنر اسلامی آثار برجسته‌ای دارد. مقالات این اثر  به صورت پراکنده در بازه زمانی ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۰ در نشریه‌های مختلف به چاپ رسیده و در این کتاب تدوین و منتشر شده است.

سحر قناعتی گزارش می دهد : 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد