Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:37:02 GMT

احیای 26 موقوفه با حکم مراجع قضائی در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۴۵۷۸

احیای 26 موقوفه با حکم مراجع قضائی در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای 26 حکم صادره موقوفات در محاکم قضائی خبر داد و گفت: با اجرای این احکام 26 موقوفه استان که به‌صورت غیرقانونی مورد تصرف قرار گرفته بودند احیا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت حفظ حق و حقوق موقوفات اظهار کرد: اوقاف مدافع حقیقی موقوفات است و در این مسیر برای احقاق حق و حقوق املاک وقفی از تمامی ظرفیت‌ها بهره‌گیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی موقوفه‌خواران برای تصرف املاک وقفی اقدام به تجاوز به حریم موقوفه می‌کنند و برخی نیز اجاره‌بها وقف را نمی‌پردازند، افزود: در این راستا اوقاف به‌عنوان مدافع موقوفات، فرد متصرف را دعوت به پرداخت حق و حقوق موقوفه می‌کند و در صورت تمکین نکردن مراحل احیای موقوفه از مسیر قانونی در مراجع قضائی پیگیری می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای 26 حکم صادره موقوفات در محاکم قضائی خبر داد و گفت: با اجرای این احکام 26 موقوفه استان که به‌صورت غیرقانونی مورد تصرف قرار گرفته بودند احیا شده است.

حیدری وقف را یک مسئله شرعی و قانونی برشمرد و عنوان کرد: حدود 70 درصد موقوفات استان مربوط به حضرت سیدالشهدا (ع) در ماه های محرم و صفر است و متصرفان غیرقانونی موقوفات در واقع به اموال اهل بیت(ع) تصرف کردند.

وی با بیان اینکه اوقاف افتخار دارد به دستگاه اهل بیت خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: پرداخت حق و حقوق موقوفات در واقع عمل به نیت امینانه وقف است و مستاجران موقوفات نیز در اجرای این امر خیر شریک خواهند بود.
انتهای پیام/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران موقوفات احیا اوقاف مازندران مدیرکل اوقاف مازندران حجت الاسلام حیدری وقف احیای وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی تصریح کرد: به دنبال صدور دستور دادستان حوزه قضائی شهرستان آمل، اکیپ اجرای احکام قضائی با همراهی عوامل نیروی انتظامی ضمن حضور در روستاهای قادی‌محله و بختیارکتی وشهنه کلاً اقدام به تخریب مستحدثات غیرمجاز کردند.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: با کسب دستور قضائی، اقدام به تخریب ۱ مورد بنا در قالب ماده ۳، ۵ مورد بنای نیمه‌کاره و۲۱ مورد تفکیک و دیوارکشی در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ کرده و حدود ۲۱ هزار و۳۰۰ مترمربع از این اراضی به چرخه تولید بازگشت.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: براساس قانون، تغییرکاربری و تبدیل اراضی زراعی و باغی به مسکونی بدون مجوزهای قانونی ممنوع است اراضی کشاورزی و باغی باید در چرخه تولید باشند و دستگاه قضائی با تمام قدرت و توان با ساخت و سازغیرمجاز وتغییرکاربری اراضی کشاورزی برخورد می‌کند.

کد خبر 6098339

دیگر خبرها

  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • ۴۸ محکوم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • توهین در آزادی، فرصتی دوباره برای احیای حقوق زنان در ورزشگاه‌ها
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است