Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: با وجود بارش برف و باران در سطح جاده‌ها و تلاش شبانه‌روزی و خدمات مطلوب راهداران، جاده‌ها ایمن هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، حسن جهانیان اظهار کرد: مجموعه عوامل راهداری با تعامل و در سایه همفکری و همدلی و بکارگیری درست از تجهیزات و ماشین‌آلات و با برنامه‌ریزی منظم و مدون از برای انجام عملیات راهداری زمستانی آمادگی کامل را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش و جایگاه راهدار و برقراری امنیت عبور و مرور در جاده‌ها افزود: راهدار با وجود مشکلات و خطر مرگ در سخت‌ترین شرایط کاری به استقبال خطر می‌رود و به تنها چیزی که فکر می‌کند خدمات ارزنده‌ای است که به یادگار می‌ماند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر 33 اکیپ راهداری با بکارگیری 250 دستگاه از انواع ماشین‌آلات راهداری و 350 راهدار در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند. 

این مسؤول بیان کرد: با توجه به کاهش دما و بارش برف در سطح محورهای کوهستانی به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می‌شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت ، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

جهانیان در پایان افزود: در سایه حضور فعال و پررنگ و چشمگیر راهداران در محورهای برفگیر استان به همراه اقدامات ایمنی و رعایت قوانین و مقرارت از سوی رانندگان در سال جاری شاهد کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن در سطح راه‌های استان باشیم. 

مسافرین و رانندگان می‌توانند جهت آگاهی از آخرین وضعیت راهها ، انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و  شرایط جوی به سایت www.141.ir مراجعه نموده و یا با تلفن گویای 141 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/86041/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مازندران بارش برف حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران

علی محمد لطفی مسئول واحد حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از شناسایی ۵۶۲۷ مورد تخلف در حریم راه‌های این استان توسط گشت صیانت از حریم در فروردین ماه امسال خبر داد.

او افزود: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های مازندران به صورت مستمر توسط گشت‌های راهداری شناسایی می‌شوند که در فروردین ماه سال جاری، ۱۰۵ مورد برخورد با دستفروشان حاشیه راه، ۳۷۰ مورد جمع آوری تابلو‌ها و بنر‌های غیرمجاز، ۱۴ مورد انسداد راه دسترسی غیرمجاز و ۵۸ مورد برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز صورت پذیرفت.

لطفی گفت: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

او با بیان این که درصورت عدم برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های استان، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، افزود: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه‌ها نیازمند یک همت و عزم استانی و ملی بوده که می‌بایست تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

مسئول حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها تاکید کرد و گفت: مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش باران در جاده‌های چالوس و فیروزکوه
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۶ استان
  • بارش باران در محورهای مواصلاتی استان سمنان/ جاده‌ها لغزنده است
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • بارش باران در تمام محورهای لرستان
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۱۱ استان
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان