Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@00:10:07 GMT

مقابل هنجارشکنان باید با قاطعیت ایستاد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۴۷۹۴

مقابل هنجارشکنان باید با قاطعیت ایستاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری کل استان قم، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس کل دادگستری و دادستان استان قم که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه برگزار شد، با قدردانی از اهتمام دستگاه قضائی استان برای حل و فصل مشکلات، گفت: ما هرچه به قوانین اسلامی نزدیک‌تر شویم مشکلات قضائی و اجتماعی ما کمتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دقت و قاطعیت در مسائل قضائی را از جمله تأکیدات مهم مولا علی (ع) دانست و بیان داشت: اگر این دو مسئله در کنار هم قرار گیرد مطمئن باشید که مشکلات حل خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به مشکل زندانیان مالی به دلیل اعسار، گفت: زندانی کردن این افراد هیچ دردی از طلبکاران دوا نمی‌کند و از سویی دیگر باعث تحمیل هزینه‌های هنگفت به دولت و دستگاه‌ها می‌شود.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر لزوم چاره اندیشی دستگاه قضائی برای حل این مشکل، اظهار داشت: همان گونه که دستگاه قضا به مشکل زندانیان مهریه ورود و آن را حل و فصل کرد، در این زمینه نیز باید اقدام و تدابیر جدی اندیشیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه و ممتاز دینی و فرهنگی شهر مقدس قم، هرگونه ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی را زیبنده این جایگاه و موقعیت ندانست و بر لزوم برخورد قاطع با هنجارشکنان و اراذل و اوباش تأکید و خاطر نشان کرد: مشکلات اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی حتی کم آن هم برای قم زیاد است، در مقابل هنجارشکنان باید با قاطعیت ایستاد.

آیت الله مکارم شیرازی حمایت قضائی از آمران به معروف و ناهیان از منکر را امری پسندیده و لازم دانست و در عین حال بر لزوم ارائه آموزش‌های دقیق و علمی به گروه‌های فعال در این عرصه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه این دو فریضه مهم الهی مورد بی مهری واقع شده است، گفت: در اسلام همه نسبت به منکرات وظیفه دارند و اجرای این دو فریضه الهی تنها متوجه دستگاه‌ها و نیروهای پلیس و نیروی انتظامی نیست؛ لذا باید در این خصوص حساس بود.

نباید کسی بابت مهریه یا دِین به زندان بیفتد

رئیس کل دادگستری استان قم نیز در این دیدار به تشریح وضعیت دستگاه قضائی استان قم پرداخت و گفت: مشکلات و موانع مربوط با فضل الهی و مساعدت‌های مراجع عظام تقلید در اسرع وقت رفع خواهد شد.

حجت الاسلام مظفری در خصوص وضعیت کنونی دادگستری قم اظهار کرد: طی گفتگویی که در دیدار قبلی در خصوص چند موضوع تمرکز کردیم یکی اصلاح تشکیلات، تعداد نیرو، افزایش شعب، ساماندهی اوقات دادرسی، ملاقات‌های مردمی و… دوم برخورد با اراذل و اوباش که در دستور کار دادستانی قم قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در رابطه با روند رسیدگی به پرونده‌ها با قضات جلسات متعددی گذاشته شد تا جهات شرعی نسبت به جهات قانونی بیشتر مد نظر قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان قم در خصوص دغدغه‌های مراجع تقلید در مسائل اجتماعی از جمله مهریه افزود: در این خصوص مطالعات لازم در مورد رفع مشکلات اداری و دیگر زمینه‌های موجود در حال انجام است و اقدامات برای عدم بازداشت موارد مالی با توجه به رویکرد و بخشنامه جدید رئیس قوه قضائیه مورد توجه مجموعه دستگاه قضائی استان قرار گرفت.

مظفری گفت: نباید کسی بابت مهریه یا دینی که از پرداخت آن معسر است به زندان بیفتد، زندان برای مجرمین و کسانی است که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند و این جزو سیاست‌های کلی قوه قضائیه می‌باشد.

در پایان این دیدار حجت‌الاسلام غریب، دادستان قم نیز گزارشی از اقدامات تأمینی و امنیتی و برخورد با ناهنجاری‌های موجود در سطح شهر ارائه کرد.

کد خبر 4829397

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله مکارم شیرازی دستگاه قضایی قم دادستان قم قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف ایلام شهرکرد بوشهر تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان گرگان قزوین سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه بیرجند سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات

مهران فاطمی استاندار یزد درباره وضعیت صنعت فرش استان تصریح کرد: نابود شدن صنعت فرش قصه پرغصه‌ای است و باید همکاران دفتر اقتصادی و انجمن فرش این موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به نگاه استان مبنی بر حرکت به سمت دانش بنیان و توسعه نساجی گفت: ما محدود کردن صنایع آلاینده پرآبخواه در استان را در پیش گرفتیم و در محور مهریز ـ عقدا کاهش هزار و ۸۰۰ مجوز را انجام دادیم.

فاطمی، در خصوص تامین مالی واحد‌های نساجی اظهار داشت: از تسهیلات سفر رئیس جمهور به یزد، هزار میلیارد تومان به نوسازی نساجی اختصاص یافته و امسال هم ۳۰ درصد تسهیلات تبصره‌ای به بخش نساجی اختصاص می‌دهیم.

استاندار همچنین خاطرنشان ساخت که ساختمان مرکز نوآوری نساجی برای تربیت نیروی انسانی ماهر را تامین می‌کنیم و تجهیز آن برعهده بخش خصوصی است تا در اول مهرماه آماده باشد.

فاطمی در خصوص راه اندازی دهکده نساجی هم گفت: این دهکده با مشکلات قانونی مواجه است و همچنین به ۱۰ هکتار زمین نیاز دارد. جانمایی زمین را مشخص کنید تا زمین در اولین فرصت تامین شود.

وی با اشاره به سابقه پنج دهه استفاده استان از معادن افزود: این در حالی است که قدمت نساجی ما به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد، ولی با وجود داشتن نخبه و دانشگاه و فناوری همچنان واردکننده ماشین آلات نساجی و معدن هستیم که باید در این خصوص تدبیری اندیشید.

گرجی مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت هم در این نشست موضوع پارچه را دغدغه اصلی حوزه کاری خود دانست و گفت: بخشی از واردات پارچه به صورت قاچاق انجام می‌شود و در این خصوص سال گذشته اقدامات را شروع کردیم و باید در قالب یک کارگروه به راه حل اجرایی رسید.

در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی مسائل و مشکلات صنعت نساجی یزد نیز افزایش واردات صنایع نساجی، کمبود منابع ارزی، دو نرخی بودن ارز برای صنعت نساجی و تبدیل تولیدکنندگان نساجی به وارد کننده مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • باشگاه سپاهان: کمیته انضباطی سرعت عمل را در موارد دیگر به کار گیرد
  • کمیته انضباطی سرعت عمل را در موارد دیگر به کار گیرد
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات