Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:56:28 GMT

کاهش ۲۰ درصدی آمار نزاع و درگیری در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۵۰۱۷

کاهش ۲۰ درصدی آمار نزاع و درگیری در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا آمویی در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی ناشی از روابط ناسالم انسانی است که بنیان‌های جامعه را به طور جدی تهدید می‌کند و مانع تحقق نیازمندی‌ها و تقاضاهای افراد می‌شود.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: آسیب اجتماعی وقتی به وجود می‌آید که نهادهای تنظیم کننده روابط بین افراد با شکست روبرو شده و دچار تزلزل شوند و نتیجه آن شکل گیری شکاف‌های عمیقی بین افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: خشونت و نزاع از جمله موضوعاتی است که در فرهنگ بعضی از شهروندان جامعه ما شاخص قدرت و یا دفاع از منزلت اجتماعی و فرهنگی و حیثیت خانوادگی محسوب می‌شود.

وی در ادامه به ارائه آمار وقوع نزاع و درگیری‌های فردی و دسته جمعی از سال ۹۴ تا ۹۷ اشاره کرد و بیان داشت: برابر اعلام مرکز کنترل و فرمانده انتظامی استان به طور متوسط تعداد نزاع‌های فردی و دسته جمعی در استان روزانه ۳۱ فقره است.

سرهنگ آمویی بیان داشت: از این آمار تعداد ۱۸ فقره مربوط به شهر کرمانشاه است و از سال ۹۴ تا پایان سال ۹۷ نزاع و درگیری فردی روندی افزایشی داشته که در مقابل آن نزاع و درگیری دسته جمعی با شیب کند سید نزولی داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه آمار ۹ ماهه وقوع نزاع فردی و دسته جمعی پرداخت و بیان داشت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۴۸ مورد نزاع فردی ثبت شده که امسال این آمار به ۸ هزار و ۴۲۷ مورد رسیده و همچنین در خصوص نزاع دسته جمعی سال گذشته ۳۴۷ مورد بوده است که امسال به ۲۵۸ مورد رسیده است.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: در بین علل و عوامل، اختلافات ملکی و خانوادگی بیشترین درگیری و نزاع‌ها را به خود اختصاص داده است.

محمدابراهیم الهی تبار نیز در این جلسه خودکشی را یک آسیب اجتماعی قابل پیشگیری معرفی کرد و اظهار داشت: تجربه نشان داده است که با کار حرفه‌ای می‌توانیم در جهت پیشگیری از این آسیب بسیار خوب وارد شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افزود: در کلان کشور ۲۳ آسیب اجتماعی احصاء و برای هر کدام دستگاه‌های متولی مشخص شد.

این مسئول بیان داشت: از این ۲۳ آسیب ۵ آسیب برای هر استان مشخص شد که رسیدگی به آنها در اولویت قرار گرفت و تشکیل اتاق فکر برای هر کدام از آنها ضروری شد.

وی خاطر نشان داد: در سال ۹۷ علی رغم بحران زلزله در بحث خودکشی ۱۶ درصد کاهش را شاهد بودیم اما در سال ۹۸ نسبت به سال قبل تغییر محسوسی نداشتیم.

الهی تبار گفت: از نظر فراوانی در این آسیب اجتماعی استان رتبه ششم در کشور را داریم و در این راستا با غربالگری می‌توانیم این آسیب را کنترل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه از کاهش آمار خودکشی در استان کرمانشاه طی سالهای اخیر خبر داد و اظهار داشت: این آسیب اجتماعی در استان تقریباً متوقف شده و می‌توانیم با آموزش‌های لازم به آن یک سیر نزولی بدهیم.

وی افزود: نشر و گسترش امیدواری در بین مردم مهم‌ترین فلسفه انتظار است و این ظرفیت دینی می‌تواند بر کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر واقع شود.

کد خبر 4829374

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه نیروی انتظامی قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف ایلام شهرکرد بوشهر تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان قزوین گرگان سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه بیرجند سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس

ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده انتظامی آذربابجان‌غربی گفت: شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس است.

سردار رحیم جهانبخش افزود: در پی وقوع نزاع و درگیری شب گذشته در یکی از محلات ارومیه و انتشار کلیپ آن در فضای مجازی، بنا به حساسیت موضوع، تمامی متهمان شناسایی شده و رسیدگی سریع به آن در دستور کار ویژه پلیس استان قرار گرفته است.

وی افزود: پس از تکمیل پرونده و دستگیری متهمان، جزئیات آن به اطلاع عموم شهروندان عزیز قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار جهانبخش تاکید کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و قطعاً اجازه جولان به مخلان امنیت عمومی را نمی دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • قمه کشی باورنکردنی در ارومیه + فیلم
  • (ویدئو) قمه‌کشی در ارومیه؛ عوامل نزاع شناسایی شدند
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته