Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: یک‌هزار و ۷۷۰ واحد غیرمجاز طی ادوار گذشته در بستر رودخانه‌های استان ساخته شده که در سیل فروردین‌ماه امسال ۶۴ مورد از آن تخریب شد.

او با بیان اینکه به هیچ وجه دیگر اجازه ساخت و ساز به واحد‌های تخریبی بستر رودخانه (۶۴ مورد) داده نمی‌شود، بیان  کرد: برای مالکان این واحد‌های تخریبی زمین و تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت و ساز در نظر گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول در خصوص مابقی واحد‌هایی متخلف که در بستر رودخانه هستند، گفت: پرونده این واحد‌های متخلف توسط شهرداری‌ها و بنیاد مسکن برای تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف حقوقی به کمیسیون‌های ماده ۹۹ در روستا‌ها و ۱۰۰ در شهر‌ها در حال ارسال است تا رای مراجع قانونی را برای تخریب این واحد‌های غیرمجاز بگیریم.

او ادامه داد: بعد از اینکه رای قانونی بگیریم برای واحد‌هایی که که به‌صورت متصرف غیرقانونی بوده و به صورت غیرمجاز نیز ساخت و ساز انجام داده کمکی در نظر نمی‌گیریم، ولی برای مالکانی که حق مختصر آن‌ها ثابت شود توسط شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و امور آب کمک‌هایی در راستای جبران خسارتی در مقابل سیل اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران استانداری کرمانشاه برف و کولاک بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مهدی رحماندوست گفت: ۱۲ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان تاکستان واقع در روستا‌های عاشق حصار و قازان داغی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع قلمع و قمع شد.

وی اضافه کرد: ۴۱ بنای غیرمجاز نیز متعلق به اراضی کشاورزی شهرستان قزوین به مساحت ۷۸ هزار متر مربع واقع در منطقه میانچال تخریب و قلع و قمع شده است.

این مسئول ادامه داد: مستحدثات تخریب شده شامل دیوارکشی، پی کنی، فنس کشی و ساخت بنا بوده که با حضور رییس و کارشناسان امور اراضی شهرستان تاکستان، نیرو‌های فراجا و عوامل راهداری اجرا شده است.

رحماندوست بر حفظ کاربری زراعی و باغی در اراضی کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: سودجویان زمین همواره در همه ایام به دنبال تغییر کاربری غیر مجاز کشاورزی هستند که نیرو‌های یگان حفاظت با هدف مقابله با این افراد به صورت شبانه روزی به گشت زنی در سطح استان اقدام می‌کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در راستای نظارت همگانی و برخورد با متخلفان موضوعاتی از قبیل ساخت و ساز غیرمجاز را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان