Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه دی ماه سال ۹۸ درباره قوی شدن کشور، هسته‌های علوم و فناوری‌های نوین راه‌اندازی می‌شوند. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مظفری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات و دبیر هسته علم و فناوری‌های نوین قرارگاه دانشجویی قدس در نشست خبری تشکیل قرارگاه دانشجویی قدس که در محل موزه ۱۳ آبان برگزار شد، گفت: حرکت در مرز علم یکی از مقدمات اخراج آمریکا در منطقه است با این وجود باید برای کسب علوم و فناوری‌های نوین که در مرز علم هستند باید چاره اندیشی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از برگزاری اولین نشست تخصصی گام دوم انقلاب اسلامی و توسعه علوم و فناوری‌های نوین در روز چهارشنبه دوم بهمن ماه در دانشگاه علوم و تحقیقات خبر داد و گفت: گام دوم انقلاب، تمدن اسلامی و نقش علوم و فناوری‌های نوین، تمدن اسلامی و علوم و فناوری‌های نوین، تبیین نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در گام دوم انقلاب و توسعه فناوری و مدل سازی و روش‌های افزایش مشارکت نخبگان در نقش آفرینی گام دوم انقلاب اسلامی از جمله محور‌های همایش نشست تخصصی گام دوم انقلاب اسلامی و توسعه علوم و فناوری‌های نوین هستند.

مظفری با بیان اینکه در نشست تخصصی گام دوم انقلاب اسلامی مقالاتی با موضوعات علوم شناختی، کشاورزی، مهندسی، انرژی ارائه خواهد شد، افزود: این نشست اولین برنامه‌ای است که به همت قرارگاه دانشجویی قدس برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات تصریح کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های تاریخی نماز جمعه دی ماه سال ۹۸ در خصوص قوی شدن کشور، هسته‌های علوم و فناوری‌های نوین راه اندازی می‌شوند.

وی از رونمایی مرکز تحقیقات پیشران هسته‌ای شهید قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: راهبرد پیشران هسته‌ای چند سالی است که مدنظر رهبر معظم انقلاب بوده است، چون پیشران هسته‌ای یک گام بزرگ در فضای گام دوم انقلاب است که باید این گام را برداریم. پیشران‌های هسته‌ای از سوخت‌های هسته‌ای غنی شده استفاده می‌کنند و امروز در میان شناور‌های سطحی و زیرسطحی نظامی و غیرنظامی دریایی کشور‌های پیشرفته دیده می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات با بیان اینکه نظام می‌تواند بازساخت پیشران هسته‌ای که نمود کاربردی دانش هسته‌ای در صنعت دفاعی است ضربه مهلکی را بر پیکره دشمنان وارد کند، افزود: با دستیابی به تکنولوژی ساخت این محصول استراتژیک ما می‌توانیم زیردریایی‌های حامل موشک‌های بالستیک میان برد و کروز را تا عمق اقیانوس‌ها پیش ببریم بدون اینکه زیردریایی ما برای هواگیری سوخت فسیلی به سطح آب بیاید و این مهم بزرگترین دستاورد نظامی برای یک کشور در عرصه پاسخ تهدید خاک در مقابل خاک محسوب می‌شود.

وی افزود: ما با دستیابی به این تکنولوژی می‌توانیم زیردریایی‌هایی را داشته باشیم و آن‌ها را در سواحل آمریکا مستقر کنیم و این زیردریایی ها، چون برای سوخت گیری نیاز به بالا آمدن و قرار گرفتن در سطح آب ندارند، می‌توانند سال‌ها در زیر آب بمانند.

مظفری با تاکید بر اینکه باید فضای علمی و فناوری‌های نوین در جامعه گفتمان سازی شود، اظهار کرد: اگر به تکنولوژی پیشران‌های هسته‌ای دست پیدا کنیم هیچ کس نمی‌تواند ما را تهدید کند؛ بنابراین باید بتوانیم از انرژی هسته‌ای به پیشران هسته‌ای برسیم و این نیز باید به یک گفتمان تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مظفری قرارگاه قدس گام دوم انقلاب خروج آمریکا از منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدیدنظر وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ شد:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه آزاد اسلامی

«ماده واحده- در اجرای بند ۵ ماده ۲ مصوبه تجمیعی- تکمیلی «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیأت‌ها و کمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان سنجش آموزش کشور و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضائی و تشکیل هیأت‌های عالی تجدیدنظر» (مصوب جلسه ۸۹۵ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی) و با استناد به تبصره ۲ این مصوبه؛ آقای محمدرضا مخبر دزفولی به‌عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت های عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، ابقاء و آقای سید سعیدرضا عاملی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتخاب می‌شوند».

کد خبر 6097998

دیگر خبرها

  • آغازهمایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • از اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان چه می دانیم؟/ رافائل گروسی؛ مهمان ویژه ایران در «نصف جهان»