Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی اعلام برکناری وزیر امور خارجه دولت کره شمالی، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی خبر داد که ظاهرا "ری سون گوون" به عنوان نامزد تصدی وزارت امور خارجه پیونگ یانگ معرفی شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در صورت تایید شدن ری سون گوون، او جانشین "ری یونگ هو" که خبر برکناری وی روز شنبه منتشر شد، به عنوان وزیر خارجه جدید کره شمالی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش یونهاپ منابع مطلع در کره شمالی به سفیران این کشور موضوع انتصاب ری سون گوون را به عنوان دیپلمات ارشد جدید اطلاع داده‌اند.

این منابع گفتند: این اطلاع‌رسانی چند روز پیش صورت گرفته و خبر رسمی انتصاب او نیز طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

گزارش شده که انتصاب او قرار است حاکی از اجرای یک تغییر در سیاست‌های کره شمالی احتمالا در قبال آمریکا و کره جنوبی باشد. با این حال وقوع تغییرات بنیادین در حال حاضر بعید خواهد بود.

ری سون گوون یک افسر سابق ارتش بوده و سابقه خدمت به عنوان رییس کمیته اتحاد مجدد صلح‌آمیز کشور را نیز داشته است؛ نهادی در کره شمالی که معادل وزارت اتحاد دو کره در دولت کره جنوبی است.

همچنین این وزیر خارجه احتمالی جدید کره شمالی کسی بوده که نقشی کلیدی در روابط با کره جنوبی داشته است. او همچنین زمانی رییس هیات اعزامی کره شمالی به مذاکرات سطح عالی با کره جنوبی از جمله یک نشست مربوط به ماه اوت 2018 بوده است؛ نشستی که نتیجه آن برگزاری دیدار مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی با کیم جون اون، رهبر کره شمالی در سپتامبر همان سال در شهر پیونگ یانگ بود.

به غیر از این موارد مربوط به سوابق حرفه‌ای ری سون گوون جزییات چندانی درباره دیگر تجربیات حرفه‌ای‌اش در حوزه امور خارجه وجود ندارد.

برکناری وزیر امور خارجه کره شمالی در حالی روز شنبه اعلام شد که کره جنوبی از تعهد خود به بهبود روابط دو کره همزمان با تداوم بن‌بست در مذاکرات پیونگ یانگ و واشنگتن خبر داد.

ری یونگ هو، وزیر خارجه برکنار شده کره شمالی نیز یک دیپلمات کارکشته و دست‌اندرکار در دیپلماسی با آمریکا محسوب می‌شود.

اخیرا کره شمالی بار دیگر تاکید کرد که قصد ورود مجدد به مذاکرات با آمریکا برسر خلع سلاح هسته‌ای خود را ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، به گفت وگو و تبادل نظر در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تأکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند