Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید بیکی گفت: نگاه دولت تدبیر و امید به دهیاری ها نگاه ویژه ای بوده و اعتبارات خوبی را در سال های اخیر در اختیار این نهاد از محل مالیات بر ارزش افزوده قرار گرفته تا بتواند در جهت رفاه حال روستائیان گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، مجید بیکی فرماندار شهرستان نهبندان  از چهار روستای چاهدراز، سهلآباد، شهرک طرح تجمیع سهل آباد و مزارسیدعلی از بخش شوسف بازدید و به مسائل و مشکلات این روستاها رسیدگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان نهنبدان بیان کرد: بنابر اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در استان خراسان جنوبی در پاییز ۹۸ به ۵.۵ درصد رسیده که با توجه پیگیری های استاندار  و با اجرای طرح های مهمی همچون مسکن محرومین، نهضت گلخانه و تزریق اعتبار در بخش های مختلف از جمله راهسازی، کشاورزی، گازرسانی، بندهای خاکی و ... محقق که حائز کمترین نرخ بیکاری در کشور گردیده است.

مجید بیکی  در دهگردشی از روستاهای مذکور اظهار نمود: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، الحمدالله اقدامات بسیار مناسب و تاثیر گذاری در جامعه بالاخص روستاها و نقاط محروم و در راستای توانمندسازی و بهره مندی اقشار کم درآمد و آسیب پذیر از امکانات و زیرساخت های لازم انجام گرفته است.

وی یادآورشد: جمله این اقدامات می توان به: برق رسانی، آبرسانی، احداث جاده‌ و آسفالت مسیرها، واگذاری مسکن، تلفن، اینترنت، مدرسه، خانه بهداشت، مرمت قنات ها و... اشاره داشت که در حال حاضر نیز نهضت گازرسانی در شهرستان در حال اجراست که انشاالله تا پایان سال ۹۹ کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از این نعمت برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه افزود : طرح ویژه احداث ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین در استان و شهرستان نهبندان با پیگیری های ویژه استاندار محترم و با مشارکت دولت، بنیاد مسکن و کمیته امداد کلید خورده که می توان از مهمترین و اساسی ترین طرح های دولت نام برد که ستودنی است و هم اکنون شاهد رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در منطقه هستیم و رونق قابل ملاحظه ای در بخش اشتغال ایجاد کرده است‌.

نماینده عالی دولت در شهرستان خاطر نشان کرد: با پیگیری های ویژه استاندار محترم در اجرای طرح های مختلف در استان خراسان جنوبی نرخ بیکاری در پاییز سال جاری به ۵.۵ درصد کاهش یافته است که در بین استان های کشور دارای کمترین نرخ بیکاری است.

وی گفت: در حوزه اشتغال با همکاری بنیاد برکت جمعا ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در روستاهای شهرستان برای اقشار کم درآمد پرداخت می شود که می طلبد روستائیان با بررسی های لازم در راستای شغل‌های مورد نظر با توجه به پتانسیل منطقه اقدام لازم را صورت داده که این خود می تواند کمک شایانی به مردم روستا داشته باشد. 

فرماندار نهبندان بیان داشت: نگاه دولت تدبیر و امید به دهیاری ها نگاه ویژه ای بوده و اعتبارات خوبی را در سال های اخیر در اختیار این نهاد از محل مالیات بر ارزش افزوده قرار گرفته تا بتواند در جهت رفاه حال روستائیان گام بردارند.

بیکی اضافه کرد: با توجه به منابع آبی، پتانسیل خاک مناسب و ظرفیت حوزه کشاورزی و دامپروری در برخی روستاها می طلبد که طرح اصلاح الگو کشت و یکپارچه سازی زمین‌های کشاورزی از اولویت‌های مهم و ضروری با کمک اهالی روستاها اجرا گردد.

وی در ادامه توضیحاتی را در خصوص واگذاری زمین به روستائیان از طریق بنیاد مسکن ارائه  کرد. 

بیکی افزود: اعتبارات حوزه راه در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲ برابر شده است که در احداث باند دوم ان شاالله بزودی شاهد آغاز ۲۰ کیلومتر جدید با اعتبار بیش از ۶۰ میلیارد تومان در حوزه شهرستان خواهیم بود.

لازم به ذکر است که در ابتدای این جلسه اهم مسائل و مشکلات روستائیان توسط اعضای شورا و دهیاران روستاهای مذکور مورد بازگو قرار و در ادامه توسط مسئولین مربوطه پاسخگویی و دستورات و راهنمایی های لازم  توسط فرماندار شهرستان صادر شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درآمد دولت قرض الحسنه مالیات بر ارزش افزوده مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۶۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واگذاری ۱۲۴ قطعه زمین به خانوارهای مشمول قانون جوانی جمعیت در ماکو

فرماندار شهرستان ماکو با اشاره به اینکه تعداد ۳۱۴ پرونده مسکن برای مشمولین قانون جوانی جمعیت در شهرهای ماکو و بازرگان تشکیل شده است، گفت: برای تعداد پنج خانوار زمین واگذار شده است و در مرحله اول نیز به تعداد ۱۲۴ خانوار زمین واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نادر کاظمی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد خانواده و جوانی جمعیت شهرستان ماکو با بیان اینکه باید تمام مسئولان برای تشویق مردم به سوی جوانی جمعیت و اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم تلاش کنند، اظهار کرد: برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک عزم ملی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۳۱۴ پرونده مسکن برای مشمولان قانون جوانی جمعیت در شهرهای ماکو و بازرگان تشکیل شده است، افزود: برای تعداد پنج خانوار زمین واگذار شده است و در مرحله اول نیز به تعداد ۱۲۴ خانوار زمین واگذار خواهد شد و برای مابقی متقاضیان نیز بعد از تأمین زمین واگذاری انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان ماکو گفت: تعداد ۴۱ پرونده مسکن برای جوانی جمعیت در روستاهای شهرستان ماکو تشکیل شده است.

کاظمی تصریح کرد: برای تعداد پنج خانوار زمین واگذار شده است و به تعداد ۱۱ خانوار نیز تا پایان ماه جاری زمین واگذار خواهد شد و برای مابقی متقاضیان نیز بعد از تأمین زمین واگذاری انجام خواهد شد.

کد خبر 751272

دیگر خبرها

  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • آغاز واگذاری ۱۲۴ قطعه زمین به خانوارهای مشمول قانون جوانی جمعیت در ماکو
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال