Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: یکی از معضلات استان قزوین این است که هواشناسی را جدی نمی‌گیرند، جلسات کمیته بحران باید زودتر برگزار شود، ما اطلاعیه و پیش‌بینی‌ها را به مدیریت بحران استانداری می‌دهیم اما اغلب جدی گرفته نمی‌شود.

یوسف شیخ‌الملوکی، مدیرکل هواشناسی استان قزوین در جلسه علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته ۲۸ دی با موضوع آلودگی هوای استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: گرم شدن کره زمین باعث تغییرات اقلیمی شده است که همین امر باعث رخ دادن سیل در اقصی نقاط کشور می‌شود و این‌ها بیانگر یک هشدار است، ممکن است در آینده شاهد بارندگی شدید در قزوین باشیم آیا برای آن برنامه‌ریزی خاصی صورت گرفته است؟

وی افزود: ما نمی‌توانیم با طبیعت بجنگیم بنابراین لازم است که برنامه‌های خود را مدیریت کنیم، قزوین آلوده است چراکه واحدهای صنعتی زیادی بدون پیوست زیست‌محیطی در حال فعالیت هستند، بارها تأکید کرده‌ام که هواشناسی را نیز در کمیته امور زیربنایی دعوت کنند اما محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مدیرکل هواشناسی استان قزوین اظهار کرد: پروژه‌های شهری بدون در نظر گرفتن پیوست زیست‌محیطی اجرا می‌شوند، مثلاً در منطقه‌ای نیاز است که سازه‌ای مقاوم در برابر باد انتخاب شود که بدون در نظر گرفتن آن ساختمان تأسیس و مشکلاتی بعدازآن ایجاد می‌شود.

وی تأکید کرد: یکی از معضلات استان قزوین این است که هواشناسی را جدی نمی‌گیرند، جلسات کمیته بحران باید زودتر برگزار شود، ما اطلاعیه و پیش‌بینی‌ها را به مدیریت بحران استانداری داده‌ایم و گفته‌ایم که بارش برف با چه شدتی است تا تعطیلی مدارس اعلام شود اما تاکنون با ما ارتباطی نگرفتند، اغلب ما اعلام می‌کنیم که روز آینده غافلگیر نشوند اما پیگیری خاصی صورت نمی‌گیرد.

شیخ الملوکی تصریح کرد: دوشنبه ریزموج داریم و مورد خاصی وجود ندارد اما در سطح استان یخبندان داریم، سه‌شنبه و چهارشنبه اما موج‌ها به سمت ما حرکت می‌کنند باید اقدامات لازم صورت بگیرد، ما اطلاعیه سه‌شنبه و چهارشنبه را نیز فردا در اختیار مدیریت بحران استان قزوین قرار خواهیم داد.

وی بیان کرد: ما یک ایستگاه بین‌المللی در فرودگاه قزوین داریم که بیش از ۵۰ سال آمار دارد، همچنین سیلوتیک تکمیلی تمام‌خودکار در رازمیان، آبیک و سیردان، سیلوتیک تکمیلی نیمه‌خودکار که ۱۲ ساعته دیده‌بان دارد در بوئین‌زهرا، آوج، تاکستان، معلم کلایه و کوهین، دو ایستگاه اقلیم‌شناسی خودکار در اسماعیل‌آباد و نیروگاه شهید رجایی، دو ایستگاه اقلیم‌شناسی سنتی و دو ایستگاه جاده‌ای و ۲۹ ایستگاه باران‌سنجی در سطح استان قزوین داریم.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین اظهار کرد: ما در شمال شهر قزوین هیچ ایستگاه هواشناسی نداریم درواقع هیچ اطلاعات جوی از شمال شهر قزوین نداریم، تنها ایستگاه موجود در این منطقه فرودگاه است که آن‌هم پوشش شهرستانی ندارد، درخواست داریم شورای شهر مبلغی برای احداث ایستگاه در منطقه شمال شهر در اختیار ما قرار دهد.

وی افزود: در باراجین که ایستگاه توریستی است هیچ داده و اطلاعاتی نداریم و تا زمانی که داده آماری وجود ندارد نمی‌توانیم برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهیم، ما یک ایستگاه در بالا شهر قزوین نیاز داریم چراکه پیش‌بینی برای این مناطق سخت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي ایستگاه هواشناسی استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان صاف همراه با وزش باد در استان قزوین

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند جو استان نسبتا پایدار است که البته در برخی نقاط ابر‌ها در آسمان دیده می‌شوند که انتظار داریم به تدریج از میزان آنها کاسته شود.

وی اظهار کرد: پدیده غالب امروز وزش باد خواهد بود به ویژه در کانال بادی استان در شهر‌هایی مثل کوهین، تاکستان و بوئین زهرا و حتی بخش‌هایی از قزوین این پدیده وجود خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: از فردا پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده جوی پایدار در منطقه خواهیم داشت که به تدریج از از شدت وزش باد کاسته شده و بنابراین دمای هوا افزایش خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بخشی از آب سد گلستان فردا شنبه هشتم اردیبهشت رهاسازی می‌شود 
  • ۵ مصدوم در سه حادثه ترافیکی در قزوین
  • مصدومیت ۵ نفر ‌در ۳ سانحه رانندگی شهر قزوین
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • آسمان صاف همراه با وزش باد در استان قزوین
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین