Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حیدر مطاعی درباره آخرین وضعیت روستاهای سیلابی جنوب شرق کشور اظهار داشت: در روزهای اخیر وضعیت ما تا حدودی بهتر شده است؛ در سیستان و بلوچستان تنها ۲۴ روستا باقی مانده که هنوز جاده دسترسی آنها بازگشایی نشده است. البته ما همچنان در مرحله بازگشایی قرار داریم و صرفاً ترددها را برقرار می‌کنیم. ضمن اینکه روستاهای اصلی و فرعی همگی تا پایان روز چهارشنبه هفته گذشته بازگشایی شدند و فقط راه‌های روستایی ۲۴ روستا مسدود است که آبگرفتگی اجازه عملیات به نیروهای راهداری را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۴ روستا در سیستان و بلوچستان و ۵ روستا در هرمزگان همچنان محصور در سیل

وی با بیان اینکه تا امشب (یکشنبه ۲۹ دی ماه) همه ۲۴ راه روستای مسدود سیستان و بلوچستان بازگشایی خواهند شد، ادامه داد: در هرمزگان تا ظهر دیروز (شنبه ۲۸ دی ماه) ۷ محور روستایی مسدود بود که تا شب گذشته دو محور دیگر بازگشایی شد؛ این ۵ محور روستایی باقی مانده نیز طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۹ و ۳۰ دی ماه) بازگشایی می‌شوند که علت طولانی شدن زمان بازگشایی این محورها، کوهستانی و طولانی و دور از دسترس بودن این مسیرهاست برخی مسیرها نیز دچار رانش شده اند که عملیات بازگشایی را با سختی روبه رو کرده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: برآورد خسارت به صورت تقریبی انجام شده چون فعلاً دستور کار اصلی، بازگشایی محورها و سپس بازسازی آنهاست. چون صرفاً قرار است کاری کنیم که امکان تردد در جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی برقرار شود. همکاران ما در حال بهسازی سطح جاده‌ها هستند؛ در روزهای نخست پس از سیل، فقط امکان تردد وجود داشت یا صرفاً یک لاین را باز کرده بودیم اما در دو سه روز اخیر توانسته ایم سطح کیفی تردد را افزایش داده و امکان عبور خودروهای بیشتری فراهم شده است که درنتیجه کار امدادرسانی به مردم سیل زده روند سریع‌تری به خود گرفته است.

۱,۰۰۰ میلیارد تومان؛ مجموع خسارات سیلاب به راه‌های جنوب شرق

وی میزان خسارت سیل در سیستان و بلوچستان را ۷۵۰ میلیارد تومان دانست و گفت: این میزان خسارت شامل خساراتی است که به ابنیه فنی، پل‌ها و راه‌ها وارد شده و همچنین شامل هزینه‌هایی است که برای بازسازی این محورها نیاز داریم. در هرمزگان ۲۳ میلیارد تومان و در جنوب کرمان ۳۲ میلیارد تومان است که مجموعاً هزار میلیارد تومان خساراتی است که سیل به راه‌ها و ابنیه فنی در حنوب شرق کشور وارد کرده است.

مطاعی با اشاره به بسیج امکانات راهسازی کشور برای بازگشایی و بهسازی و نوسازی محورهای سیل زده سه استان جنوب شرقی یادآور شد: تمام ماشین آلات راهسازی بخش خصوصی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و همچنین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به این منطقه منتقل شده تا امکان تردد در راه‌ها برقرار شود.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت سیل در سیستان و بلوچستان/ جبران خسارت‌ها برای ساکنین غیرممکن است

چرا از تأسیسات موقتی استفاده نمی‌شود؟

وی در خصوص استفاده از تأسیسات موقتی راهسازی مانند پل‌های خرپایی در بازسازی محورها و ابنیه فنی آسیب دیده در سیل سیستان و بلوچستان تأکید کرد: هر طور که هست توانسته ایم تردد را برقرار کنیم، با توجه به اینکه سیل هرمزگان و سیستان و بلوچستان در چند دهه اخیر بی سابقه بوده و ممکن است دوباره چنین اتفاقی رخ دهد، لذا اجرای اقدامات موقتی به صلاح نیست و بهتر است اقدامات اساسی انجام دهیم؛ چون ممکن است دو سه سال دیگر باز هم چنین سیلاب‌هایی رخ دهد؛ چرا که اگر چند میلیارد تومان برای ساخت یک پل هزینه کنیم، اما دوباره در دو سه سال آینده با سیلاب دیگری تخریب شود، هدررفت منابع ملی است؛ اگرچه این اقدامات زمان بر خواهد بود، اما توان تلاش خود را به کار می بریم که روز به روز کیفیت ساخت و ساز فعالیت‌های عمرانی را ارتقا دهیم.

لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qQC خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سیل و آبگرفتگی سیل سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۰۰ هزار شرکت تعاونی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۰۰ هزار شرکت تعاونی در استان ثبت شده که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شرکت‌ فعالیت دارند.

ایرج حسن پور امروز چهارشنبه در هفتمین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام "جهش تولید و مشارکت مردم" توسط رهبر معظم انقلاب تاکید ایشان بر محورهای اقتصادی و مشارکت هرچه بیشتر مردم است.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد از اقتصاد کشور در اختیار دولت است، اما براساس قانون باید ۲۵ درصد از اقتصاد در اختیار بخش خصوصی و شرکت‌های تعاونی باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این اداره در سه محور صنعت، معدن و تجارت در استان فعالیت دارد، ادامه داد: این استان به عنوان استعداد پنهان معدنی آشکار شناخته می‌شود که به همت دولت سیزدهم و تاکیدات رهبر معظم انقلاب و نگاه ویژه استاندار پیشرفت‌های چشمگیری در بخش معدن داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر در بخش معدن، مواد معدنی به صورت فله‌ای و خام صادر می‌شود که با تاکید استاندار مبنی بر ایجاد فرآوری مواد معدنی، استارت این فرایند با ساخت ۱۳ کارخانه فرآوری در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

حسن پور بیان کرد: سه کارخانه فرآوری در سیستان و بلوچستان آماده بهره‌برداری هستند که در سفر آینده رئیس جمهور افتتاح می‌شوند.

وی افزود: در بخش صنعت، تولید و صادرات سیمان، تور ماهی‌گیری و پرورش آبزیان و کنسرو ماهی در داخل سیستان و بلوچستان انجام می‌شود و در بحث تولیدات داخلی با توجه به نظارت‌های سازمان استاندارد و صمت پیشرفت‌ تولیدات با کیفیتی را داشته‌ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۱۲ واحد تولیدی برتر در استان رصد و شناسایی شده که در آینده از آنها تقدیر و حمایت خواهد شد و باید توان صادراتی استان را بالا ببریم و از واحدهای تولیدی پشتیبانی و حمایت کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد
  • ارتقای راه های سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) آتش گرفتن یک تریلی در سیستان و بلوچستان
  • ثبت بیش از ۲۰۰ هزار شرکت تعاونی در سیستان و بلوچستان
  • وزش باد شدید در مناطق شمالی، نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم