Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز نیازمند آن هستیم تا مسئله اول کشور را بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و اولویت‌های نظام شناسایی کنیم، مسئله اول کشور اراده اجتماعی برای ایستادگی و مقاومت در مسیر حرکت تمدنی است و هیأت‌ها باید با تقویت معنویت و معرفت افراد به سمت تحقق این مسئله حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیات خبرگزاری فارس، نشست تخصصی الگوی هیأت‌های مذهبی در ارتقای معنویت، اخلاق و سبک زندگی اسلامی، ایرانی صبح امروز یکشنبه ۲۹ دیماه باحضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، علی‌اکبر مداحی رئیس هیات رزمندگان اسلام، محمدحسین رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام، محمدرضا سنگری عضو هیأت علمی بنیاد دعبل خزایی،‌ حسین محمدی سام مسئول هیات روضةالشهدا در سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام قمی در این مراسم با بیان اینکه بازنشانی سرمایه هیأت ضرورت دارد اظهار داشت: هیأت با نگاه عمیق تقلیل‌گرایانه، جامعه‌شناسانه و وجودشناسانه باید بررسی شود تا بدانیم با چه سرمایه‌ای به مدد انقلاب اسلامی می‌رویم.

وی با بیان اینکه همان‌طور که هیأت را باید بهتر و عمیق‌تر درک کرد، ضروری است انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را نیز بررسی کرد و نسبت به وضعیت کنونی آن اطلاعات پیدا کرد، افزود: برخی کارشناسان معتقدند دینداری در کشور افول کرده، اما تحقیقات و افکارسنجی نشان می‌دهد این‌گونه نیست و اعتقادات دینی عمق بسیاری در جامعه دارد و مثال آن نیز هیأت‌های مذهبی و عزاداری روز عاشورا است.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه با بررسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این سؤال مطرح است که مسئله یک امروز انقلاب اسلامی چیست و اولویت اصلی چه موضوعی است؟ تصریح کرد: امام زمان(عج) مسائل زیادی دارد که به واسطه آن غصه ما شیعیان را می‌خورد. اما مسئله اصلی برای ایشان چیست؟ یعنی نقطه کانونی امام زمان (عج) کجاست که ما باید با تفقه و ولایت به آن بپردازیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه اسلام ناب امروز برای ما در انقلاب اسلامی متجلی می‌شود، گفت: در حاکمیت و نظام کشور مشکلاتی وجود دارد که می‌پذیریم و باید حل شود، اما مسئله یک امروز کشور که قطعاً در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به آن پرداخته شده است و موتور محرکه آن ایمان و معنویت است، چیست؟ به نظر بنده این مسئله اراده اجتماعی بر ایستادگی و مقاومت در مسیر حرکت تمدنی است که البته کارشناسان دیگر نیز باید در این زمینه نظر دهند. ما مثال این اراده اجتماعی را در تشییع حاج قاسم سلیمانی دیدیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: هیأت با تقویت معنویت و معرفت باید مسئله یک انقلاب را به پیش ببرد و معنویت و معرفت را در خدمت به انقلاب به کار گیرد.

در بخش دیگری از این مراسم علی‌اکبر مداحی رئیس هیأت رزمندگان اسلام با اشاره به اثرات تربیتی هیأت در ابعاد فردی و اجتماعی اظهار داشت: هیأتی می‌تواند کارکردهای تربیتی داشته باشد که ابتدا افراد در آن حضور مستمر داشته باشند و خود هیأت نیز کامل و تراز باشد.

وی با بیان اینکه هیأت پایگاه شعور، معرفت، تعقل و تفکر است، تصریح کرد: هیأت با داشتن سخنران، پایگاه مناسبی است تا انسان که قائل به تفکر و معرفت‌زایی است را تربیت کند.

مداحی با اشاره به اینکه هیأت مرکز محبت، عشق، عاطفه و احساس است، افزود: مقام معظم رهبری در خصوص مداحان فرمودند؛ این قشر با عقل، عاطفه، شعور و احساس مواجه هستند، بنابراین هیأت باید این دو بار را دارا باشد و در این زمینه‌ها گام‌های اساسی بردارد.

رئیس هیأت رزمندگان اسلام اشک ریختن در هیأت به واسطه روضه برای اهل بیت (ع)‌ دارای اثرات بسیار زیادی دانست و گفت: یکی از این آثار سبک شدن انسان از بار سنگین گناه است. انسان‌ها زمانی که در هیأت برای روضه امام حسین(ع) اشک می‌ریزند، علاوه بر اینکه ثواب می‌برند، سبک هم می‌شوند و آماده گام‌های بعدی در مسیر اخلاق و معنویت می‌شوند.

وی اضافه کرد: ‌شادابی و بهجت بعد از روضه و اشک ریختن برای هیأتی‌ها ایجاد می‌شود و این با حرف برخی افراد که می‌گویند روضه و اشک موجب افسردگی است، در تناقض است. الحمدلله شاهدیم که سنین مختلف هیأتی‌ها دارای شادی و بهجت بسیاری هستند.

مداحی افزود: چای و غذای روضه و هیأت نیز در روح و روان انسان بسیار تأثیرگذار است و این را افراد مرتبط با هیأت می‌توانند گواهی دهند. از سوی دیگر هیأت منشا صمیمیت، برادری و وحدت است و انسان هیأتی محال است در مسیر غیروحدت قدم بگذارد و به سمت تفرقه حرکت کند.

رئیس هیأت رزمندگان اسلام اظهار داشت: هیأت باعث حذف فاصله طبقاتی است. در این مجموعه فقیر و غنی کنار یکدیگر می‌نشینند و بدون هیچ تفاوتی به عزاداری می‌پردازند. حتی هیأت بهترین حسینیه برای تربیت کودک است و سبب بالا رفتن محبت بین زن و شوهر، برادر و خواهر، برادر با برادر و دیگر روابط خانوادگی است، زیرا اکثر روضه‌ها و حکایت‌های تاریخی در هیأت بر اساس ارتباط صمیمی بین اعضای خانواده است.

وی با اشاره به اینکه هیأت درس شجاعت، مقاومت و شهادت‌طلبی به افراد می‌دهد، گفت:‌ هیأت مرکز مبارزه با ظلم‌ستیزی است و فرد هیأتی اگر درک صحیحی از موضوعات داشته باشد و مستمراً در جلسات حضور پیدا کند، محال است زیر بار ظلم برود. همچنین هیأت مرکز شور و حرارت حسینی برای تخلیه روحی و روانی انسان است که اثر تربیتی بسیاری در این حوزه دارد.

مداحی ادامه داد:‌ هیأت مرکز کمک به محرومان و ایتام است و امروز از میان ۱۰۵۰ شعبه هیأت رزمندگان اسلام حداقل ۱۰۰ خیریه در کشور فعال است که به محرومان رسیدگی می‌کند. همچنین هیأت‌های کشور مرکزی برای کمک به همنوعان در سیل و زلزله هستند که در حوادث اخیر نقش خود را بسیار خوب ایفاد کردند. از سوی دیگر هیأت‌ها مرکزی برای اعزام نیروی انسانی در برهه‌های خاص هستند که در دوران دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفاد کردند و امروز در گروه‌های جهادی نیز نقش‌آفرینند و ما هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای اعزام ۴۰ گروه جهادی به سیستان و بلوچستان جهت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان هستیم.

رئیس هیأت رزمندگان اسلام در پایان سخنان خود با بیان اینکه هیأت بهترین مکان برای حضور خانوادگی جهت بهره‌برداری از برنامه‌ها است، تصریح کرد: بهترین مکان برای پیوند مکتب عاشورا و مهدویت هیأت است که بهترین بستر برای کسب فضائل معنوی در فضای مجازی را نیز مهیا می‌کند. البته در این فضا آسیب‌هایی وجود دارد اما زمانی که جوان در مراسم هیأت حضور پیدا می‌کند و در فضای مجازی نیز با هیأت انس می‌گیرد، مانع انحراف و آسیب او می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: مداحی انقلاب اسلامی سبک زندگی گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی شامگاه پنجشنبه در مجمع سرمربیان صالحین شاهرود در سپاه ناحیه این شهرستان در با اشاره به اقتدار کنونی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: دستاوردهای امروز کشور مرهون خون مطهر شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه به شبکه‌سازی نظام تربیتی صالحین اشاره کرد و افزود: اساتید، استادیاران، سرمربیان، مربیان و متربیان فعال در شبکه تربیتی صالحین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند که البته باید در کنار توجه به نیروی انسانی مجرب به محتوای غنی نیز توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه فرماندهان سپاه در رده‌های مختلف باید از نقش خود در طرح و تبیین محتوای مورد نیاز برای کادرسازی به خوبی مطلع باشند تصریح کرد: اگر در نظام تربیتی صالحین به امر کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی ایران با دقت و حساسیت توجه نداشته باشیم نباید امیدی به تحقق این مهم در سایر بخش‌ها داشته باشیم.

مطیعی با تاکید بر اینکه دشمن تمام تلاش خود را برای جلوگیری از شبکه‌سازی نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی به کار گرفته است گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مساجد را محور تمام فعالیت‌های جوانان می‌دانند لذا نباید ایجاد جاذبه برای جوانان در فضایی غیر از مسجد سبب فاصله گرفتن این قشر از مسجد شود!

وی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند با انواع روش‌ها ما را از حساسیت و دغدغه‌مندی نسبت به مسائل گوناگون دور کند که اگر چنین شرایطی رخ دهد با اهداف انقلاب اسلامی فاصله خواهیم گرفت.

امام جمعه سمنان دغدغه‌مندی را در مقایسه با تلاش و کوشش دارای اهمیت و اولویت بیشتری دانست و گفت: کسب مهارت‌های لازم برای ارتباط مؤثر با جوانان، نوجوانان و متربیان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

کد خبر 6088870

دیگر خبرها

  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس