Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@09:58:26 GMT

«ری سون گون» وزیر خارجه جدید کره شمالی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۷۰۲۵

ساعت24-برخی منابع آگاه از انتخاب «ری سون گون» به عنوان وزیر امور خارجه جدید کره شمالی با دستور کار تغییر رویکرد پیونگ یانگ در قبال واشنگتن و سئول خبر دادند.

به گفته برخی منابع آگاه،‌کره شمالی روز یکشنبه سفیران خارجی مستقر در پیونگ یانگ را از انتصاب «ری سون گون» به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور مطلع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این منابع اعلام کردند که  قرار است انتصاب رسمی وی در هفته جاری انجام شود. 

ری سون گون در صورت تایید، جایگزین «ری یونگ هو» خواهد شد و ممکن است سیاست خود را در قبال واشنگتن و سئول تغییر دهد.

روز گذشته برخی منابع خبری گزارش دادند که ری یونگ هو وزیر امور خارجه سابق کره شمالی از سمت خود برکنار شده است. آقای هو، از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ سفیر کره شمالی در انگلیس بود و پیش از تعیین به عنوان وزیر خارجه، مدتی در مقام معاون وزیر خارجه فعالیت داشت. وی طی سال‌های گذشته در مذاکرات 6 جانبه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره (با حضور کره شمالی، کره جنوبی، آمریکا، روسیه، چین و ژاپن) جزو هیات مذاکره پیونگ یانگ بود.

گفت‌وگوهای هسته‌ای میان کره شمالی و آمریکا از زمان برگزاری دومین دیدار میان کیم و ترامپ در هانوی در آغاز سال جاری میلادی به بن‌بست برخورده است. پیونگ‌یانگ خواستار کاهش تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده علیه این کشور به بهانه برنامه موشکی و هسته‌ای شد، اما واشنگتن رفع تحریم‌ها را به اقدامات ملموس از سوی پیونگ‌یانگ در جهت خلع سلاح هسته‌ای منوط کرده است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند

وزیر امور خارجه چین در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا در پکن، با او به بحث و رایزنی درباره چالش‌های روابط دوجانبه پکن-واشنگتن، راه‌های بهبود آن و برخی مسائل منطقه‌ای پرداخت.

به گزارش ایسنا، "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین در دیدار با "آنتونی بلینکن" همتای آمریکایی خود که به پکن سفر کرده است، گفت که گزینه‌های روابط چین و آمریکا بین ثبات و "چرخه‌ای نزولی" است.

شبکه سی‌ان‌ان در این باره گزارش داد که سفر بلینکن به چین که دومین سفر او به این کشور در بازه زمانی یک ساله است، در شرایطی انجام شده که این دو قدرت جهانی به دنبال گسترش ارتباطشان، ایجاد ثبات در روابط پرتنش خود و رسیدگی به مسائلی از جمله حمایت پکن از روسیه در جنگ اوکراین و اقدامات آن در دریای چین جنوبی و در قبال تایوان هستند.

وانگ یی با اشاره به این که روابط آمریکا-چین "رو به ثبات می‌رود"، به بلینکن گفت: آیا چین و آمریکا باید به مسیر درست به سمت ثبات ادامه بدهند یا به چرخه‌ای نزولی بازگردند؟ این مسئله مهمی پیش روی کشورهای ما است و صداقت و توان ما را محک می‌زند.

وزیر امور خارجه چین همچنین به همتای آمریکایی خود گفت: آیا کشورهای ما باید یک همکاری بین‌المللی در قبال مسائل جهانی را رهبری کنند و به نتیجه دو سر برد برای همه برسند؟ یا به دشمنی و تقابل بپردازند و حتی وارد یک درگیری شوند که نتیجه آن دو سر باخت برای همه است؟

او همچنین بیان کرد: ما امیدواریم که آمریکا عرضه موشک‌های میان برد زمین‌ به زمین به منطقه آسیا-اقیانوسیه، آسیب زدن با منافع چین در زمینه امنیت راهبردی و تضعیف صلح و ثبات منطقه را که به سختی حاصل شده است را متوقف کند.

اظهارات وانگ در پی برآشفتگی مقامات چینی از اقدامات واشنگتن تحت عنوان امنیت ملی مطرح می‌شود که پکن آن را ابزاری برای ممانعت از پیشرفت خود می‌داند. از جمله این اقدامات،  کنترل صادرات محصولات هایتک چین است که کاربرد نظامی نیز دارند. همچنین شامل ممنوعیت سرمایه‌گذاری آمریکا در برخی از بخش‌های  هایتک چین است.

بلینکن نیز در این دیدار به "مسئولیت مشترک" دو کشور در "اطمینان یافتن از شفاف بودن در زمینه تمامی حوزه‌های مورد اختلاف و پرهیز از سوء تفاهم‌ها و اشتباهات محاسباتی" اشاره کرد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز در این باره گزارش داد که بلینکن همچنین به وانگ یی گفت: آمریکا سیاست چین واحد را دنبال می‌کند و استقلال تایوان مورد حمایت آن نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد