Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@13:57:26 GMT

میزان سرمایه‌گذاری چین درایران

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۷۴۰۶

موسسه "امریکن اینترپرایز" در گزارشی به بررسی میزان سرمایه‌گذاری چین در کشورهای مختلف پرداخت. ناطقان:  موسسه "امریکن اینترپرایز" اعلام کرد که با وجود کاهش حجم سرمایه گذاری‌های خارجی چین در کشورهای مختلف در سال ۲۰۱۹، این کشور به منظور توسعه روابط خود با جهان از سال ۲۰۰۵ تاکنون حدود دو تریلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در کشورهای مختلف انجام داده که بخش بزرگی از این سرمایه گذاری در قالب پروژه جاده و کمربند که از آن به عنوان جاده ابریشم جدید نام برده می‌شود بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میزان سرمایه‌گذاری خارجی چین در ایران و کشورهای همسایه

طبق ادعای این موسسه، چین در بازه زمانی ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ در مجموع ۲۶.۹۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در ایران داشته است که از این رقم، ۱.۵۳ میلیارد دلار در بخش صنایع شیمیایی، ۱۱.۱ میلیارد دلار در بخش انرژی، ۴.۹۶ میلیارد دلار در بخش فلزات، ۱۶۰ میلیون دلار در بخش املاک، ۶.۹۲ میلیارد دلار در بخش حمل و نقل و ۲.۲۵ میلیارد دلار در سایر بخش‌های اقتصاد ایران بوده است.

همچنین در بین همسایگاه ایران، چین طی این مدت چین ۵۶.۳۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری در پاکستان، ۳.۴۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذای در افغانستان، ۶.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در ترکمنستان، ۱.۹۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری در آذربایجان، ۱۵.۹۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری در ترکیه، ۲۳.۹۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در عراق، ۴۱.۱۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری در عربستان و ۳۴.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری در امارات داشته است.

بدین ترتیب ایران پس از  پاکستان، عربستان و امارات، چهارمین کشور جذب کننده سرمایه‌ چین در بازه ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ در منطقه بوده است.

سرمایه‌گذاری چین در اروپا و آمریکا

با وجود روابط سیاسی نه چندان گرم، چین سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در کشورهای غربی داشته است. طی بازه زمانی مذکور این کشور ۴۷.۴۳ میلیارد دلار در آلمان سرمایه‌گذاری کرده است. این رقم برای فرانسه ۲۴.۷۶ میلیارد دلار، انگلیس ۸۷.۱۷ میلیارد دلار، سوئیس ۶۱.۵۹ میلیارد دلار، کانادا ۵۶.۹۷ میلیارد دلار و آمریکا ۱۸۶.۵۶ میلیارد دلار بوده است.

سرمایه‌گذاری چین در کشورهای آسیایی

با وجود نزدیکی جغرافیایی و روابط سیاسی بهتر با کشورهای آسیایی، میزان سرمایه گذاری چین در کشورهای این منطقه به صورت کلی کمتر از کشورهای غربی بوده است.

طی این مدت چین در روسیه ۵۵.۱۴ میلیارد دلار، هند ۳۰.۶۷ میلیارد دلار، ژاپن ۹.۸۳ میلیارد دلار، استرالیا ۱۱۵.۵۶ میلیارد دلار و اندونزی ۵۱.۵۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.
منبع: ایسنا برچسب ها: ایران ، چین ، سرمایه گذاری ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ایران چین سرمایه گذاری ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد

علی اصغر عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری از مبدا گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه انجام گرفته است.

وی با آمار ارائه شده از سوی گمرک ایران اشاره کرد و افزود: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این میزان ترانزیت خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عباس‌زاده ادامه داد: بر اساس ارائه شده از سوی گمرک ایران، گمرک پرویزخان با ۴۸۶ هزار تن کالا بیشترین میزان ترانزیت خارجی مبدا در بین گمرکات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: گمرک شهید رجایی با ۳۷۷ هزار تن و گمرک باشماق با ۲۰۳ هزار تن در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

کد خبر 6096857

دیگر خبرها

  • صندوق ‏توسعه ملی برای رفع عقب‌ماندگی در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر پیشگام می‌شود
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • مارکسیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • ۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر