Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@12:33:53 GMT

تجهیزات هواشناسی در دریا و قله دماوند نصب شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۷۴۸۰

تجهیزات هواشناسی در دریا و قله دماوند نصب شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا رضوی بعدازظهر یکشنبه در ستاد تسهیلات سفرهای استان با اشاره به درپیش بودن سفرهای نوروزی از نصب تجهیزات هواشناسی دریایی خبر داد و گفت: تصاویر دریافتی از این ایستگاه در وب سایت بارگذاری می‌شود و مسافران می‌توانند وضعیت دریا را به صورت آن لاین مشاهده کند.

وی همچنین از احداث ایستگاه هواشناسی در قله دماوند نیز خبر داد و گفت: در جاده هراز و قله دماوند نیز ایستگاه هواشناسی و دوربین نصب شد تا مسافران برای رفتن به قله و یا گذر از جاده هراز، وضعیت آن را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: در حال حاضر پیش بینی‌های هواشناسی در جهان حداکثر تا ۱۲ روز آینده انجام می‌شود و ما در ایام عید تلاش داریم تا حداقل پیش بینی‌های هواشناسی را برای مدت ۱۰ روزه اعلام کنیم تا مسافران نسبت به برنامه ریزی برای سفر اقدام کنند.

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز گفت: همزمان با ایام نوروز جشنواره نوروزی ترنه وا در دو بخش مازندران پاک و بانشاط برگزار می‌شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت قهرمانان ملی، هنرمندان استانی، دانش آموزان، برگزاری نمایشگاه عکس مازندران زیباو پاک از جمله برنامه‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: ترویج فرهنگ بومی با محوریت نوروزخوانی، آئین مارمه و عید باستانی از برنامه‌هایی بوده که در قالب جشنواره‌های فرهنگی و هنری تدارک دیده شده است.

کد خبر 4829650

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی مازندران ستاد سفرهای نوروزی قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف ایلام شهرکرد بوشهر تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان گرگان قزوین سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی برای لرستان/ بارش رگباری در راه است

مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به فعالیت سامانۀ بارشی در لرستان، گفت: این سامانه از بامداد دوشنبه 17 اردیبهشت آسمان این استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

او اضافه کرد: بارش پراکنده و رگباری باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه و احتمال خیزش گردوخاک در لرستان پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران و باز هم آب‌گرفتگی خیابان‌های لرستان‌ + فیلم‌

مدیرکل هواشناسی لرستان اعلام کرد: رگبار باران و رعدوبرق در تمام نقاط برای روز دوشنبه و بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط این استان برای روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور هشدار داد: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی در لرستان پیش‌بینی می‌شود.

او به احتیاط در تردد به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیۀ رودخانه‌های لرستان توصیه کرد.

مدیرکل هواشناسی لرستان خاطرنشان کرد: فعالیت سامانه بارشی جدید در ساعاتی از روز دوشنبه در مناطق شمالی و غربی نمود بیشتری دارد و وقوع مخاطرات در محدودۀ هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر/ دریا متلاطم است
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • ۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • هشدار زرد هواشناسی برای لرستان/ بارش رگباری در راه است
  • نجات ۴ کوهنورد گمشده در قله دماوند
  • نجات جان کوهنوردان گمشده در قله دماوند
  • نجات جان ۴ کوهنورد مفقودی در ارتفاعات قله دماوند