Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مدرس دانشگاه از انتشار کتاب «مسؤولیت جدید اساتید در گام دوم انقلاب» تا پایان بهمن ماه داد.

مهدی موسی‌رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: کتابی در 135 صفحه و در 7 فصل با عنوان «مسؤولیت جدید اساتید در گام دوم انقلاب» برگرفته از سخنان رهبر انقلاب نوشته شده است.

مدرس دانشگاه و پژوهشگر بیانیه گام دوم با اشاره به این که کتاب هنوز ویراستاری‌هایی لازم را ندارد و احتمالاً تا پایان بهمن به چاپ می‌رسد، افزود: از شهریور ماه کار نوشتن آغاز شد، از آنجا که احساس کردم یک خلأ وجود دارد و کمتر اساتید به دنبال مفاهیم بیانیه گام دوم می‌روند، با استفاده از این کتاب، اساتید فرصت مناسبی دارند که این مفاهیم را به دانشجویان منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم اگر به عنوان یک دوره ضمن خدمت بتوان این کتاب را برای اساتید آموزش داد به هدفی که مورد نظر ما بوده رسیده‌ایم.

موسی‌رضایی با اشاره به نگرانی اساتید از خورد برچسب‌های سیاسی تصریح کرد: وقتی برای همکاری در نوشتن کتاب به سراغ بسیاری از اساتید رفتم اعلام کردند راغب به همکاری نیستند که جای تأسف دارد.

این پژوهشگر در ادامه به تشریح مباحث درج شده در کتاب پرداخت و با بیان این که فصل نخست در خصوص تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است، ادامه داد: فصل بعد پژوهش محوری در فرایندهای آموزشی و فصل سوم معنویت و اخلاق محوری در فرایندهای آموزشی است که معمولاً در تحقیق‌هایی که انجام می‌شود مورد غفلت قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: فصل چهارم با عنوان رسالت اساتید هست که بیشتر بر اقتصاد دانش محور تکیه دارد، همچنین رسالت اساتید را در بحث عدالت را بررسی کردیم، در این بخش نظام اسلامی یک الگوی عدالت‌خواه است چرا که از شعارهای اولیه انقلاب اسلامی است.

موسی‌رضایی یادآور شد: با توجه به این که برای فضای علمی نوشته شده سعی کرده‌ایم از الفاظی که جهت‌گیری داشته باشد کمتر استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: فصل بعد با محوریت اقتصاد مقاومتی بوده به ویژه سخنانی که رهبر انقلاب خطاب به دانشگاهیان دارد، عزت ملی در روابط خارجی و مرزبندی دشمن در ادامه کتاب پرداخته شده است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی دهق با بیان این که فصل آخر کتاب تبیین سبک زندگی است، اظهار کرد: اصرار داریم که سبک زندگی نشان دهنده تقدم موضوعات اجتماعی است و نگاه ما درست در مقابل نگاه غرب است که انسان‌مدار است.

موسی‌رضایی در پایان خاطرنشان کرد: این که در اخبار شنیده می‌شود بیش از 90 درصد از خریداران درخت کریسمس در ایران مسیحی نیستند نشان از عمق تأثیرپذیری فرهنگ ایرانی اسلامی دارد؛ این در حالی است که در چین شاهد ممنوعیت برگزاری جشن کریسمس هستیم با این که تعداد زیادی از مسیحیان آنجا زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/63064/م20/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب رهبر انقلاب دانشگاه بیانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام اسماعیل کاظمی در مراسم شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام مسجد حمزه نخل پیرمرد بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: عدم تبعیت از پیامبر (ص) باعث انحراف از مسیر اصلی دین و مبانی می‌شود.

وی افزود: جنگ نرم زمانی رخ می‌دهد که مردم جامعه نسبت به همه مبانی بی‌تفاوت باشند و بیدارگری و تبیین در جامعه از بین رود.

حجت‌الاسلام کاظمی گفت: با معرفی و شناساندن افراد و شخصیت‌های اسلامی، مدل حکمرانی اسلامی را در جامعه تبیین کنیم.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: مدل حکمرانی اسلامی توسط پیامبر و امیر المؤمنین ارائه شد و ما در مدل، حرف و محتوا در مذهب شیعه مشکلی نداریم؛ بلکه در ارائه آن به جامعه با مشکلاتی روبرو هستیم که مبنای به‌ درستی تبیین کنیم و مردم را دچار سرگردانی نکنیم و مدل حکمرانی واقعی در جامعه تحقق یابد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از راه‌های ارائه مدل حکمرانی اسلامی معرفی شخصیت‌های اسلامی مانند حضرت حمزه سیدالشهدا و امامزاده عبدالعظیم حسنی و شناسایی دیگر افراد در طول تاریخ برای مردم است.
 
وی ادامه داد: اگر در نظام جمهوری اسلامی جوانان ما برای پیاده‌روی اربعین درگیر مسائلی مانند پاسپورت و غیره می‌شوند تا در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند این افتخار جمهوری اسلامی است، و امیدها در جمهوری اسلامی به‌مراتب از نکات منفی بیشتر است.

امام‌جمعه پرند گفت: نسلی که امروز می‌تواند اسرائیل را نابود کند نسل رویش انقلاب است، این رویش که می‌تواند موشک و پهباد بسازد و از لایه‌های پدافندی عبور کند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه