Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی با اشاره به جزییات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی استان سیستان و بلوچستان در ۱۰ روز گذشته گفت: هموطنان ساکن در ۱۴ شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، مهرستان، نیکشهر و هیرمند متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند و در این مدت به ۷۴ هزار و ۷۵۴ نفر در ۶۵۵ شهر و روستا امدادرسانی شد و متاسفانه دو نفر بر اثر وقوع سیل  و ریزش آوار در شهرستان سرباز  و کنارک جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نجات زنان باردار از سیل و انتقال به مناطق امن، افزود: هفت زن باردار در سیل شهرستان های کنارک، میرجاوه، نیکشهر، زاهدان، قصرقند و سیب و سوران از سیل نجات داده شده و توسط تیم های امدادی هلال احمر به مناطق امن انتقال یافتند. ۱۲ مصدوم هم توسط تیم های هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند و با تلاش تیم های امدادی هلال احمر ۶ روستا از جمعیت و ۱۹۵ واحد مسکونی از آب تخلیه شد.

سلیمی با اشاره به اسکان اضطراری ۷ هزار و ۹۱۶ نفر در استان سیستان و بلوچستان افزود: ۱۵۰ تیم عملیاتی متشکل از ۶۶۰ نیروی عملیاتی و ۶۰ تیم متشکل از ۲۹۵ امدادگر و نجاتگر از استان های معین در حال امدادرسانی به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در این استان هستند.

به گفته وی، ۹ فروند بالگرد شامل دو بالگرد هلال احمر و هفت بالگرد نظامی با انجام ۱۱۳ سورتی پروازمعادل ۷۸ ساعت و ۵۰ دقیقه پرواز ۳۸ هزار  و ۸۰۰ کیلوگرم اقلام امدادی را به مناطق سیل زده استان منتقل کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: تاکنون ۱۴ هزار و ۳۵۶ بسته غذایی ، ۲ هزار و ۲۰۱ دستگاه چادر، ۹ هزار و ۲۴۸ تخته پتو، ۴ هزار و ۱۳۱ تخته موکت، ۷ هزار و ۱۳۷ کیلوگرم نایلون،۲ هزار و ۵۰۹ کیلوگرم قند و شکر، ۷ هزار و ۴۵۴ قرص نان، ۳ هزار و ۴۹۴ بطری آب معدنی، یک هزار و ۶۸۲ کیلوگرم حبوبات،۶ هزار و ۸۶۴ کیلوگرم برنج، ۷۸۵ شعله والوور و ۱۲هزار و ۱۳۷ قوطی کنسرو میان متاثران توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امداد و نجات جمعیت هلال احمر برنج خانواده زنان سیل قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: در پی بارندگی‌های اخیر در سطح استان، جمعیت هلال احمر با امدادرسانی به ۶ مورد آبگرفتگی به ۱۲۲ نفر در قالب ۲۶ خانوار امدادرسانی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز _ شنبه پانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران در خصوص خدمات این جمعیت به هم‌استانی‌ها در پی بارندگی‌های اخیر، اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در پی هشدار نارنجی هواشناسی و مدیریت بحران استان، به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی ادامه داد: به نسبت شدت بارش‌ها، مشکلات استان کمتر بود به طوری‌که در این چند روز بارش؛ جمعیت هلال احمر با امدادرسانی به ۶ مورد آب گرفتگی به ۱۲۲ نفر در قالب ۲۶ خانوار امدادرسانی کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به امدادرسانی به ۵ حادثه کوهستانی و جاده‌ای ناشی از بارندگی‌ها، گفت: امداد رسانی‌ها در منطقه سر فیروزآباد شهر کرمانشاه، عشایر دالاهو، ازگله ثلاث باباجانی، روستاهای اسلام‌آباد غرب و… بوده است.

وی، از آماده‌باش هلال احمر خبر داد و گفت: با توجه به اعلام هواشناسی در راستای پیش‌بینی بارندگی طی هفته‌جاری در آماده‌باش کامل هستیم.

کد خبر 750530

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • خطر در کمین کشور؛ ابر بارش در ۲۱ استان
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی کرمانشاه
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی