Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیلی که زمستان را در پاییز تجربه می کرد پایان دیماه آغاز فصل برفی این استان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، امسال میزان روزهای برفی و یخبندان در استان اردبیل به اندازه زیادی کاهش بود و با اینکه زمستان اردبیل از پاییز شروع می شود ولی سال 98 اردبیلی ها زمستان را از اواخر دیماه تجربه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اخرین روزهای دیماه هوای اردبیل بارش های سنگین را تجربه کرد به طوری چند روز متوالی به علت برودت و بارش های زیاد مدارس اغلب شهرستانهای استان تعطیل شد.

بر اساس نقشه های هواشناسی، طی امروز و فردا آسمان استان ابری توام با هوای سرد بوده و با فعالیت سامانه ناپایدار جوی در منطقه و رطوبت کافی در جو، همچنان تا صبح فردا (دوشنبه 30 دی) در مناطقی از استان بارش متناوب و خفیف برف و باران پیش بینی می شود.

بارش برف در آلوارس به نیم متر رسید/هوای اردبیل تا آخر هفته سرد خواهد بود

به گزارش هواشناسی استان اردبیل، از ظهر فردا تا آخر هفته از میزان ابرناکی کاسته شده و سامانه فعال بارشی در سطح استان پیش بینی نمی شود و طی امروز و فردا به دلیل وزش باد (گاهی با سرعت تند) در گردنه ها و جاده های مواصلاتی استان کولاک برف نیز انتظار می رود.
 تا آخر هفته با تقویت پرفشار سطح زمین، هوای سرد در سطح استان ماندگار شده و در مناطق مرکزی و جنوبی استان در طول شب ها و ساعات اولیه صبح هوای بسیار سردی حاکم می شود.
فعالیت سامانه بارشی طی 48 ساعت گذشته بصورتی بود که آلوارس (سرعین) نیم متر برف را تجربه کرد.

به گفته علی رحمتی مدیرکل راهداری استان اردبیل  تردد در تمامی محورهای مواصلاتی استان جریان دارد و در محور اردبیل - خلخال فقط با زنجیرچرخ میسر است.

اداره گاز استان اردبیل هم به اردبیلی ها توصیه کرد  ضمن صرفه جویی در مصرف گاز خانگی و مدیریت حامل های انرژی، جهت جلوگیری از هرگونه مشکلات احتمالی تمهیدات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۱۲ میلی‌متری باران در رومشکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: متوسط بارش باران در استان را ۵۹ میلی‌متر عنوان کرد و گفت: بیشترین بارندگی با ۱۱۲ میلی‌متر در رومشکان و کمترین میزان بارندگی در سیلاخور  با ۲۶ میلی‌متر ثبت شده است.
بهروز مرادپور، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط لرستان، گفت: از شبانه‌روز گذشته شاهد بارش باران با شدت و ضعف در تمامی نقاط استان هستیم.
مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه میزان متوسط بارش‌ها در استان نسبت به سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است، گفت: با این وجود این آمار نسبت به بلند مدت یک درصد کاهش را نشان می‌دهد.
مرادپور گفت: از شدت بارش‌ها طی ساعات غروب امروز جمعه کاسته و سامانه بارشی امشب از آسمان لرستان خارج می‌شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در اردبیل
  • پایداری هوای گلستان تا فردا/ ورود سامانه بارشی از شامگاه دوشنبه
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • هوای گلستان فردا و پس فردا گرم است
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • دومین سامانه بارشی در راه آسمان اردبیل
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • هفته بارانی پیش روی اردبیلی ها
  • هوای مازندران از فردا گرم می‌شو‌د
  • ثبت ۱۱۲ میلی‌متری باران در رومشکان