Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ضمن تقدیر از خدمات فرهنگی، مالی، اجتماعی و مبارزه با آسیب های اجتماعی از سوی کمیته امداد قم تأکید کرد که این مرکز باید به عنوان الگوی شهرهای دیگر باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «محمدجواد فاضل‌لنکرانی» امروز(یکشنبه 29دی) در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم ضمن تقدیر از فعالیت های این نهاد انقلابی افزود: قدر کار خود را بدانید و این را هم عقیده داشته باشید که در رأس همه مستحبات برطرف کردن نیازی است که مردم دارند به ویژه افرادی که آبرومند هستند و حاضر نیستند کسی از فقر آنها باخبر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه تهیه مستندهای جذاب از کارهای جدید کمیته امداد را ضروری دانست و عنوان کرد: تغییر ادبیات خود را به مردم اطلاع بدهید و این را اعلام کنید که در کنار کمک رسانی مالی چگونه خانواده هایی از آسیب های بزرگ اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد رهایی بخشیده اید که نشان دهنده عرق جهادی، دینی و انقلابی شما است.

 

وی با اشاره به خدمت رسانی به زنان سرپرست خانوار توسط کارمندان بانوان در کمیته امداد گفت: این هم خیلی کار ارزشمندی است، چون به هرحال ارتباط مرد با زنانی که سرپرست خانوار هستند هرچند منجر به مسائل خلاف شرع نشود باز هم ممکن است آسیب هایی را به همراه داشته باشد.

 

آیت الله فاضل‌لنکرانی با تأکید بر لزوم فراهم سازی ازدواج خانواده های نیازمند بیان داشت: قم باید الگوی کمیته امداد در سایر شهرها باشد و امیدواریم خداوند این کارها را به عنوان کارهای خالص شما مورد پذیرش قرار بدهد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: کمیته امداد از نهادهایی است که به برکت انقلاب و با انفاس قدسی امام خمینی(ره) راه اندازی شد و تا به امروز خدمات زیادی را ارائه کرده است، هرچند باید تا به امروز مدیران و مسؤولان ما به گونه ای عمل می کردند که دیگر فقیری در کشور نداشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که فقر عامل بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد است، گفت: از این که شما در این عرصه نیز وارد شده اید و گفتید که خانواده های زیادی را از بند اعتیاد رها کرده و برخی از خانواده های از هم پاشیده را ترمیم کرده اید نیز جای تشکر دارد و امیدواریم این مسیر روشن را با قدرت بیشتری ادامه دهید.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار سلیمانی مسجد شهادت سردار سلیمانی مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سقوط هواپیمای اوکراینی طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی آیت الله فاضل لنکرانی مدیرکل کمیته امداد کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان ارجاع شده است گفت: بیش از ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس استان منجر به مصالحه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار جمال سلمانی اظهار کرد: مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرایم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

وی افزود: با پای کار آمدن سازمان‌های حمایتی، و دخیل در حوزه آسیب‌های اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی می‌توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ورود کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران و مددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، تعداد ۱۱ هزار و ۲۸۹ پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

سلمانی با بیان اینکه ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است، اضافه کرد: مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه‌اندازی شده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی حل و فصل شود بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی استان ایلام افزود: شهروندان می‌توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۵۸۰ ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره‌مند شوند.

کد خبر 751140

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است